Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Ze hangen!!!

Ik had toch nooit gedacht dat ik ooit met een auto vol quilts onderweg zou zijn om ze ergens anders dan thuis op te hangen. Toch gebeurde dat gisteren. Vandaar de voorbereidingen van afgelopen week waar ik het in mijn vorige logje over had. Ik moest nog wat etiketjes en latten klaar maken. En het is écht waar, ze hangen, de quilts! Mijn eigen kleine tentoonstelling (8 stuks) in ons kerkgebouw. Grappig is dat ons gebouw staat op de plek van de vroegere Wolfabriek in Alkmaar. Het voorste gedeelte van deze fabriek, de kantoren, staat er nog. Daar achter is een hal gebouwd, de kerkzaal en er tussenin als een 'hals' de foyer met keuken. Een hele mooie grote ruimte. Een poosje terug werd het idee geboren de foyer te gebruiken om creaties van gemeenteleden te laten zien. Ontzettend leuk. De afgelopen weken hebben we genoten van schilderijen. En nu mogen mijn quilts er hangen.




Eerst de hele bups op tafel gelegd. Toen alles bekeken en een keus gemaakt, waar komt wat. Intussen kwamen vrienden even meekijken. Pop Nienke mocht ook mee en houdt de Quilters Blessings gezelschap. Ik had een enorme hulp aan Harry die altijd heel veel klusjes doet. Langs het plafond had hij al een keer rails gemaakt en hij hing alles voor mij op. De quilts komen zó prachtig tot hun recht. Mooier dan op de foto's te zien is.




Ook in de zaal, tegen de achterwand zijn drie quilts opgehangen.


Bij elke quilt heb ik een korte beschrijving gemaakt. In de gang naar de garderobe hangen de 12 maandquiltjes. De quilts blijven 6 weken te zien. Het gebouw wordt veel gebruikt, niet alleen op zondag. Na de dienst is er tijd voor koffie en contact met elkaar. Maar door de week is de deur ook altijd open en zijn er altijd mensen op kantoor of met iets anders bezig. Je zult wel begrijpen dat ik het ontzettend leuk vind!
En nu ga ik genieten van een heerlijk weekend en dat wens ik jullie allemaal ook toe.

40 opmerkingen:

Johanna Zweden zei

O Chris want hangen ze allemaal mooi.
En wat een schitterend idee dit, zo kan iedereen van al het moois wat je gemaakt hebt genieten, en ik weet zeker, dat je heel veel succes zal hebben
Ik wens je heel veel plezier.
Geniet volop, van alle complimenten.
Groetjes en knuf Joke fijn weekeinden, en ik weet zeker dat je dit zult hebben.

Katrien zei

OOOOOOO Chris,heel leuk,jammer dat het voot mij zoverweg is anders was ik zeker langsgekomen.
Veel succes,en ik geniet van de foto's die je plaatste.

quiltlodge gerda zei

Chris, wat leuk! Mijn hele familoie woont in de Zaanstreek dus ik kom daar regelmatig. En nu ga ik zeker binnenkort die kant op. Zijn er ook dagen, dat je zeker weet dat jeer zelf ook bent? Want als ik er dan toch ben wil ik de maakster zelf natuurlijk ook wel even zien! Groetjes

sylviawillemien zei

oh, Chris, wat geweldig!!! Altijd open??? Dan ga ik zeker een keer kijken!!! Vind het superleuk voor je!!!
liefs, Syl

marjan zei

Chris, wat hangen ze daar prachtig.
Heb alle beschrijvingen ook gelezen.
Heerlijk om te doen en zo wat meer over de quilts te weten te komen.
Wil zeker een gelegenheid zoeken om ze te gaan bekijken.
Groetjes en een heel fijn weekend.
Marjan

Elly L zei

O Chris wat hangen ze er prachtig bij. Wat zul je trots zijn.
groetjes Elly

Hennie zei

Wat leuk Chris het ziet er geweldig uit, prachtig iedereen kan je werk bewonderen, wat zul je er trots op zijn.
Geniet ervan ! ! !
Fijn weekend Hennie.

Anita zei

Wat leuk Chris om je quilts zo mooit te zien hangen. Ik hoop dat je ervan geniet.

