Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Aan de rol!

Het is een beetje 'rustig' aan deze kant, dus vandaag maar weer eens aan de slag. Met de siggy's. Er ligt al een tijdje een stapeltje op me te wachten in de Siggy-doos. Die willen er wel eens uit. Dus vooruit! Snijmat en rolmes liggen al klaar. Even een liniaal er bij pakken. Oh, maar wacht even, eerst moet ik jullie nog de nieuwe oogst laten zien. Hier komen ze:



Nummertje 185 kreeg ik van Miep Lee uit Australië. Er staat een borduurtje van de bloesem van de gumbomen op, die overal in Australië te vinden zijn. De volgende is van Lone Andresen uit Denemarken. Zij heeft een kleine winkel waar zij eigengemaakte voorwerpen van vilt en pottery verkoopt. De laatste 2 zijn van moeder en dochter Janssen. Beiden zijn creatief en dochter hoopt goudsmid te worden.

Zo, nu kan ik echt beginnen. Eerst de siggy's allemaal op maat snijden en dan in een goede volgorde leggen. Ik maak rijen van 3, afwisselend donker - licht. Nu de rijen aan elkaar naaien onder de machine. Dat schiet lekker op.

In de hoek van de Idylle wacht de rol al tot zij aan de beurt is. Even alles onder de strijkbout en huppekee aan de rol spelden. Het laatste rijtje van de rol zit niet vastgenaaid, zodat ik er makkelijke een nieuwe lap aan kan naaien. En kijk eens hoe lang de rol nu al lijkt......maar o jee.....wat zie ik nou??!! SNIK, de nieuwe lap zit er verkeerd aan! De vorige keer had ik gezien dat het beter was de siggy's dwars aan de rol te zetten zodat je de rol als een ouderwetse boekrol van links naar rechts (of omgekeerd) kon bekijken. En nu zet ik ze weer in de lengte.....gggrrrrr. Tornmes er bij en weer lospeuteren. Nou ja, geduld groeit met de oefening. Eerst maar even koffie.
Zo, het is toch weer voor elkaar.


Als ik er 3 nieuwe bij krijg, kan ik er weer een lap aanzetten. Dus ik ga voorlopig lekker door met sparen.

16 opmerkingen:

MARGA zei

Hoi Chris.
Het is inderdaad een leuk idee die siggy rol.
Op die manier kun je zonder veel omhaal de siggy wereld aan je voorbij laten gaan.
Fijne avond.
Marga

Katrien zei

Heel leuk die siggierol.

Inge Slaats zei

Jij ook al aan het uithalen? Pfff, wat een rot werk hè. Ik heb ontzettend zitten hannesen met mijn poppenquiltje. 5 (!) molentjes verkeerd om genaaid, wist niet eens dat dat kon, wel dus en ik moest ze ook uithalen en opnieuw beginnen, ggrrr.... Maar het leed is bij jou geleden en bij mij ook, dus we gaan weer vrolijk verder.
Je rol is leuk!

Fijne avond en een dikke knuffel van mij!
Inge

Annelies vdB zei

Wel een heel leuk idee. Wie weet maak ik ooit een bredere. Je hebt er weer mooie siggies bij.

Antje uit Urk zei

oooh dat waren mooie siggies! ook leuk dat je die van moeder en dochter kreeg.Uittornen...!ja, daar word ik ook nooit vrolijk van. Mooie spreuk heb je weer linksboven aan je blog, daar geniet ik altijd van, mooi om over na te denken!
groetjes,

Johanna Zweden zei

Mooie siggys Chris, en wat word je rol mooi.
Alle 4 de dames heb ik al.
Gefeliciteerd met je prijs bij Anita.
Fijne dag groetjes Joke

Anita zei

Leuk idee die siggyrol. Ik heb een siggyplaid waar ik lekker onder zit als ik TV kijk.

Lida zei

Oh wat is hij toch gaaf! Ik wil er ook zo graag een maken, maar heb er nu echt geen tijd voor, dus ze verdwijnen voorlopig weer in de siggymappen! En de laatste nieuwe zijn stuk voor stuk weer heel mooi gemaakt, dus spaar maar lekker door, op naar de 200! Knuffel
Lida

Willy zei

Hoi Chris, dat is een mooie manier van verwerken van de siggies. Je hebt al een behoorlijke verzameling.
Groetjes

sylviawillemien zei

ziet er super uit, Chris, jammer dat je even in zijn achteruit moest!!
nou ja, jij doet nog wat, ik sta even in de ik-schiet-nergens-mee-op modus!!!
grrrr!!!

Marijke Korving zei

Hoi Chris,wat een mooie spreuk heb je weer bovenin staan, ja vriendschap is erg belangrijk dat heb ik het laatste halfjaar wel ondervonden
Wat een leuke siggies heb je weer gekregen en wat word je rol mooi. Ik ben ook weer begonnen met siggies en van alles Ook hoop ik op mijn weblog weer regelmatig iets te laten zien.
groetjes Marijke

quiltlodge gerda zei

Hoi Chris, Wat een origineel idee om ze zo met z'n allen aan de rol te zetten. Tip: Als je de volgende keer ermee aan de gang wilt gaan, zet dan eerst even een aankondiging op je blog zodat wij je er en masse even aan kunnen herinneren ze er dwars op te zetten!;0

Marianne K. zei

Een prachtige spreuk aan de linkerkant van je log. Wat heb je mooie siggies gekregen. Een leuk idee om er een rol van te maken en daar heerlijk mee over de hele wereld te reizen.Hoop dat het achteruit werken weeer is ingelopen.

Carolyn Hosier zei

Hello Chris, So nice to see some more of your "siggies"! Looks as though you are on a roll now!!!! :) I have one of Miep Lee's siggies just like yours. They are all so much fun to receive and to give to each other.

Hugs to you, Carolyn

Rian zei

Ha Chris, goed dat je je prachtige rol weer eens liet zien. Dat herinnert me weer aan mijn belofte...:)
En de nieuwe siggies zijn weer heel mooi.
Liefs,

Marijna zei

Aiiihhh, dat is jammer, dat is uithalen geblazen. Mooie siggies kreeg je er weer bij.