Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Siggy's en Uncle Jones

Dan 2 siggy's die ik ontving. Het gaat een beetje langzaam, maar dat ligt ook aan mijzelf.



De eerste van Sandra uit Michigan. Ze schrijft dat het daar in de winter koud is en erg bewolkt. Haar moeder leerde haar al heel jong naaien, poppenkleertjes en later kleding voor zichzelf. Ze quilt nu 10 jaar. Dan Nancy uit Missouri. Zij werkt op het ogenblik aan de Dear Jane, maar ook aan de Farmers Wife. Haar man vindt de siggy-ruil helemaal het einde, want hij spaart de postzegels van over de hele wereld!


Tussen de bedrijven door heb ik mijn Uncle Jones (nee Joke en Lida, geen ome Jan....) maar eens aan het werk gezet. Hij doet het alleen niet vanzelf, ik moet hem steeds een trapje geven, maar dan doet hij het ook prima hoor! Hier zijn de proeflapjes waar ik wel een klein quiltje van ga maken, maar dat komt.
Morgen komt een jonge man onze tuin doen! Wat een rijkdom. Ik doe wel wat hand en spandiensten en zorg voor een stevige lunch, maar hij pakt het grove werk aan. Iedereen een heel fijn en vrolijk weekend toegewenst.

11 opmerkingen:

marjan zei

Wilde net op je logje reageren en floep weg was het. Nu weet ik waarom.
Leuke siggies heb je weer gekregen en je Uncle Jones doet het volgens mij goed en jij houdt soepele beenspieren en morgen kun je je armspieren weer trainen.
Wat wil een mens nog meer.
Groetjes Marjan

Marga zei

Leuk quiltje die van Marjan B. Zelf zou ik vlak langs de hartjes quilten, dan zijn ze al geaccentueerd. Het binnenste gedeelte zou ik met diagonalenlijnen doen,stoppen bij het borduurwerk.Om de rand van het borduurwerk ook zodat het borduurwerk naar bovenkomt zeg maar.
In de rand iets met rondingen zodat alles weer in evenwicht is.http://www.flickr.com/photos/40610528@N06/3967134312/sizes/o/in/set-72157623746485399/ Link naar een foto zoals ik het ongeveer bedoel. Succes Marjan, laat je het eind resultaat nog wel even zien?

Wat ga je lekker op je Uncle Jones, Chris.
Groetjes,
Marga♥

Inekeo zei

Zo te zien gaat het je goed af en hoef je niet naar de sportschool voor de beenspieren en de blokken hebben leuke kleuren
groetjes Ineke

annemieke zei

Prachtig de Cotton Country Quilt, ben het zelf ook aan het maken in het paars, kan ik ook mooi de tips bekijken over het doorpitten. Gaaf de Uncle Jones.
Gr Annemieke.

Antje uit Urk zei

Ik kom nog even uitgebreid reageren, 'k ben even tussen de bedrijven door aan het lezen!
Groetjes,

Marijna zei

Leuk dat uncle jones het zo goed doet! Heerlijk zo'n tuinman die het grove werk doet. Heb ik ook hoor! Ik haal de losse takjes weg en schoffel een beetje. In mijn vijvertje(piep klein)zijn inmiddels de kikkers wakker geworden! De lente kan nu echt beginnen.Fijn weekend!

MARGA zei

Hoi Chris

Zeg maar tegen Marjan dat de quilt er prachtig uit ziet lekkere frisse kleuren.
De quilts die ik af heb zijn allemaal in de naad door gequilt ik heb nog geen ervaring met andere patronen.
Wat een heerlijke nostalgie zo op jou Uncle Jones.Het zal wel een heel speciaal quiltje worden. Op dit moment regent het hier heel zachtjes goed voor de tuin Morgen zal het beter worden dan kun jij ook genieten van jou schone tuin.
Heeeeel fijn wekend.
Liefs
Marga

Johanna Zweden zei

Kreeg gisteren ook de mail van Marjan met haar quiltje, hij is schitterend geworden Marjan, en ik heb je mijn advies gisteravond al gezonden! of je er wat aan hebt!
Leuk , weer 2 siggys erbij Chris.
Leuk hoor dat je achter meneer Jones zit! en dit prachtige quiltje aan het maken bent.
Tuf ze vandaag, groetjes Joke uit het berenkoude Zweden -7, wind, maar wel volop zon

Miny zei

Wat een mooi quilt, ik zou de borduurwerkjes net iets naast de naad doorquilten.
Ik vind dat zelf een iets leuker effect geven.
Wat leuk dat je oudje het nog doet.
Fijn weekend.

Groeten Miny

Floor zei

Wat leuk dat je nu echt iets aan het maken bent op je trapmachientje!
Het werkt vast heel fijn als je eenmaal de slag te pakken hebt.
Voor Marjan heb ik geen quilt adviezen.
Vind het zelf altijd moeilijk om iets te bedenken.
Omdat het nogal druk is met vrij kleine stofjes zou ik zelf alles heel glad en eenvoudig houden.
Maar dat is persoonlijk.
Groetjes,
Floor

Antje uit Urk zei

Een leuke quilt van Marjan! Ik kan haar geen tips geven! Leuk hé, die trapnaaimachine!
groetjes,