Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Nog een update-tje van de ACQ

Aan het eind van het jaar toch nog een update van de Amich Circle Quilt. Het blijft zo leuk om er aan te werken, vooral door de afwisseling van patchen en appliceren. Hier komen ze:

Allereerst blokje nr. 52. Het vertelt over een oude kist of hok met deurtjes, een ongebruikelijk meubelstuk dat jarenlang in de keuken stond en nu, na overlijden, verkocht wordt. De deurtjes zijn versierd met een kenmerkend design dat te maken heeft met de 'Pennsylvania Dutch' erfenis. Het blok toont een stukje van dat design.

In blokje nr. 53 laat Ida het patroon zien waarmee zij vriendschapsblokjes met handtekening (doet denken aan de siggy-swap) aan elkaar naait tot een quilt.

Miriam vertelt in nr. 55 dat haar jongens met hun neefjes in de keuken na het eten een spelletje dam speelden. Zo kan je van veel onderwerpen een patroontje maken!

Nu vraag je natuurlijk: en waar is blokje 54?! Die is er wel, maar daar schrijf ik een apart logje over, dus even geduld!

15 opmerkingen:

Lida zei

Hallo lieve Chris, hier wat aandacht van mij voor jou! Wat een prachtige blokken heb je weer gemaakt, als ik ze zie en zo lees, dan krijg ik steeds meer zin in de ACQ, maar ik heb mezelf verboden aan nog een quilt te beginnen, eerst moeten er een paar af zijn! Wat zal de jouwe straks een vrolijke quilt zijn, de kleuren die je gebruikt zijn zo vrolijk, heerlijk! Nu ik ben al wel begonnen met het verzamelen van vrolijke stofjes, want ik wil de mijne ook graag zo vrolijk maken, zeker na de sobere kleuren van de CWD! Nu wens ik je nog een heel vrolijke en liefdevolle dag, knuffel
Lida

MARGA zei

Wat leuk al die verhaaltjes en kleuren van deze quilt.
Groeten Marga

Marianne K. zei

Wat een lief nadenkertje Chris.
Je blokjes zijn weer stralend geworden. De quilt wordt met die felle kleurtjes extra vrolijk.Ik heb van de week een achterkant er bij gezocht.Voor de volgende winter wordt het een grote deken?Tja, er moet natuurlijk ook nog gequilt worden.
Een gezellige handwerkdag toegewenst.
Lieve groet.

Willy zei

Hartverwarmend je kleindochter.
Prachtige blokken en verhalen waar ik steeds weer van geniet.
Lieve groet Willy

Anita zei

Ik wil je ook al mijn 'aandacht' schenken. Wat een leuke quilt is dit toch en vooral al die verhalen erbij maken het zo bijzonder.

Annelies vdB zei

Wat een leuke nieuwe blokken weer.
Prachtig, de uitspraak van je kleindochter.

Heleen zei

Mooie blokken heb je weer gemaakt. En wat een lieve uitspraak van je kleindochter en zo waar! Enne....je maakt me wel nieuwsgierig naar blokje 54!

Katrien zei

Mooie blokjes zijnhet weer geworden.
En lief die uitspraak van je kleindochter.

Floor zei

Hallo Chris,
Je hebt een hele wijze kleindochter! Maar dat komt misschien wel door haar wijze oma....
Leuk, jouw lieve reacties op mijn weblog, dat stel ik heel erg op prijs.
Dat jouw blog ook heel druk bezocht wordt, merk ik wel aan de vele leuke reacties die ik heb gekregen van mensen die eerst de jouwe bezocht hebben.
Ik wil ook graag blogs die ik vaak bezoek op de mijne zetten, maar heb nog geen idee hoe dat moet.
Ik wens je hele fijn feestdagen!
Groetjes,
Floor

Marijna zei

Wat een lief nadenkertje van je kleindochter!!Jij bent nog even flink actief zo op het laatste stukje van het jaar!Kijk even bij mij. Mijn stiokje staat er op.

martine zei

Wat een lieve en wijze kleindochter heb je .

Rian zei

Deze quilt is een beetje een 'streekroman'. Ogenschijnlijk de gewone leventjes van gewone (huis)vrouwen met hun gezinnen, maar het geheel spreekt van saamhorigheid en zorg voor- en met elkaar. Ik vind het een mooi (langeafstands)project.
Veel sterkte ook voor de komende drukke dagen hoor.
Liefs van mij

Antje uit Urk zei

Wat een lieverdje, je kleindochter...daar krijg je tranen van in je ogen!
Heerlijk die verhalen bij de quiltblokken, ik ben benieuwd naar het volgennde blok!
groetjes en een enorm fijn kerstfeest toegewenst en voor 2011 veel geluk,liefde,gezondheid en creativiteit!

Carolyn Hosier zei

Lovely post Chris! Merry Christmas to you my dear friend and your family.

Hugs, Carolyn

Marga zei

Soms zeggen kleine kinderen zulke mooie woorden waarvan ze zelf heel vaak niet eens weten hoe diep die gaan. Menig volwassenen kan daar jaloers op zijn. Die blokjes zijn altijd zo vrolijk, weet komt door de stofjes. Toch krijg ik er iedere keer weer een glimlach van op mijn gezicht.

Groetjes,
Marga♥