Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Kerst in een Amish blokje

In het vorige logje liet ik een paar blokjes van de ACQ zien, maar ééntje ontbrak er, nr. 54. Een applicatie-blokje waar ik echt over heb zitten piekeren: hoe ga ik deze nou maken. Nu moet ik eerst iets duidelijk maken over een gewoonte bij de Amish. Als hun kerkgemeen-schap een nieuwe diaken of ouderling nodig heeft, wordt er geloot. Er zijn een paar kandidaten van wie de bijbel tijdens een kerkdienst op een tafel gelegd zijn. In één er van heeft de leiding een papiertje met tekst gestopt, maar ze weten niet van wie die bijbel is. De kandidaten openen hun bijbel en dan weet iedereen op wie het lot gevallen is.
Het blokje stelt dus een opengeslagen bijbel met het papiertje voor.


Omdat het tegen kerst loopt, kreeg ik een idee. Via deze site heb ik een hoofdstuk uit de bijbel gedownload en met transferpapier op stof overgebracht. Ik koos een speciaal hoofdstuk: Jesaja 53 (uit de Groot Nieuws vertaling). In dit hoofdstuk wordt geprofeteerd over "de jonge stek', het Kind dat geboren zal worden, de Messias. Maar ook over de verlossing die Hij in de wereld brengt. Het evangelie in een notendop. Ooit hoorde ik een toespraak van iemand die zei: "Als ik de gevangenis in zou moeten en ik mag maar één hoofdstuk uit de bijbel meenemen, dan neem ik Jesaja 53 mee"! Ik ben dat nooit vergeten.
Vanwege de boodschap in dit blokje, heb ik het voor mijn laatste logje van dit jaar bewaard.
En nu wens ik jullie allemaal natuurlijk hele fijne en gezellige feestdagen met veel warmte en lekkers en een gezegend en creatief 2011!
Met veel liefs, Chris

15 opmerkingen:

sylviawillemien zei

Een mooi laatste blog, wat heb je dit verhaal prachtig in je quilt verwerkt!!

Lida zei

Lieve Chris,
Wat een bijzonder blok heb je gemaakt, wat een schitterende tekst heb je uitgekozen, helamaal passend bij deze dagen! Ik wens jou en Chago natuurlijk ook heel gezegende dagen en een gezond, gezellig en creatief 2011!
Dikke knuffel
Lida

Anita zei

Wat een bijzonder blok heb je er van gemaakt. Ik wens jou en Chago hele fijne kerstdagen en een heel gelukkig, gezond en creatief 2011. Met de wens je het volgend jaar te kunnen ontmoeten.

Annelies vdB zei

Wat is dat een bijzonder blok geworden.
Ook voor jullie hele gezellige kerstdagen en een gezellig, gezond en creatief 2011 !

Katrien zei

Heel speciaal blokje.
Ook voor jullie hele fijne kerstdagen en een gelukkig,gezond,creatief 2011.

Rian zei

Je had geen mooiere afsluiting van dit blogjaar kunnen bedenken. Eindigen met de Messias... mooier kan toch niet? Liefs, en wederkerig hetzelfde gewenst, met véél cratieve en kunstzinnige invallen. :)

Yvonne aka sommeke zei

Dat blok heb je goed uitgewerkt, mooi!
'k Wens jou en je héle familie ook superfijne feestdagen toe!

Willy zei

Chris dit is een heel speciaal blok. Erg leuk om het verhaal erbij te weten.
Ook voor jullie fijne kerstdagen en een gezond en gelukkig 2011.
Ook een fijne verjaardag.
Lieve groet Willy

Heleen zei

Wat een mooi verhaal en een bijzonder blokje. Dank voor je wensen en ik wens jou ook een hele fijne kerst en al het goeds voor het nieuwe jaar!En natuurlijk weer een creatief jaar.

Saskia zei

Prachtig blok met deze dagen!
Trouwens een brok in m'n keel van de uitspraak van je kleindochter.
Ik wens jou en en je liefsten heel veel aandacht!

Antje uit Urk zei

Wat een mooi kerstblok met de profetie over de komende Jezus! Heel mooi toepasselijk voor de tijd van het jaar! En ook mooi dat je het zo op de stof hebt kunnen maken, heel bijzonder!!
groetjes en hele fijne dagen,

Marga zei

Dank je wel voor de lieve kerstwensen, ook voor jou en de jouwe wens ik ze toe. ook al zitten de dagen er al bijna op. Omdat het je laatste logje is wens ik je een een fijne jaarwisseling toe en een heel GEZOND 2011. Dan komt de rest wat wenselijk is hopelijk ook wel. Tot volgend jaar.
Groetjes,
Marga♥

MARGA zei

Chris een prachtig blok heb je gemaakt.
Echt mooi om zo het jaar af te sluiten.
Ik wens je een heel goed 2011 toe en laten we maar zeggen "tot ziens".
Liefs Marga

Willeke zei

Mooi en bijzonder blok Chris!
Ook weer wat bijgeleerd over de Amish!
leuk, wist ik echt niet.
groetjes,

Carolyn Hosier zei

Happy New Chris. "Beautiful post" and lovely block that you made.

I have so enjoyed our friendship this past year and look forward to more in 2011.

Blessings to you and your family.

I am sure you are tucked tight and all cozy in bed zzzzzz away--- cause it is already 2011 in the Netherlands. But----- in Des Moines we still have 7 hours for 2010 to pass through.

Hugs, Carolyn