Antje zei

Nou Chris, dat is wel heel leuk...Genietse en een fijne zondag!

MARGA zei

Hoi Chris.

Geweeeeeeldig en wat hangen ze mooi!
Geniet er van het is je gegund.
Fijn weekend
Liefs
Marga

Jantje zei

Mooi!

Lieve groet van Jantje

Erica zei

Een eigen tentoonstelling, daar mag je gerust trots op zijn! Zo te zien hangen je quilts prachtig. Jammer dat het voor mij te ver weg is om te bezoeken.

miranda sol zei

Wat geweldig leuk voor jou! en wat hangen ze prachtig zo te zien...en mocht ik in de komende weken buurt komen ga ik beslist kijken. Succes daar!!!
ps: Is het nu niet kaal thuis, zonder al jou kleurrijke lappendekens?

Rian zei

Chris, wat geweldig! en wat komen ze mooi tot hun recht op die effen wanden. Indrukwekkend, dat je zo'n grote 'zaal' kunt bekleden met eigen werk. Diepe buiging hoor. Er hangt een heel stuk van je leven in de kerk he? Al die verhalen die bij je boven komen als je naar de quilts kijkt... Wel fijn dat Nienke een wakend oogje op de quilts houdt... ik zou het best een beetje griezelig vinden, zo'n tentoonstelling in een 'openbaar' gebouw.
Geniet er maar van, en goede zondag Chris
Liefs,

Anita A zei

Chris, wat leuk !! Ze hangen daar ook wel erg mooi hoor, met die witte wanden en zoveel ruimte ervoor. Jammer dat Alkmaar voor mij echt te ver is, anders was ik zeker gaan kijken.lieve groet,Anita A.

Floor zei

Wat leuk voor je! Mijn eerste gedachten waren: het is net echt. Maar het is ook echt, ze hangen daar prachtig jouw quilts!
En wat zijn ze mooi. Het lijkt nu best een beetje op de Algemene tentoonstelling van het Gilde, maar dan in het klein.
Wat zal je trots zijn als je daar loopt en al dat moois straalt je tegemoet.
Misschien hoor je nog wel reacties van mensen die gaan kijken en niet weten dat ze van jou zijn.
Geniet er maar van.
Groetjes,
Floor

Heleen zei

Wat hangen ze daar prachtig!! Maar het zijn ook stuk voor stuk beauty's!! Wat geweldig. Helaas voor mij niet te doen om er even heen te gaan anders was ik ze zeker in het echt gaan zien. Maar je zal vast heel veel bezoekers krijgen!

Inge Slaats zei

Chris, helemaal geweldig!!! Wat een eer en wat hangen ze daar mooi. Ik wilde dat ik ook dichterbij woonde, kwam ik even kijken. Op de foto's is gelukkig goed te zien dat het een mooie ruimte is en dat je quilts prachtig uitkomen daar. Natuurlijk zijn het ook schitterende quilts. Geniet er maar van. Je eigen tentoonstelling, wow! Ik kom morgen nog een keer terug om de foto's goed te bekijken, nu ben ik een beetje moe na mijn geweldige uitstapje met Berna.

Liefs,
Inge

Annelies vdB zei

Chris wat ontzettend leuk ! Wat een mooie ruimte ook. Ze hangen er erg mooi.

Lida zei

Gefeliciteerd, wat leuk en wat hangen ze daar mooi!! Ze komen geweldig uit en fleuren het hele gebouw op! Nu je zult heel wat complimentjes in ontvangst mogen nemen de komende weken! Geniet er maar van!! Knuffel
Lida

elise / tiel zei

O, Chris wat is dit geweldig. En wat hangen ze mooi daar in die ruimte. Geniet van alle "commentaren" op je quilts. Leuk ook dat je "verhaaltjes" bij je quilts hebt hangen.
Groeten,
Elise

Corrie zei

Dat is nog eens een aanwinst voor die lege muren, zoveel kleur, wat een rijkdom!
Ik vind de foto's geweldig mooi Chris, dus als het in het echt nog mooier is wil dat heel wat zeggen en dat meen ik. Ik hoop dat je heel veel kijkers krijgt, hier moeten veel meer mensen van kunnen genieten.
Ik wens je heel veel plezier toe Chris!!!
P.S> Leuk om Joop en Diny op de foto te zien ;- ))

Willy zei

Chris wat hangen ze daar prachtig. Ben je niet bang dat ze de straks niet meer willen missen? Leuk dat anderen zo kunnen zien wat een ieders hobby is en wat je voor prachtige quilts maakt.
Fijn weekend, lieve groet

Ria van Kasteel zei

Wat leuk Chris, en wat een mooie ruimte om te hangen, Prachtig. Gefeliciteerd.

