Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Amish Circle Quilt

Terwijl Missie Jones even uitrust van al haar inspanningen, is Mevrouw Jones druk bezig met haar Circle Quilt. Alles in haar tuinkamertje is overhoop gehaald, een stapeltje van 81 sashings gesneden en een doosje gevuld met vierkantjes.


Nu even uitzoeken welke vierkantjes waar als cornerstones gebruikt gaan worden en hup, onder het machientje. Ah! Zo schieten we weer lekker op.


Als ik dit klaar heb, zitten er 5 rijen van 11 blokken aan elkaar. Het begint er een beetje op te lijken. Er zijn ook weer 2 blokken klaar:



Blokje 56: de Olielamp. Rachel schrijft haar rondschrijfbriefje aan haar vriendinnen bij het licht van een olielamp, want de dagen zijn kort, het wordt al vroeg donker.
Blokje 57: Flitslicht. Lydiann stopt een patroontje van de quilt die ze momenteel in haar frame heeft zitten bij haar rondschrijfbrief. Ze heeft de quilt gemaakt van scraps van oude blouses en jurken die niet meer versteld konden worden. Ze kreeg ze van haar schoonmoeder.
Nog vier blokjes te gaan en dan ben ik op de helft!


Terwijl mevrouw Jones bezig is met haar ACQ, is meneer Jones in beslag genomen door het bestuderen van de handleiding voor het in elkaar zetten van een vitri-nekastje. Zo is er genoeg bedrijvigheid in huize Jones!

32 opmerkingen:

corrie zei

Wat gezellig om te lezen en te zien hoe jullie samen lekker bezig zijn met van alles.
Prachtige blokken die je aan elkaar aan het zetten bent Chris en ik ben benieuwd wat er in het vitrinekastje komt, vingerhoedjes misschien???

quiltlodge gerda zei

Wat een oergezellig werkplekje heb jij daar zeg! Ook door mijnheer Jones in elkaar gezet? Het klinkt in ieder geval allemaal heel knus en warm.

MarianneD zei

Ha mevrouw Jones,dat wordt al een hele quilt!En gelijk een blik in jouw domein..wat ziet het er gezellig uit!
En het vitrinekastje,heeft Meneer Jones zijn best gedaan...?

Marga zei

Zit het kastje al in elkaar? Wat ga je erin zetten als ik vragen mag?
Wat gaat je quilt hard, wordt er ieder keer weer vrolijk van. Die kleurtjes hé.
Groetjes,
Marga♥

Annelies vdB zei

Heerlijk om zo bezig te zijn. Je ziet je quilt (en het kastje) groeien.

sylviawillemien zei

ahhh, de Idylle......zucht.....zo leuk!!!
en je schiet al lekker op met je quilt! Meneer Jones ook met het kastje???
liefs van mij

Joke zei

Mw. Jones wat heb je een heerlijke tuinkamer en wat een mooie blokjes heb je al gemaakt. Mr. Jones is ook lekker bezig met zijn hobbie. Fijn he als je dat samen kan combineren.
Groetjes van Joke

miranda sol zei

Wat heerlijk werken is dat op zo een schattig plekje. Werken aan een geweldig mooie quiltje maakt het helemaal top!
I just love it....moest ik even kwijt. Knuffels

Marianne K. zei

Wat zijn jullie gezellig bezig, Chris.In eerst instantie dacht ik is het daar niet te koud? Maar ik ontdekte een stukje verwarming.De quilt groeit al lekker.Geeft een goed gevoel als je een aantal blokken aan elkaar zet. Ik ben ook bezig. Fijne dag. Groetjes, Marianne K.

Johanna Zweden zei

Mrs- Mrs Jones, ken je dat liedje!!
Wat zijn jullie heerlijk samen bezig.'Wat een mooie blokken Chris en wat zal het een schitterend quilt worden.
Veel plezier in je idylle vandaag
Groetjes Joke

Anita zei

O, wat ben ik jaliers op dat prachtige kamertje van je. Wat een prachtige blokken zijn het toch. En al bijna op de helft. Is het vitrinekastje mooi geworden?

Katrien zei

Mooie blokjes,en wat heb je al een mooi geheel.

Annemieke Price-Talen zei

Wat word het een prachtige quilt, zit me er helemaal aan te vergapen. Begint te kriebelen om er ook aan te beginnen.

