Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Herinneringen: Bezoekjes en de Tea Drinker

Mijn koffertje met herinneringen is weer aardig aangevuld. Ik was de afgelopen dagen ver van huis, maar dicht bij een plaats waar ik 2 weblogvriendinnen kon opzoeken. Marga, die ik nog nooit ontmoet had en Anita, die ik 2x kort had gezien. Zo leuk om eens te zien en te proeven waar ze leven en wonen. En natuurlijk om in het echt te zien waar ze mee bezig zijn.
Eerst naar Marga. Koffie met heerlijk appelgebak en gezellig met haar en haar vriendelijke DH gebabbeld. In hun woon-kamer hangt haar Liannes House. Oh, wat is die mooi!! Zo perfect en fijntjes genaaid en geborduurd. Helemaal in harmonie. In haar naaikamer liet ze mij haar Antieke van Guute zien.


Het was voor het eerst dat ik deze quilt in het echt zag. Ook zó mooi. Ze is ook nog bezig met een andere quilt. Die laat ze op een foto op haar eigen site aan me zien. Even gaan kijken hoor! Alles met de hand. Toen de poppenbedjes en trappel-zakjes voor de babyborn bewonderd. Intussen begon het in huis steeds lekkerder te ruiken: haar DH had een hartige taart gebakken voor de lunch. Mmmmmm, gesmuld! En nog een hele tijd met elkaar gepraat. Marga en Cl. ik vond het heerlijk bij jullie! Heel erg bedankt!

Daarna een kilometertje of 8 rijden naar Anita.
Daar werd ik enthousiast ontvangen door haar, maar ook door haar geweldige hond van formaat XXL. Een prachtbeest! We waren direct goeie maatjes.
Ook met Antia heerlijk gebabbeld over van alles en nog wat. Haar naaimachine bewonderd en ook haar allereerste quilt. Anita zou Anita niet zijn als ze geen tas had klaar staan met calligrafiespulletjes voor Chago. Hij is er superblij mee! Natuurlijk wilde ik een foto maken van baasje en hond en daar moest wel wat quilterigs bij, maar hond lag (stond) dwars en wilde al haar aandacht en vertikte het om in de lens te kijken. Dan maar zo. Anita, ik heb bij je genoten, dank je wel!

Terug naar mijn zus, waar ik logeerde. Maar we zijn er nog niet met de herinneringen. Zaterdag op de terugweg, kwam ik langs Rouveen, je weet wel, waar de winkel van Stegeman is. Die kon ik niet overslaan..... Maar ik wilde ook naar een antiek-curiosa-vooralrommel boerderij daar vlakbij. Heerlijk vind ik dat, om daar te grutten. Je hebt daarna wel last van je nek, want die moet je in alle standen draaien. En toen zag ik de Tea Drinker! Schattige kleine theekopjes van dat oude blauwe servies. En nu komt de échte herinnering. Op een hoek van de tafel in de woonkamer had mijn moeder altijd het theeblaadje staan. Een eenvoudig driehoekig houten blaadje met kleedje en glas. Daarop het theelichtje met theepot, melkkannetje en suikerpotje. Allemaal van de Tea Drinker. Elke middag uit school stond de thee daarop klaar. Zo lang die tafel bestond, eerst in mijn ouderlijk huis, later bij ons thuis toen mijn vader bij ons woonde, stond dat blaadje dáár. De theepot sneuvelde, het suikerpotje verdween, maar het kannetje bleef en staat nu hier thuis met blaadje en theelicht op het buffet. Nooit heb ik meer zo'n theepot of suikerpotje gezien. Wel kreeg ik een keer van mijn dochter een kommetje waar nu de suiker in gaat. En ik patchte er een theemuts bij die al aardig verschoten is.


En nu zag ik die theekopjes!! Allemaal gaaf. Maar ze gingen per set van 6..........en dat was een beetje té duur. Toen zag ik nog een klein soort bekertje. Ha!! En die staat er nu bij. Een beetje beschadigd, maar dat is het kannetje ook, dus ze passen goed bij elkaar.

15 opmerkingen:

Rian zei

Ha Chris,
Je bent weer heelhuids thuis! Ik zie wel dat je het heerlijk hebt gehad. Leuk, de ontmoetingen met M. en A. en niet te vergeten die zwarte loebas. En als punt op de i de blijde schok van herkenning in de rommelboerderij. Dan ben je weer even terug in de tijd he? Schattig stelletje op een prachtig theeblaadje. En je theemuts mag er nog wezen hoor. Ik vind het heel mooi. (mijn oma had nét zo'n theelichtje)
Liefs en tot horens.

