Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Missie Jones again

Hier is ze weer, Missie Jones. Ze is al helemaal in lente-sferen en heeft daarom haar lentehoedje opgezet. Ze is druk bezig geweest het tuin-gereedschap weer in orde te maken. De grasmaaier heeft een nieuw verfje gekregen en is door de buurman geslepen.


Ze ziet zichzelf al weer heerlijk over haar grastapijtje hobbelen en ruikt het verse gras. Ook ruikt ze in gedachten al de heerlijke geuren van de theerozen van haar twee rozenboompjes. Ze kan bijna niet wachten totdat het weer tijd wordt heerlijk te gaan spitten en mesten. Op de zijkant van haar schuurtje heeft ze twee hartjes een ander kleurtje gegeven. Dat staat weer gezellig en fris en ze vond dat die vóór de Valentijn weer moesten pronken. Als het maar even kan is ze al in haar tuintje bezig, al is het alleen al voor het opruimen en paadjes schoonmaken.
Zo, ze heeft al weer een stukje klaar. Dat is deeltje 2.


Ondertussen is haar huisje in de grondverf gezet en zijn de schilders al begonnen met de 1e verflaag op het dak. En wat vind je van haar nieuwe bord boven de deur?! Missie Jones heeft gevraagd of ik een kopje bij haar kom doen als haar huisje helemaal klaar is. Natuurlijk doe ik dat en ik ga gauw iets leuks voor haar maken om mee te nemen. Ik zal jullie alles over dat bezoekje vertellen hoor.
(Tussen 2 haakjes, ik heb genoten van de reacties op mijn vorige logje en ook van de verhalen achter de schermen. Heerlijk, die herinneringen, vooral over de jarretels!!)

21 opmerkingen:

MARGA zei

Hallo Missie Jones
Ik wens je heel veel succes met het schilderen en het tuintje.
Vandaag was het hier echt Lente weer dus Missie Jones had hier aan de slag gekund in de tuin.
Groeten
Marga

Carolyn Hosier zei

Oh my, how I wished it was "Spring" here in Iowa!!! Have to wait for about 2 more months.... But I will dream a little. I did hear the birds tweeting this morning so it's not that far away.

Your quilt is coming along nicely and looking beautiful. Love everything about it!

Carolyn :)

Rian zei

Ha Missie Jones... heb je ook het voorjaar geroken? Daar horen allemaal frisse en nieuwe dingetjes bij he? verfje hier, hartje daar... 't wordt weer heerlijk wonen als straks je huisje helemaal klaar is.
Succes met het vegen en spitten hoor.

sylviawillemien zei

die Missie, heeft haar tuintje eerder op orde voor het nieuwe seizoen dan menig ander..haha!
ziet er superleuk uit, Chris, tis vast heel leuk om te maken!!!
verwen haar maar lekker als je op visite gaat!
veel liefs van mij

Antje uit Urk zei

Mooie stitchery's Chris! En een heel knotsgezellig logje, ik heb genoten!
groetjes,

Marianne K. zei

Het kriebelt al vroeg bij Missie Jones. Nu al spitten en de paadjes ruimen.Zelfs de schilder is al besteld.
Wat een gezellig verhaal, Chris. Ik hoop dat de zon schijnt en jullie buiten kunnen zitten als je een bakkie doet.
Lieve groet, Marianne K.

Lida zei

Hé, volgens mij komt missie Jones zo nu en dan logeren in M.!! Kijk maar eens bij de dames van de Tildagroep op vrijdag!! Weer een geweldig leuk blok heb je gemaakt en ik ben benieuwd hoe je haar huis gaat maken!! Maar ik mis wel je maandagse herinneringen! Kot waarschijnlijk wel weer, maar ik kan gelukkig weer bij je kijken en vind het er weer heel gezellig uitzien!! Knuffel
Lida

quiltlodge gerda zei

Misie Jones heeft helemaal de juiste spirit te pakken en haar huisje wordt prachtig, even opschieten met schilderen want nu doen de winterschilders het nog met een flinke korting. En voor het geld dat zij daar mee bespaart kan ze straks mooi de bloembakken weer vullen.

Joke zei

Ziet er weer goed uit je stitcherietje en dan dat verhaal erbij, heerlijk om te lezen.
Groetjes van Joke

Anita zei

Wat wordt deze quilt leuk. Ik vind je verhalen zo grappig. Missie Jones heeft het maar wat goed bij jou.

miranda sol zei

Heerlijk quiltje in wording...jou levenwerk missy Jones!!!

miranda sol zei

En ook het tuinhuisje van jou DH Chargo! Bijna vergeten vermelden....en hij heeft het maar druk met dat bezige bijtje van hem..

Katrien zei

Prachtig missie jones.

Johanna Zweden zei

O wat schitterend Chris, herken jou er helemaal in.
Het voorjaar is ook al bij jou aangekomen! kan je het hier naar toe sturen.
Fijne dag liefs Joke

Marijke Korving zei

Dit gaat weer prachtig worden hopelijk komen er nog veel verhaaltjes over Missie Jones want ik denk dat ik haar in jou herken (toevallig he)

Hennie zei

Ja het voorjaar komt er aan tijd om de tuin in te duiken, wat een prachtige quilt wordt dit.
Groetjes Hennie.

Marga zei

Missie Jones gaat goed, heerlijk dat je weer even bij haar op "bezoek" was.
Hartjes horen bij Valentijn dat heeft ze goed gezien.
Groetjes,
Marga♥

Floor zei

Volgens mij ben jij zelf eigenlijk die missie Jones!
Je laat haar praten over haar tuintje en verlangens, maar eigenlijk zijn het jouw verlangens, niet?
Ben heel benieuwd wat ze nog meer voor verlangens heeft die hier op het blog komen.........
Groetjes,
Floor

MarianneD zei

Wat een heerlijk verhaaltje weer Chris!
En wat een mooi blok! Die Missie Jones heeft het goed bekeken...;-)

Shirley zei

Enig wordt jouw Missie Jones quilt, ik geniet ook nog dagelijks van de mijne, nu de kerstquilts weer op zijn geborgen hangt-ie weer in de hal.

marcella zei

zulke mooie lapjes en prachtige borduurtjes moeten wel leiden tot een superquilt.
mooi!