Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Update ACQ

Vandaag een update van de Amish Circle Quilt gelijk met Marianne D. en Marianne K. Zij laten altijd op de 10e van de maand hun nieuwe blokjes zien en ik heb er dit keer ook 5 bij. Knappe meid, vind ik zelf....

We beginnen met de Wieg van blokje 62. Frieda heeft een dochtertje, Wilma, gekregen. Ruim een jaar geleden is Frieda getrouwd met Marvin, een weduwnaar met 3 kinderen. Grappig in het boek vind ik, dat er nooit van te voren verteld wordt dat iemand in verwachting is. Plots is er weer een kindje bij. De 11 vriendinnen, die allemaal rond de 32 jaar zijn, hebben nu samen 54 kinderen! (Lavina heeft er 9)

Blokje 63, het Vlinderdasje of Strikje. Lavern heeft de top van deze quilt met haar trapnaaimachine genaaid. Ze heeft er allemaal kledingrestjes in gebruikt. Van de restanten van de restjes gaat ze een 'lompenkleedje' voor de keuken maken.

Ida heeft heerlijke kippensoep gemaakt, die ze warm hield op de Houtkachel van blokje 64. Ze bracht er  wat van aan de kinderen op school bij hun lunch. Die vonden het heerlijk, vooral omdat het erg koud was.

Blokje 65, Hexagons. Martha,  het dochtertje van Regina, heeft al haar hexagonnetjes aan elkaar genaaid. Ze kan niet wachten om ze aan haar oma te laten zien. Déze oma vond het ook leuk om dat een keer te doen!

Tot slot het leuke verhaaltje van blokje 66, Warme Kuikens. Kleine Katie van 4 mocht de kipjes in de schuur voeren. Mamma Miriam zei dat ze haar laarsjes aan moest trekken om haar voetjes warm te houden. Daarna, toen ze allemaal lekker aan tafel zaten te eten, hoorden ze ineens een zacht gepiep. Pappa Daniel ging op onderzoek uit. Waar kwam dat gepiep vandaan? Na een poosje kwam hij terug met het laarsje van Katie in zijn hand. Een laarsje vol met kuikentjes! Als haar laarsjes haar voetjes warm hielden, dan zouden ze toch ook de kuikentjes warm houden?! Op het patroontje zat er één kuikentje in de laars, ik heb er eentje bij gestopt en ach, eentje is er uitgevallen!
Al met al heb ik alle blokjes van rij 6 klaar, dus ga ik de sashings er aan zetten en dan de rij aan de grote lap. Zo schiet ik toch lekker op.

21 opmerkingen:

sylviawillemien zei

wat een leuke blokken: een wieg met een quiltje als dekbedje en die kuikentjes....adorable!!!
zo krijg je zin in het voorjaar!
liefs mij...

Anita zei

Wat een leuke blokken zijn dit weer. en de verhaaltjes erbij zijn ok zo leuk.

inge zei

knappe meid! leuke blokken!

Johanna Zweden zei

Wat enig zijn die blokken toch , ik weet nog dat toen je hier was er pas mee bezig was,
Ik vind het zo leuk dat je van die vrolijk kleuren hebt.
Enig, Enig, Enig,
Groetjes Joke

quiltlodge gerda zei

Goed zo meid, schouderklopje van mij! Wat een gezellige blokjes en dito verhaaltjes. En 9 kinderen, kijk dat waren nog eens vrouwen. Of nou ja, nu ik er nog eens over nadenk,denk ik toch ook dat haar man hier een aardige inbreng in moet hebben gehad;))

Marianne K. zei

Mooie blokjes, Chris. Dat piepkleine quiltje in het wiegje. Schitterend.Je schiet ook al lekker op.Leuk om vanmorgen 3 verschillende ACQ quilts te bekijken.Succes met het aan elkaar zetten.
Groetjes, Marianne K.

Hennie zei

Je blokken zien er erg mooi uit ! ! !
Groetjes Hennie.

Willy zei

Leuke amish verhalen en het quiltje begint al behoorlijk te groeien.
Groetjes

Katrien zei

Hele mooie blokjes ,en al 6 rijen klaar dan ben je al over de helft dacht ik.Succes verder.

marian'ne m zei

zo mooi al die blokjes met een verhaal.

MMMMMM soep, ik ga zo een kopje van mijn eigengemaakte groentensoep nemen !!;-)

En missie Jones ziet er ook weer op en top uit !!!

MarianneD zei

Wat zijn je blokjes leuk geworden Chris,dat patchwork dekentje..mooi!
Gezellige quilt om mee bezig te zijn hé?
het is bijna jammer dat ie over vijf maanden klaar is....;-(

Rian zei

Ha Chris, ik ben zojuist ook even bij de Marianne's aangewaaid. Zo leuk, al die verschillende uitvoeringen. Vooral de applicatieblokjes zijn enig. Je vóelt de warmte van het kacheltje. En door de verhalen die je erbij cadeau geeft kijk je ook weer heel anders tegen de blokjes aan. En tegen het amish-leven....
Liefs,
Rian

MARGA zei

Hallo Chris.
Mooie blokken en prachtige verhalen.
Wat een lief dekentje ligt er op het wiegje en dan die heerlijke kuikentjes echt iets voor deze tijd.
Liefs
Marga

Antje uit Urk zei

Dit is echt genieten hoor Chris! zooo mooi die blokjes en de verhalen erbij!!
groetjes

Lida zei

Oh wat een schattige blokken, vooral die met de kuikentjes!! Oh dat boek begint steeds meer te roepen, nu ik laat het liggen, moet eerst vijf andere quilts af hebben! Knuffel
Lida

Inge Slaats zei

Wat zijn ze weer leuk, Chris en zo gezellig weer met die verhaaltjes erbij!

Liefs,
Inge

AnneliesvdB zei

Die kuikentjes ! Wat een plaatje van een blok.

Aat zei

Als stille meelezer geniet ik van je verhalen Chris !! Bedankt !
Vooral ook nu je verhalen van de Amish ,roept zo'n heerlijke sfeer op dat ik het boek ook gekocht heb !
Ga er nog niet direct mee beginnen want ik ben nu fanatiek aan het vingerhoeden !
Succes met het vervolg,
Groetjes,Aat

Floor zei

Ach, wat leuk dat blokje met die kuikentjes!
Ben benieuwd hoe groot die quilt gaat worden als hij af is.
Heb al zoveel blokken voorbij zien komen de laatste tijd.
Maar het zal nu niet lang meer duren voor dat de top klaar is denk ik.
Groetjes,
Floor

Marga zei

Wat gezellig al die blokken weer en al de verhaaltjes erbij niet te vergeten.
Ben benieuwd hoe de zes rijen bij elkaar staan.
Groetjes,
Marga♥

ans zei

Hallo Chris, wat een mooie blokken zijn het geworden. Ik heb het boek ook al meer als een jaar in huis, want die quilt staat ook op mijn lijstje om ooit eens te maken. En als ik dan jou blokken zie, kan ik bijna niet mezelf inhouden. Maar toch voorlopig alleen nog maar even van al jou mooie blokken blijven genieten. Groetjes, Ans