Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Blij met bijna niks .......en siggy's


Een bubbelbad en een 'lek' plastic mandje was vol-doende voor ons Engeltje om uren zoet te zijn en het uit te schateren van de pret. Heerlijk toch als je zo weinig nodig hebt voor zoveel plezier! Intussen had ik plezier met de post, een viertal gezellige siggy's.

Ze kwamen dit keer van alle kanten, zo leuk.



Rossana uit Italië stuurde een lekker taartje want zij kookt en bakt graag voor haar familie en vrienden. Edda uit IJsland is gek op kippen. Ze quilt al sinds 1980.



Bernabela stuurde een beauty van een siggy uit Granada, Spanje, met een brief in het Spaans er bij. Heb ik geluk dat het voor Chago geen probleem is Spaans te lezen of praten. Als kind naaide ze al kleertjes voor haar poppen. Geen wonder, want haar moeder was modeontwerpster. Een van haar dochtertjes heeft de tekening van de siggy gekleurd. Ik heb geweldige herinneringen aan Granada, daarom vind ik het zo leuk een siggy daarvandaan te hebben. Ongeveer 14 jaar geleden hebben Chago en ik in de buurt van Granada gekampeerd. Natuurlijk hebben we op een dag het Alhambra bewonderd. Aan het eind van die dag vonden we een betoverend plekje, van de weg af, ver boven de stad met een geweldig uitzicht over de stad en omgeving. We hebben daar uren gezeten, genoten van een prachtge zonsondergang, de lichtjes die beneden aangingen, het opkomen van de maan en een schitterende sterrenhemel. Het kon gewoon niet mooier!
Als laatste een siggy van Kaaren uit Nova Scotia in Canada. Zij geniet samen met haar man van haar pensioen.
Zo, dat waren ze weer. Het stapeltje siggy's die ik aan de rol kan zetten, is weer gegroeid.

16 opmerkingen:

Antje uit Urk zei

Het is mooi dat je als kind hier blij van word!!!
Je siggy's zijn heel mooi!
groetjes,

miranda sol zei

Ach wat een lekker meidje daar in daar badje... ik hoor ze gewoon kirren van plezier! Lekker bij opa en oma zijn en samen genieten! Heerlijk vond ik dat, alleen stond mijn badje ok tobbe dan in de zomer op het grote grasveld....en deed het zonnetje het water opwarmen. En de wintermaanden werd er in de keuken bij het enige kraantje gepoedeld. Fijne tijden om aan terug te denken! EN je siggy's zijn geweldig natuurlijk.

marian'ne m zei

Daar wordt je inderdaad vrolijk van, heerlijke toet !!!

leuke siggies weer !!

sylviawillemien zei

wat een moppie is het toch, he, zo blij in bad!
heerlijk als je nog zo blij en onbezorgd in het leven kunt staan!!!

enne, mooie siggies, je bent nog steeds actief: pas op, hoor, kan vriendinnen voor het leven opleveren.........;)
liefs, Syl

Willy zei

Lieve Chris, jou en Chago ook een gelukkig en vooral gezond jaar toegewenst.
Heerlijke badpret. Leuke foto.
Ik had daar in Granada graag even naast jullie gezeten, wat een prachtig uitzicht moet dat zijn. Mijn vader, man en zoon zijn er geweest en kwamen met prachtige foto's thuis.
Mooie siggies en leuk dat je ook hier weer iets meer over schrijft.
Veel plezier met het werken aan je droomtuin.
Fijn weekend, groetjes Willy

Anita zei

Wat heerlijk blij kunnen kinderen zijn. Je hebt mooie siggies erbij. Aan Granada heb ik ook mooie herinneringen, wij hebben daar ook in de buurt gekampeerd.

Marga zei

Kinderen en water, zijn eigenlijk een zelfde combinatie als een quilster en stofjes. Ze hebben beiden dan het grootste plezier. Het is wel een schitterende foto van het "engeltje". Leuk je siggies weer.

Groetjes,
Marga♥

Katrien zei

Wat een schattige foto.
en leuke siggies kreeg je binnen.

Lida zei

Jullie engeltje is een schattig bengeltje! Ja met kleine dingen kunnen ze zich vaak uren vermaken, heerlijk toch! Leuke siggies er weer bij, een uit een land dat ik nog niet heb, zal eens vragen of ze wil ruilen! Fijn weekend, knuffel
Lida

Johanna Zweden zei

Wat een enig foto en wat een lol, zalig om kind te zijn.
Wat een mooie siggys en wat een leuke uit Spanje,

Groetjes Joke en een fijne dag

MARGA zei

Ja heerlijk he kleine kinderen kunnennog zo onbevangen in het leven staan.
En wat een leuke siggie's heb je gekregen.
Fijn weekend
Groeten Marga

Floor zei

Wat een lekkere kleindochter heb jij!
Die krullen heeft ze vast van opa!
Leuk dat de siggie's zulke romantische herinneringen bij je boven halen.....
Groetjes,
Floor

Annelies vdB zei

Heerlijk gezicht zo'n kind in bad.
Wat een mooie siggies heb je er weer bij.

Hennie zei

Erg leuk vermaak meer ben je niet nodig ! ! !
Prachtige siggies heb je ontvangen.
Fijn weekend Hennie.

Marijna zei

Hier genieten de kleinkinderen ook altijd zo van ons bad. Ze spelen met de badspeeltjes van hun eigen vader en moeder, toen die nog thuios woonden. Hoelang gaat dat speelgoed al mee denk je dan. en dan kom je tot de conclusie dat het al over de 30 jaar oud is. En wat een verscheindenheid aa siggy's heb je gekregen. Erg leuk allemaal.

Jantje zei

Ha, ha, lekker ploeteren in bad, Chris, een andere keer met een plastic vergiet en een trechter. (probeer maar eens een trechter met de brede kant in een afwasteiltje te duwen, kijk maar eens wat er dan gebeurd... ik verklap niks. :-)

Veel groeten van Jantje