Johanna Zweden zei

Hallo Chris, nu we hebben vanmiddag lekker alles ven bijgepraat.
;aar een enig verhaal heb je over je bezoekjes geschreven, en ja leuk die ontmoetingen zo. Ik kijk ook weer uit naar mei, dat ik dat kan gaan doen,
Wat een schitterend bekertje heb je gevonden.het is een hele mooi kleur.
Groetjes Joke en slaap lekker, en leuke foto hé! grinnik.
Nog heel heel hartelijk bedankt voor het boek, ben er zo blij mee.

quiltlodge gerda zei

Hoi Chris, wat een heerlijke dagen heb je gehad. En dan ook nog zo'n mooi stukje uit je jeugd vinden. Goed, dat je in ieder geval het bekertje mee hebt genomen. Ik hoop, dat je er nog heel lang met heel veel plezier naar zult kunnen kijken en even het gevoel van vroeger weer ervaart.

Anita A zei

Goedemorgen Chris, je had me wel nieuwsgierig gemaakt, dus ik ben vanmorgen extra vroeg om te kunnen zien wat je geschreven hebt.
Het klopt, het was gezellig, en ja, de hond is xxl.

MARGA zei

Hallo Chris.
Goede morgen Chris. Fijn om te lezen dat je een leuke week hebt gehad. Op mijn blog had ik al geschreven over onze gezellige ontmoeting. De winkel in Rouveen is klein maar o zo leuk om te bezoeken.
Het blauwe kommetje wat je gevonden hebt past toch prachtig bij de rest op het theeblaadje.
Heb je echt weer iets om heerlijk naar te kijken en herinneringen te koesteren.
Fijne dag
Liefs Marga

Katrien zei

Wat heb je het leuk gehad met de ontmoetingen.
En de blauwe spulletjes ziet er leuk uit.

Anita zei

Chris ik heb genoten van je blog. Wat leuk om quiltsters te ontmoeten. En als kers op de taart nog een bijpassend kannetje kunnen kopen ook.

Marga♥ zei

Wat leuk dat blauwe servies, nog leuker de herinneringen er aan. Heerlijk zo'n weekje weg en dan naar zulk leuk bezoek mogen gaan.
Dat is inderdaad genieten.
Groetjes,
Marga♥

marian'ne m zei

lePel '-)

marian'ne m zei

wat fijn dat jullie naar je zus konden en ook deze dames kon bezoeken.

Mooi servies mét verhaal. Ik denk dat het een leel vaasje is, zou dat kunnen !?

zwaaii... MM

Floor zei

Hallo Chris,
Blij dat je weer terug bent, want ik heb je gezellige blog-gebabbel wel gemist.
Maar dat maak je nu weer ruimschoots goed.
Het was helemaal een beetje stil in blog-land (bij de blogs die ik bezoek)
Wat heerlijk dat weekje weg naar je zus en de gezellige quiltvriendinnen waar je een bezoekje bracht.
Dat servies met theeblaadje is echt schattig. Jammer dat die 6 kopjes te duur waren, maar misschien paste dat toch niet allemaal op het theeblaadje.
Groetjes,
Floor

Inge Slaats zei

Chris, wat klinkt dat allemaal gezellig! Quiltvriendinnen bezoeken die je de mooiste dingen laten zien en dan ook nog zo'n mooi kommetje vinden voor op het theeblaadje. Helemaal perfect!
Volgens mij heb je genoten, heerlijk zulke dagen!

Dikke knuffel, nou ja vanwege het gesnotter, zwaai,zwaai......
Inge

Lida zei

Inderdaad je hebt weer schitterende herinneringen aan je voorraadje toegevoegd en ook weer een heel lieve met ons gedeeld! Leuke bezoekjes en ook een beeldschoon kommetje! Nu mag je gaan genieten, knuffel
Lida

Antje uit Urk zei

fijn, Chris dat je het zo leuk hebt gehad, en stegeman daar ga ik binnenkort ook naar toe, die heeft ook mutsenkant zoooo mooi allemaal!
Leuk dat je een tea drinkers kommetje ben tegengekomen, mooi!
groetjes,

Willeke zei

Wat is het toch leuk he al die contacten met quilters.

hihihi Gezellige lui, dat zie je zo!

Mooi geslaagd met je blauwe bekertje! heerlijke herinneringen!
groetjes,