Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Geen steek gedaan!

De laatste 10 dagen heb ik geen steek gedaan! Letterlijk dan, want ik ben wel druk bezig geweest met andere zaken. Gelukkig had ik in mijn ABD (Affe Blokken Doos) een paar blokjes van de Amish Circle Quilt die ik kan laten zien.

We beginnen met iets lekkers: blokje 58 Kerstkoekjes. Bij mij thuis zijn alle kerstkoekjes en andere lekkernijen al lang op, maar bij Martha in Indiana staat Kerst nog voor de deur. Haar kinderen maakten suikerkoekjes in allerlei vormen. De kerstdagen brengen ze bij haar broer door, 2 uur rijden met de Buggy.

Blokje 59, Zon en Schaduw. Rebecca heeft haar  Zonneschijn en Schaduw in het Vierkant Quilt helemaal af. Ze is heel erg tevreden over de kleur van de border, de kleur van druiven. Op kerstavond was ze naar een schooluitvoering van de kinderen en op kerstdag had ze een rustig diner met familie. Als kerstcadeau kreeg ze een nieuwe naaidoos.

Lavina had een hele drukke kerst. Van haar man kreeg ze een nieuwe theepot, waarvan ze een patroontje maakte voor blokje 60, Theepot. Die kwam goed van pas met al het bezoek tijdens de kerstdagen. Ze heeft haar dochtertjes geleerd om met de hand te quilten. Rechte lijnen zijn geen probleem, maar cirkels en kromme lijnen zijn nog moeilijk. Haar jongste dochtertje zorgt er voor dat er steeds een nieuwe draad in de naaldjes zit.

En tot slot -HOERA!- blokje nummer 61, een Spijlen-quilt (Bar Quilt). Waarom HOERA? Omdat het precies het middelste blokje van de ACQ is, met andere worden: ik ben op de helft! Edna is in het verhaal met deze quilt bezig. Hij zit al in het frame en terwijl zij aan het quilten is, vertelt ze aan haar dochtertjes hoe zij zelf vroeger als kind met haar zusjes haar moeder hielp bij het frame. Naaldjes van draad voorzien, zoals nu haar dochtertjes dat doen.

Nog even over de Zon en Schaduw. Tijdens onze vakantie in Amerika kocht ik in een Amish winkel deze pannenlap met datzelfde motief. Hij is gemaakt door een locale vrouw van de Mennonieten. Hier zie je iets van die winkel. Er waren daar tal van quilts en ook alleen tops te koop. Prachtig. Maar deze pannenlap is al een heerlijke herinnering.

16 opmerkingen:

Johanna Zweden zei

O wat zijn ze weer mooi Chris
Mooie pannenlap Chris
Fijne dag groetjes Joke

Katrien zei

Mooie blokje toon je ons weer.
leuke pannenlap.

Marianne K. zei

Wat heet? geen steek gedaan? Met naald en draad dan.Je Affo-blokjes zijn schitterend, Chris.Ik heb in het spijlenblokje ook allemaal felle kleurtjes. Geeft een leuk effect. En ..... je bent op de helft. Proficiat. Ook je pannenlap is mooi. Mocht je daar fotograferen??
Fijne dag, groetjes.

Annelies vdB zei

Mooie blokken ! Dat gaat straks een prachtige quilt worden. Je zou haast de pannenlap openwerken om in de quilt te zetten.

Rian zei

Wat een mooie blokken weer, Chris. Ik heb de quilt (voor zover hij af was, dan) bij MarianneK. gezien. 't is toch altijd weer mooier in het echt dan op de foto he.
Zo afwisselend, en zo'n frisse uitstraling.
Die andere helft komt ook vast wel goed.
Liefs,
Rian

inge zei

die Affe Blokken Doos heeft een prachtige inhoud!

sylviawillemien zei

niets gedaan??? Chris toch......;)
zo druk gehad, meis??
gelukkig dat je de ABD hebt, zien we toch nog even wat van je!!!
fijn weekend en hopelijk heb je dan wat tijd voor jezelf!!
liefs, Syl

Anita zei

Wat een mooie blokken weer. De verhaaltjes zijn ook zo leuk. Ik ben vandaag ook druk bezig. Nu de computer weer terug is moet er heel wat geordend worden.

miranda sol zei

Schitterende blokken heb je gemaakt en zo nu en dan niks doen is ook wel eens fijn. Behalve als het verplicht is...dan duren 10 dagen niks doen veel te lang!

Floor zei

Natuurlijk vind ik het zon en schaduw blokje het mooist! Maar de andere zijn ook leuk hoor, en prachtig gemaakt.
Die Amish winkel...... daar zou ik wel een tijdje kunnen snuffelen. En dan lekker kopen natuurlijk.
Gelukkig hebben ze bij ons in de quiltwinkel heel veel Amish stoffen, hoef ik niet zo ver.
Groetjes,
Floor

Antje zei

Mooie verhalen bij mooie blokjes!!! En wat zou ik graaaaaag ook een kijkje nemen in die winkel! Wat zijn die mensen toch kunstig!
Groetjes en een fijn weekend!!

Lida zei

Prachtige blokken en een prachtige pannenlap en ja ik zie het al, dat is er ook een voor de erfenis, die ligt te pronk in de linnenkast en wordt nooit gebruikt!!LOL!! Ja dat kennen we denk ik allemaal, al het mooie blijft liggen! Dag lieverd, knuffel
Lida

Willy zei

Mooie blokken en verhalen weer. Je zult je steekjes wel missen dan.
Groetjes

Ria van Kasteel zei

Mooie blokjes Chris, en wat een leuke foto van het Amish winkeltje, die hoop ik ook aan het eind van dit jaar te kunnen maken.

Lieve groeten van Ria;0)

Marga♥ zei

Hoe klein zijn de blokjes van je bloke 61 "de spijlenquilt"? {favoriet dit keer} Frappant, dat kleine dingen {de pannenlap} toch zo'n berg herinneringen op kunnen halen.
Hoeveel zit er nog in die ABD? Dat is toch net een snoepjes doos, heerlijk.
Groetjes,
Marga♥

MarianneD zei

Gefeliciteerd met de helft Chris,je schiet lekker op! Die pannenlap past er wel goed bij hoor..;-)
Leuk is dat zo'n bezoek aan een Amish gemeenschap,wij zijn ooit eens in Pennsylvania geweest,was ook zo mooi.
Quilts aan de waslijn,overal buggies en die prachtige overdekte bruggen..zou best nog eens terug willen!