Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Doenig en siggy's

Die laatste weken van het jaar zijn altijd doenig. Bij jullie ook? Dat zal wel. Extra verjaardagen tussendoor, de kerstpost verzorgen, zieken in de buurt. Maar ook het huis gezellig versieren. Deze 2 kerstmannetjes staan nu op de schoorsteenmantel aan weerszijden van een klok. Ze zijn maar 14 cm hoog en uit één logcabin gemaakt. Ik vond een tijdje terug het patroontje bij de Dekenkist en heb er ook een paar voor de weggeef gemaakt. Leuk tussendoor werkje.


Van Els B. kreeg ik foto's toegestuurd. Zomaar onverwacht. Ze zijn genomen op de AT in Deventer. Ze staat met een big smile voor mijn Siggyquilt met haar vinger op haar siggy. Heel erg bedankt Els, ik vind het enig!

Dan nog een een paar nieuwe siggy's.



Een uit Kampen van Ria Leene. Zij heeft samen met een vriendin een webwinkel, dus even kijken hoor! Nummertje 180 kreeg ik van Diny M. Haar logo is het patroon van de Spinstar, die ik 2 jaar geleden in een Amish winkel in de staat New York tegenkwam. Ik heb dat patroontje ook in de Siggyquilt verwerkt. Grappig. Wat ik heel leuk vond, is dat Tiny mij spontaan opbelde om me te bedanken voor mijn siggy. Dat was nog nooit gebeurd. Zo leuk om even zomaar met haar te babbelen.
Zo, en nu ga ik gauw verder met de dagelijkse beslommeringen. Fijne dag allemaal.

17 opmerkingen:

Inekeo zei

Hallo Chris,ja best druk en doenig maar het word wel gezellig dus bij deze HEEL FIJNE FEESTDAGEN EN EEN GEZOND 2011

Ineke

MM zei

succes met al de doenerigheden !!

Enige poppetjes.
Prachtige deken
En weer vrolijks siggies mét één eigenaar !!;-)

Lida zei

Oh wat een mooie deken van Marjan, petje af! En wat een leuke foto kreeg je toegestuurd, nu ik was er ook trots op dat mijn siggy in jouw mooie quilt werd verwerkt!! En wat een schattige kerstmannetjes, dat zal gezellig staan in je kleurige huis! Ook nog nieuwe siggies, nu je kunt je rol denk ik weer aardig uitbreiden! Geniet maar van de gezellige dagen, dikke knuffel
Lida

Floor zei

Leuk die kerstmannetjes Cris!
Ga maar lekker "doenig" de feestdagen in!
Groetjes,
Floor
(ben benieuwd of het me lukt dit berichtje te plaatsen....)

Willy zei

De deken is prachtig, een heel karwei.
Leuk om je siggiequilt met lachende Els te zien en al weer mooie nieuwe siggies erbij.
Die kerstmanetjes staan daar heerlijk warm op de schouw.Leuk stel.
Hoop dat je na een doenige dag even zit bij te komen.
Fijne avond, groetjes

Annelies vdB zei

De mannetjes zijn erg leuk !!
Wat een prachtige deken en heerlijk met dit weer.
Ik vind het altijd zo leuk de verhalen rond de siggyruil te horen.

Katrien zei

Leuke poppetjes.
En leuk om foto's van je quilt toegestuurd te krijgen.
Leuke nieuwe siggies

sylviawillemien zei

wat een leuke dingen blog je, meis!!
jouw quilt nog een keer, met Els ervoor, je kerstmannetjes en die deken: prachtig!!!

het is/was zo doenig dat ik net een eindejaarsblogje heb gemaakt: ik duik even onder!
potje energie is helemaal op, over, leeg!!!'

jij nog veel sterkte met je : doenigheden!!!

liefs, Syl

Antje uit Urk zei

Hoi Chris, ik had me voorgenomen vanwege de drukte nergens te reageren maar ik kan het niet laten. Ik vroeg me af hoeveel wol er in de deken is gaan zitten, hij ziet er zo heerlijk zwaar uit en zo warm, prachtig!
En je siggy-quilt....mooi,mooi!
Ook lief de kerstmannetjes!
groetjes Antje

Anje zei

Zo lief die log-cabin kabouters. Zal ik nog voor de kerst........???
Prachtige deken en de Siggyquilt is helemaal het einde, zo bijzonder...
Wat een leuks allemaal.
Wens je heerlijke Midwinterdagen,
lieve groet Anje.

Inge Slaats zei

Ach, wat een dotjes, die mannetjes. Tis dat ik geen tijd heb, maar anders........ Ik moet sterk zijn van mezelf en me nergens door laten afleiden deze maand. Het is alleen maar de Scandinavian waar het hier om draait en dat is helemaal niet erg. Ik zit er lekker op mijn gemak aan te werken, echt waar!
Prachtdeken Chris en ook de webwinkel is leuk (heb even snel gekeken).

Knuffel,
Inge, die weer lekker op de bank harten gaat zitten appliqueren........

Yvonne aka sommeke zei

Ik was de laatste tijd al zo doenig dat ik hier heel wat heb gemist :-(
Je Quilters Blessings is een plaatje met veel herinneringen!
En wat een schattige roze tasjes en de kerstmannekes mogen er zeker ook wezen!

MARGA zei

Hoi Chris.
Wat leuk om jou siggy quilt op deze manier te zien.
Ode aan de maakster toch.
Hij is echt mooi en ook een leuk idee om de siggy's op een andere manier te verwerken.
De sneeuwmannetjes lachen je tegemoet simpel om te maken en heel leuk maar ja de tijd he.
Fijne dag
Groeten Marga

Marianne K. zei

Oei, wat ben je weer doenerig geweest. Misschien rond kerst even op de plaats rust?
Wat zien je kerstmannen er gezellig uit. Een snelpatroon van één log cabinnetje. Enig. De warme deken zul je de komende tijd met de weersvoorspellingen goed kunnen gebruiken. Groetjes.

mams TJC zei

Wat een leuke kerstmannetjes!
Fijne feestdagen

Groetjes Marjolein Meijer-Poppes

Johanna Zweden zei

Snik hij staat nog bij mam thuis, nu ze vond hem ook heel mooi, dus kan zij er dit jaar van genieten.
Mooi weer je siggys
Mooi Marjan je deken,
Groetjes Joke

Willeke zei

Wat een enige kerstmannetjes!

Daar ga ik wat mee doen! (volgend jaar)

Ik zal eens 'diep gaan nadenken over mijn gedachten' (hoe vind je die?)

Succes met je plannen voor de kerst! ik hoop dat alles lukt en dat Chago een supergezellige verjaardag zal hebben.
Alvast van harte!!!