Lieve groeten van Ria ;0)

joke zei

Wat is dat enig Chris, je eigen QTT. Ze hangen daar ontzettend mooi hoor, jammer dat ik te ver weg woon, maar blij dat ik je weblog kan bezoeken. Groetjes van JOke

Johanna Zweden zei

Chris wat leuk dat je zoveel bezoek hebt gekregen gisteren, hoop dat het vandaag ook storm liep.
Geniet er maar van, want je werk is schitterend, en zo kan een ander inspiratie opdoen , en al het moois zien.
Groetjes Joke

Marianne K. zei

Wat een verrassing, Chris.
Een schitterende ruimte om de quilts tentoon te stellen. Ik zal even het adres op zoeken en dan .......van de week snel gaan kijken. Ik ben reuze nieuwsgierig.
groetjes, Marianne K.

Ida zei

Wat super leuk je eigen tentoonstelling, wat zal jij een hoop complimenten krijgen.

cisca zei

Dat is nogal iets, een tentoonstelling van je eigen werk. Ik zit me al druk te bedenken waar in Alkmaar dit gebouw moet zijn. Ben (was) best wel bekend in Alkmaar maar kan er niets bij bedenken. Groetjes Cisca, Servie

Gert zei

Wat super Chris, dat je quilts nu zo mooi tentoongesteld worden. Het ziet er mooi uit, en wat een leuk initiatief. Geniet er lekker van, en natuurlijk ook van alle reacties die je ongetwijfeld zult ontvangen.

Anne-Marie Koelemij zei

Gaaf Chris, wat ontzettend leuk, mooi etc. Wat heb je een brede collectie inmiddels gemaakt met diverse technieken.
Je bent een groot voorbeeld,hoor!!
Liefs Anne-Marie K.

marijke dekker zei

Lieve Chris,

Wat een ontzettend leuk idee om gemeenteleden zo de kans te geven om hun creatieve gaven te laten zien aan anderen en hen ervan te laten genieten. Je quilts komen prachtig uit op de witte muren en de ontmoetingshal straalt een stuk creativiteit en vrolijkheid uit. Ik heb deze foto's ook aan Jan laten zien ( als bedenker van de hal) en we zouden samen wel even om het hoekje willen kijken om je quilts van dichtbij te bekijken.
Nu geniet van alle mensen om je heen die samen met jou van deze minitentoonstelling genieten.

liefs Marijke en Jan

MarianneD zei

O Chris wat super! Ze hangen daar geweldig!
Wat leuk om al je quilts daar te zien hangen..proficiat!

marian'ne m zei

OOO wat leuk voor je én spannend !!!

Wat een schitterende locatie wat hangen ze daar prachtig !!

"dat 's Heren zegen nederdaal", schiet mij te binnen, zelfs over je quilts !!;-)

Willeke zei

Chris, ik heb er maar één woord voor!:
S*U*P*E*R!!!!!!!!!!!!!!!!

groetjes,

Willeke zei

verkeerd mailadres erbij (ben nog even op het werk) zie ik net. domdomdom

Inekeo zei

Wat een prachtig gezicht ze hangen erg mooi ,een heel fijn weekend
Groetjes Ineke

Yvonne aka sommeke zei

Wooow wat een eer Chris!
Je quilts zijn op zich al zo mooi en ze hanger er prachtig!
Heb je genoten van de complimenten?
Heerlijk gevoel moet het voor je zijn!

Marijna zei

Wat super leuk voor je. En wat hangen ze mooi!!!!

Marga zei

Ze komen daar echt heel mooi tot hun recht { op de foto's is dat al duidelijk te zien}
Daar mag je met recht trots op zijn.
Is het mogelijk dat wij {buitenstaanders} daar ook naar binnen mogen om ze te bewonderen?
Groetjes,
Marga♥