Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Eén kaarsje


Haha, ik kom de laatste dagen, en ook vandaag, verschillende moeders en oma's tegen die pronken met de verjaardag van kind of kleinkind. Ik doe daar vandaag van harte aan mee!! Deze foto's zijn vandaag precies 40 jaar geleden genomen. Op de eerste verjaardag van onze dochter Lucia. Ze zit bij mijn vader op schoot en probeert een stukje van haar verjaardagstaart te veroveren. Natuurlijk staat er één kaarsje op. En een parapluutje.


Op de andere foto zit opa lekker met haar te spelen. Hij heeft zo van haar genoten.
Dan nog een foto die mij erg dierbaar is.


Hier zit ze met aandacht ook naar kaarsjes te kijken, maar die waren voor mij! Ik kreeg toen van Chago die mooie kandelaar. Wij hadden in die tijd 3½ jaar een weekendhuwelijk. Ik woonde bij mijn vader, Chago was weer op kamers gegaan in Nijmegen. Hij studeerde toen nog. Dat kwam omdat mijn moeder plotseling overleed. Voor mijn vader was het natuurlijk geweldig dat er een nieuw leventje in huis kwam. Hij heeft met vreselijk veel plezier het babykamertje klaargemaakt. Opa en Lucia hebben altijd een bijzondere band met elkaar gehad, dat snap je wel. En nu is die kleine meid dus 41. Niet te geloven. We gaan het gezellig vanavond met haar en de kinderen vieren met een lekker etentje.

22 opmerkingen:

sylviawillemien zei

hallo lieve Chris, van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Lucia!!
wat lijkt ze hier op Chago!!
(sorry, hoor)!
veel plezier vanavond met elkaar, liefs, Syl

miranda sol zei

`Hoop dat jullie feestje top was! Heerlijke foto's overgens....

marjan zei

Chris en Chago,
Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Lucia.
Het is echt genieten wanneer je weer oude foto's ziet en vooral de dierbare herinneringen daar aan.
Heel veel plezier vanavond met z'n allen.
Groetjes Marjan

Annelies vdB zei

Van harte gefeliciteerd met Lucia !

Inge Slaats zei

Lieve Chris, van harte gefeliciteerd met je dochter! Geweldige foto"s. Wat een snoezig meisje. Kan me voorstellen dat je dierbare herinneringen hebt aan deze tijd, zó lief ook die foto's met je vader. Waar blijft de tijd hè?
Jij ook veel plezier vanavond hè. Gezellig, we hebben allebei een feestje al is het dan niet bij elkaar LOL

Liefs,
Inge

Katrien zei

Leuke herinnerigen van een klein meisje.Proficiat voor je dochter.

Lida zei

Gefeliciteerd met jullie mooie dochter, heerlijk die foto's van opa en kleinkind! Ik wens jullie een heel fijne dag en avond, knuffel
Lida

Willy zei

Leuk om even met je terug te kijken naar een éénjarige Lucia en haar opa.
Van harte gefeliciteerd en een fijne avond,
lieve groet

MARGA zei

O Chris wat leuk die oude foto's wat is er in de afgelopen tijd toch veel veranderd als ik alleen al naar de kinderstoel kijk en het tuigje dat hadden wij ook maar dat zie ik bij mijn kleinkinderen niet meer.
Alles is anders tegenwoordig.
Maar echt fijn is het als nu noch kunt genieten van de foto's van toen.
Denk dat het te laat is maar ik hoop dat jullie genoten hebben van de avond en het etentje .
Groeten
Marga

Rian zei

O Chris, wat leuk die oude foto's. Je zíet opa genieten. En zo te zien was ze zo klein als ze was toen al heel ondernemend. Van wie zou ze dát nou hebben? :)
De stille aandacht voor de kaarsjes is ook prachtig. Heerlijke herinneringen zullen dat zijn. Gefeliciteerd hoor, jullie beiden, met haar verjaardag. En van het etentje met z'n allen zul je vast wel genoten hebben.
Liefs,
Rian

Antje uit Urk zei

Chris, van harte gefeliciteerd met je dochter, Heel mooie en kostelijke foto's! Geniet er maar van!

Johanna Zweden zei

Gefeliciteerd Chris met je dochter, en Lucia jij natuurlijk ook, en Chago, vergeten we haast de vader! (Nee hoor)
Fijne avond, Liefs Joke
Ps hoop dat je weer kan praten!!! anders zal het erg stil zijn!!!! (LOL)

Anita A zei

Hoi Chris, gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter. En veel plezier vanavond !

Anita zei

Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter. Een heel plezierige avond. Wat een leuke foto's zijn het.

quiltlodge gerda zei

Och Chris wat een beeldige foto's. Logisch, dat die je heel dierbaar zijn. Vooral die met je vader. En vanavond lekker vieren dat jullie al 41 jaar ouders van zo'n heerlijke dochter zijn.

inge zei

gefeliciteerd! wat een dierbare foto's!

joke zei

Leuk he die oude foto's, nog gefeliciteerd met je DD. Een paar logjes terug schreef je over het kantkloswerk van je buurvrouw. Prachtig kan zij klossen zeg, geef haar maar mijn complimenten hoor.

Saskia zei

Wat een heerlijke foto's! Alsnog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter!

Marianne K. zei

Wat heerlijk om al die dierbare foto's nog eens te bekijken en bij weg te dromen. Chris en Chago, van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Lucia.

Willeke zei

Wat heb je dat nou weer leuk opgeschreven en die prachtige (vooral dierbare) foto's er bij! Super!

je vitrinekastje is ook prachtig geworden.
Mooi he dat dat weer zo vertrouwd voelt...hij aan het werk en jij aangeven!

groetjes,

Marijna zei

Wat vertederend zijn deze foto's. het verhaal erbij ook. Straalt veel liefde vanuit. Nog de felicitaties voor de 41 jarige. Wat zijn ze snel groot!!! Haha...

MarianneD zei

Zucht..wat een lieve foto's Chris! Nog van harte met jullie dochter!