Willy zei

Er wordt hard gewerkt bij jullie. Leuk om even binnen te kijken. Wat wordt de quilt mooi. Mooie blokken. Dat olielampje kun je er nu wel bij aan hebben, het is al zo donker.
Groetjes

Lida zei

En is het meneer Jones gelukt? Vast wel, intelligente man!! En mevrouw Jones is het jou gelukt, zijn de vijf rijen af? Denk ik ook wel, jij bent een ijverige vrouw! En wat een mooie blokken heb je er weer bij, schattige verhaaltjes en die stofjes.... GAAF!! Knuffel
Lida

Rian zei

Nou Chris, met de fut in huize Jones zit het wel goed, zo te zien. Jullie zitten nog niet achter de geraniums. :)
En wat wordt het mooooooi!! Komt er iets speciaals in dat vitrinekastje?
Liefs,
Rian

Inge Slaats zei

Oh Chris, jij hebt toch ook een supergezellig hokkie, zo te zien! Leuk al die blokken bij elkaar, maar wat een werk hè. Ik heb inmiddels 2 rijtjes aan elkaar zitten, tis een klus hoor, maar het resultaat is gaaf.
Als ik zo naar jouw meneer Jones kijk, weet ik zeker dat jullie een perfect vitrinekastje krijgen. Ben benieuwd wat je daarin gaat zetten.

Liefs,
Inge

inge zei

prachtig met die leuke sashings!

MARGA zei

Hoi Mevr. Jones.
Heerlijk he dat zoeken passen meten snijden en dan zwijmelen als er weer een paar blokken aan elkaar zitten.
Zo kom je de dag wel door.
En de Hr. Jones laat de tijd ook niet stil voorbij.
Zo te zien zijn jullie samen goed bezig.
Lieve groeten
Marga

MARGA zei

Foei foei weer een beetje te snel geweest en het woord GAAN vergeten bij de Hr. Jones.
Marga

Antje uit Urk zei

Wat is het gezellig bij jullie!!Het straalt van het logje af!!Daar zou ik met mijn priemen zo bij gaan zitten!ha,ha!
groetjes,

Hennie zei

Wat mooi Chris, het word een super grote quilt.Ssucces met het in elkaar zetten.
Groetjes Hennie.

quiltlodge gerda zei

Hoi Chris, ik heb net je quilts bekeken in "miijn quilts" en ik moe zeggen: Ïk ben zeer onder de indruk!" Ook leuk dat je bij iedere quilt even een toelichting schrijft.

Ida zei

Wat ziet het er leuk uit, al die verschillende kleuren. Succes ermee.

Floor zei

Wat heb je toch een gezellig quiltplekje!
En deze quilt is "straks" ook een hele vrolijke gezellige quilt.
Dat vitrinekastje..... ga je daar leuke quiltspulletjes in zetten?
Wat handig dat je ook een klusman hebt.
(Hopelijk is het gelukt dat in elkaar zetten....)

Willeke zei

Ha, gelukkig, jullie vervelen je nog niet!

Ziet er allemaal goed uit Meis!

groetjes,

Marijna zei

Het is busy bij fam. Jones! Maar goed ook, want het lijk me nikls om je te vervelen. Wat heb je al een stuk van je top nu! Ziet er erg mooi uit. De verhaaltjes erbij vind ik toch telkens weer zo leuk.

marian'ne m zei

MOOI!!

en nóg mooier MR Jones weer lekker actief te zien, ((zwaaii))) mr Jones !!
Is het kastje gelukt ???

Gaat steeds een liedje door mijn hoofd hier, iets met missis joneeeeees !!!;-)

Oeps wat een toepasselijke nadenkertje.
Ik zie onderhand groen denk ik !!;-(

marian'ne m zei

tis misses of was het mr in het liedje ???
Toch hoor ik het nog !!;-)

Saskia zei

MM, het is "Me and mrs. Jones, we have a thing going on!"
http://en.wikipedia.org/wiki/Me_and_Mrs._Jones

Saskia zei

Chris, wat heb je een gezellig, knus werkhutje! En je quilt wordt zo vrolijk met die kleurtjes.
Verstandig van Chago om de instructie eerst goed door te lezen. Dat is het halve werk meestal.
Natuurlijk ben ik ook benieuwd wat er in die vitrine geshowd gaat worden!

Carolyn Hosier zei

Hello Chris, Love your cozy garden room and sewing spot. I could move right in!!! Wish I could come visit with you, bring my basket of projects so we could sew and have a fun time together!

Your quilt you are working on is darling, thanks for sharing!

Tell Mr. Jones "Hello" looks as though he is working on something very special!

Hugs to you both, Carolyn