Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

De eerste steekjes op de Jones machine

"Hé, wat is dát?!" roep ik, zittend aan m'n ontbijtje, uit. Ik zie ineens iets fel oranje boven mijn Idylle uitstijgen. Gauw de jas aan en naar buiten. Gelukkig.....niks engs. Het zijn de snoeiers van de gemeente die eindelijk zijn gekomen. We hebben een aantal bomen in de tuin die eigenlijk op gemeentegrond staan. Het is op de valreep, want nog een paar dagen en bomen snoeien mag niet meer i.v.m. het nestelen van vogels. Ik ben wel blij want de takken hangen bijna op de Idylle.
Als zij klaar zijn, duik ik de Idylle in. Nee, niet om te naaien, maar om te reorganiseren, opruimen, boenen en poetsen en dán ........ gaat het Jones naaimachientje er in! En kijk eens hoe het precies in dit hoekje past!



Nu jullie toch binnen zijn, laat ik ook de andere hoekjes even zien:


Zie je het oude wasrekje? Links hangen een paar werkjes van mijn moeder (1920). Het oudste is het schoollapje uit 1913 toen ze 10 jaar was.


Het nostalgische hoekje met oude familiefoto's en een spinnenwiel, gemaakt door de vader van mijn vriendin Ria. Er hangt een lapje linnen op dat ik kocht in een linnenfabriek in Zweden.


Het hoekje met de siggy-rol en het 'oude' wandelwagentje. Popje, Little "Mistica", is een herinnering aan een lieve vriendin die vorig jaar heel jong overleed.
Nu weer even terug naar het 1e hoekje. De machine heb ik schoon gemaakt en geolied, dus tijd om het eens uit te proberen! Tjonge, dat is wel even wennen met zo'n trappedaal.



Maar kijk eens: de allereerste steekjes!

27 opmerkingen:

Anita A zei

Hoi Chris, hij staat er mooi, en dat trappen zal vast nog wel wennen. Stel je eens voor dat de stroom uitvalt, dan kun jij gewoon doorgaan!! Veel plezier vandaag bij Sylvia op de verjaardag, doe haar de groeten van mij.

Joke zei

Allereerst gefeliciteerd met Sylvia, en heb een gezellig dag samen
Wat is je idylle gezellig, en wat leuk dat je dat allemaal zo hebt hangen, en ja zo blijven herinneringen levend Chris
Wat staat je machine mooi daar.
Wel handig zo een trap naaimachine, je zit nooit zonder,
Fijn dat de bomen gesnoeid zijn, dan heb je ook meer zon.
Fijne dag groetjes Joke

Chris zei

Zal ik je wat moois vertellen? Ik was me aan het opdoffen voor het bezoekje aan Sylvia. Het zat zó in mijn hoofd: maandag naar Syl. Toen dacht ik ineens, ze is de 24e jarig....wacht eens even....vandaag is het de 21e!! Even checken, en ja hoor, ze is donderdag jarig, haha! Het lijkt wel alsof ik oud word.... Gelukkig kwam ik er op tijd achter. Nou ja, ik heb genoeg te doen vandaag.

marjan zei

Chris, wat ziet je idylle er gezellig uit met heel veel herinneringen.
Heerlijk dat je machine het goed doet en heb je nu ook meer licht gekregen nu de bomen zijn gesnoeid.
Jij bent in ieder geval deze week 2 x in de gelegenheid om je op te doffen.
Groetjes Marjan

Lida zei

Wow, wat een mooie steek!! En wat staat hij daar geweldig in die hoek, past perfect!! Fijn dat de boel in orde is voor de vogels komen nestelen en nu je Idylle weer lekker schoon en aan kant is, is het dubbel genieten! Knuffel
Lida

katrien zei

Wat een leuke plek heb je daar zeg.Zalig staat je machientje en leuke eerste steekjes.

Jantje zei

Dag Chris,

Het is al meest gezegd, een pracht van een plek. Echt om stiekem een beetje jaloers op te worden. Ik zal mijn man je foto's ook eens laten zien, misschien dat de fietsschuurtje omgebouwd kan worden.
Maar ik ben bang dat er toch niet veel in staan kan blijven vanwege vocht e.d. En voor een echte tuinhuisje, dan moeten we wel heel diep in de buidel springen.. Ach joh, ik ben ook tevreden met wat ik nu heb hoor.

Veel groeten van Jantje

Floor zei

Keurig die steekjes! Straks wil je niks anders meer dan lekker op je trap-naaimachine werken.
Hij staat daar prachtig in je mooie quilt-huisje! Wat ziet alles er gezellig uit, zou er zo willen beginnen met een leuke quilt.
Bij ons (Utrecht)mogen de bomen niet meer gesnoeid worden na 1 maart, bij jullie is dat kennelijk anders. Daar zijn de vogels wat later met hun nestjes.
Hier zijn ze overal al volop bezig met nestelen.
Geniet van je nieuwe aanwinst!
Groetjes,
Floor

anitaS zei

Wat stat je machientje daar mooi. Leuk dat je alle hoekjes van je idylle laat zien. Het ziet er allemaal even mooi uit. Nee hoor niet jaloers, ik gun je zo'n mooi plekje van harte.

