Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Het huisje van Missie Jones

Gisteren kreeg ik een telefoontje van Missie Jones: of ik gezellig een kopje koffie bij haar kwam drinken? Haar huisje was nu helemaal klaar. De buitenkant geschilderd en binnen had ze zelf het een en ander gedaan. Alle meubeltjes stonden weer op hun plaats, dus nu kon ik binnen komen. O ja, daar had ik zin in! Ik had de tijd en het was ook veel beter weer dan de vorige keer dat ik langs haar huisje liep.

Gelukkig had ik al iets leuks voor haar gemaakt: een bloemenkrans die ik mooi had ingepakt. En voor haar hondje nam ik een lekker bot mee. Na een heerlijke wandeling van een half uurtje stond ik opnieuw voor haar hekje. Oooohhhh, wat zag alles er nu prachtig en fleurig uit! Fris in de verf -je kon het nog ruiken- en Missie had zelfs al een paar vroegbloeiers in de bloemenbakken gedaan. Die kleurtjes, daar word je toch helemaal blij van. Wat dat betreft moet ze toch echt familie van mij zijn. Ik heb gauw een foto gemaakt, kijk maar eens:


Binnen was het ook al zo gezellig, lekker nostalgisch, oude foto's en haar handwerk! Dat zou je moeten zien. Wat hebben we heerlijk zitten babbelen en genoten van haar koffie en chocolade muffins. Ze liet me ook nog een stukje van haar tuin zien en ik kon kennis maken met haar hondje. Die zat lekker in zijn eigen hondenhok dat Missie zelf had geschilderd. Ze is nog kranig hoor, ondanks haar leeftijd..... Mr. Woof, zo heet haar hond, was blij met zijn bot.

Missie Jones heeft haar tuintje in gedachten in 9 stukjes verdeeld. Ze woont hier nog niet zo lang en er moet nog veel vernieuwd worden en natuurlijk wil ze het naar haar eigen zin maken. Heel handig hoor. Ze heeft nu 3 stukjes vrijwel klaar.


"Als over een tijdje de fruitbomen bloeien, moet je nog een keer komen hoor. Dan laat ik je de boomgaard zien. En iets heel speciaals waar ik mee bezig ben".
Dat zal ik zeker doen. En nu ga ik gauw door met mijn eigen huisje! Fijne dag allemaal en de groeten van Mrs. Jones!

23 opmerkingen:

Anita A zei

Goedemorgen Chris, wat wordt het allemaal ontzettend leuk! de sticherie's, maar ook de stofjes en de combinatie van beiden, mooi hoor!

joke zei

Chris, wat wordt het gezellig bij Missie Jones thuis, gelukkig is de mist opgetrokken en schrijnt de zon. Wordt een erg leuke quilt met een mooi verhaal daarbij.
Groetjes van Joke

Annelies vdB zei

Chris wat wordt hij leuk en vrolijk !

martine zei

Wat gaat dit er leuk en vrolijk uitzien. Doet me verlangen naar het zonnetje.

Chris zei

Martine, gister was het écht mooi, vandaag is het weer brrrr. Ik verlang er ook naar om eens lekker in de zon door te warmen. Maar dat komt wel hoor.

Willy zei

Ik zit na je verhaal en de mooie foto's helemaal met mijn gedachten bij Missie Jones. Wat een mooi geheel wordt het.
Groetjes

katrien zei

Heel mooi je huisje.

anita zei

Wat lief van mrs. Jones dat wij ook even mochten langskomen. Ze heeft een prachtig huisje en het hondenhok heeft ze ook heel mooi gemaakt. Grappig dat ze dezelfde smaak heeft als jij hebt. Hoe zou dat nu komen?

Chris zei

Tja Anita, dat vraag ik me nou ook steeds af, haha...

Marijke Korving zei

Hallo Chris, Als ik naar deze mooie plaatjes kijk ruik ik de koffie en de chocolade muffins en voel de zon.Heerlijk verhaaltje weer en wat een mooi geheel al, doet me toch steeds denken aan een andere missie Jones, hoe dat kan? ik weet het niet.
groetjes Marijke

Miny zei

Wat een prachtige kleurtjes gebruik je.
Erg leuk!!!

Groeten Miny

Lida zei

Missy Jones heeft het geweldig voor elkaar, de boel al in de verf (kom daar hier maar eens om, klusje voor van de zomer) en ook de tuin al aardig op streek en een heel gehoorzame hond, die rustig blijft zitten (daar kan Tara nog een puntje aan zuigen!), maar ik geloof dat Mrs.Jones het ook aardig voor elkaar heeft, want haar quilt ziet er geweldig uit!! Complimenten Chris, knuffel
Lida

sylviawillemien zei

..zucht...jammer dat het verhaal uit was: ik zat helemaal in het huisje van Missie......

Floor zei

Hij wordt al leuk je missie Jones quilt!
En haar huisje ziet er ook leuk uit. Gezellig dat je bij haar op de koffie bent geweest.
Misschien een idee om t.z.t. een boek over haar avonturen te schrijven?
Maar haar hondje in een hondenhok? Dat kan echt niet hoor, dat zou mijn Terra nooit willen, die wil naast me op de bank bij de verwarming!
Groetjes,
Floor

MARGA zei

Hallo Chris.
Wat is het toch gezellig bij Missie Jones. Een lieve hond een prachtige boomgaard en ook nog een schattig huisje.
En dan die mooie kleurtjes daar wordt je toch blij van.
Lieve groeten
Marga

Joke zei

Hallo Chris, wat een heerlijk verhaal over Missie Jones en haar familie.
Wat een schitterend quilt word dit, en wat een mooie stofjes
Groetjes Joke en een fijn weekeinden.

Inge Slaats zei

Chris, wat een leuk, vrolijk en gezellig geheel! Het huisje is echt snoezig geworden, daar zal missie Jones blij mee zijn.

Fijn weekend en veel liefs,
Inge

marjan zei

Chris,
Wat een prachtige quilt wordt dit van missie Jones.
Ik word helemaal blij van de mooie kleurtjes.
Ben wel erg benieuwd naar de boomgaard.
Groetjes Marjan

Antje uit Urk zei

wat ziet dat er vrolijk uit en mooi!!
groetjes,

Hennie zei

Wat een prachtig huisje is dit ! ! !
Fijn weekend Hennie.

jolie zei

Mooiiiiiiiiiiiiiiii En wat leuk beschreven.

Marijna zei

Wat een leuke quilt is dit aan het worden. Ik vind de kleuren zo gezellig staan! Lief huisje is het geworden!!

Marga zei

Wat leuk dat je weer bij Missie Jones langs bent geweest. Het ziet er allemaal heel goed uit.
Ze houd lekker van kleurtjes en daar worden andere {met name mij} heel vrolijk van.
Ben zeer benieuwd naar de boomgaard.
Groetjes,
Marga♥