Antje uit Urk zei

Oooh, wat mooi zo in dat hoekje!! En wat een mooi huisje heb je om te handwerken,heerlijk!! En zo leuk om even rond te kijken!! Geniet er maar van! En mooi dat ze de bomen gerooid hebben voor het broeden!
Een lieve groet,

Ria zei

Wat een gezellig huisje, of eigenlijk huis Chris. Geen wonder dat je daar zo graag vertoeft. Veel plezier met je naamgenoot. Groetjes Ria

MARGA zei

Hallo Chris.
Och wat heerlijk dat leuke huisje van jou.
Met al die herinneringen het straalt heel veel rust en liefde uit.
Kan me voorstellen dat je er graag in werkt en de tijd komt weer aan he om daar met leuke dingen bezig te zijn.
Heb je nog geen spierpijn van het trappen op jou echte Jones want zo te zien doet hij het nog goed he.
Het wordt weer een mooie dag dus genieten maar zou ik zeggen.
Groeten
Liefs
Marga

Jantje zei

Ooh, even een misverstand uit de weg halen, Natuurlijk ben ik niet jaloers hoor Chris, Het is van Harte Gegund. En dat er nog heel veel quilts in gemaakt mogen worden, waar wij van mogen meegenieten op deze site.

De naaimachine heeft een heel mooi plekje, en tijdens het werk kun je ook nog naar buiten kijken. Heerlijk.

van Jantje

sylviawillemien zei

hallo Chris, wat staat je SUPER JONES II daar prachtig!!!
leuk, hoor, om alle hoekjes weer eens te zien; wat ben je toch een bevoorrecht mens met zo'n mooi huisje!!!
Maar als iemand het verdient ben jij het wel.
liefs, Syl

quiltlodge gerda zei

Wow, dat is inderdaad een idyllisch huisje wat je daar hebt. En dat machientje... nou dat is gewoon "gemaakt" voor dat hoekje!

Heleen zei

Wat heb je een geweldig knus huisje! Wat een fantastische werkruimte ook. Daar kan het machientje nog jaren staan te snorren.

Rian zei

Ha Chris,
Fijn dat de lage takken nog net op tijd weggesnoeid zijn. Veiliger voor je quiltdak! Wat héb je toch een knus en inspirerend werkhuisje, met heel veel lieve dingen om je heen. Heerlijk dat we even mee rond mochten snuffelen. En dat hoekje.... dat is gewoon gemáákt voor jouw echte glanzende Jones. en wat maakt hij prachtige steekjes. Het is vast iedere keer een plezier om daar binnen te stappen.
Liefs,
Rian

Inge Slaats zei

Ach Chris, die Idylle van jou, daar moet ik toch echt even van zuchten. Wat een droppie van een huisje, zo knu en zo gezellig als het er uitziet. Staat je goed, die naaimachine LOL

Knuffel,
Inge

inge zei

wat is dit een heerlijk plekje (voor je machientje en voor jezelf!)

Gert zei

Wat een heerlijke ruimte heb je in je Idylle zeg. Heel mooi, en wat een mooie plaats heeft de Jones ook gekregen. Ik kan mij voorstellen dat het hier lekker werken is.

Marga zei

Soms vallen dingen gewoon op hun plaats, zoals uncle Jones in dat hoekje. Alsof het er voor bestemd is. Wat maak uncle mooie steekjes. Je krijgt er mooie kuiten van en dat komt goed uit want de zomer komt er aan {meer rokken dragen, laat ze maar zien die mooie kuiten dan}. Heb je nou ook veel meer licht in de tuin gekregen vanwege het snoeien?
Veel plezier morgen met het werken in de tuin met Hendrik-Jan de tuin jongeman. Kan je er zondag heerlijk in zitten en genieten.
Groetjes,
Marga♥

Marijna zei

Wat is jou Idille toch een gezellig hokje. en wat past de naaimachine er mooi in. Een lust om in deze Idille te kunnen werken!

Hilda zei

Wat heb jij een schitterende plekje voor je zelf. Daar kun je heerlijk genieten en je helemaal uitleven.

Yvon zei

Wat een heerlijk plekje en wat een mooie foto's. Maar ik vraag me af is het daar 's winters niet erg klam? Of heb je er ook verwarming.....

MarianneD zei

Wat een geweldig plekje om te quilten..leuk die rondleiding Chris!Wat een herinneringen...koester ze!

jolie zei

wat mooiiiiii en wat gezelliggg...

Ria van Kasteel zei

Hoi Chris, wat heb je toch een mooi plekje om te quilten.

Groetjes van Ria ;0)