Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Allemaal bootjes

Vandaag kwam mijn hulp afscheid nemen. Een half jaar lang was zij mijn extra handjes en ze heeft me enorm geholpen. Aanvankelijk moest ik over een grote drempel stappen om hulp te accepteren, maar ik was er toch heel blij mee hoor. Ze heeft een zoontje van 9 jaar die vooral geestelijk gehandicapt is. Vlak na zijn geboorte, waarbij hij hersenbeschadiging opliep, is zijn tweelingbroertje overleden. Al werkende in huis viel haar iets op: hier een quilt, daar een quilt en nog een quiltje en ...... nou ja, zo gaat dat nou eenmaal. Eén kleur vond ze bijzonder mooi, koningsblauw. Ze vroeg of ik quilts op bestelling maak. Ze wilde wel zoiets leuks voor op het bed van haar zoontje, iets met blauw en iets maritiems. Op bestelling....nee hoor, dat heb ik ook nooit gedaan. Maar het zou toch fantastisch zijn als hij een quiltje via de stichting van Jopie, "Jopie's Dromenquilt", kon krijgen. Het heeft maar een paar weekjes geduurd, toen stond 's avonds om 6 uur de post bij haar op de stoep. En kijk nou eens wat hij bracht! Is het geen plaatje?!


En precies in de roos: allemaal bootjes! Haar zoontje vond het heerlijk om de stof te voelen en volgde met zijn vingertjes de quiltpatroontjes. En diezelfde avond viel hij op de bank onder het quiltje in slaap. Vandaag nam zijn moeder het mee om aan mij te laten zien.
Lieve maakster van dit quiltje, ontzettend bedankt. Je hebt het met heel veel zorg en liefde gemaakt en het heeft een prachtig plekje gekregen!
En wat mijn hulp betreft.........ik krijg nog 3 maanden extra! Er komt wel iemand anders en dat is ook prima.

17 opmerkingen:

Lida zei

Goed dat jij het voor haar hebt aangevraagd en wat een schitterende quilt heeft hij gekregen! Wat zal dat manneke er blij mee zijn! Geweldig! Fijn weekend en dikke knuffel
Lida

inge zei

oooh, da's lief! dat kindje zal dolgelukkig zijn!

Willy zei

Wat komt deze quilt goed terecht bij dit jongetje. Hij is ook prachtig.
Fijn weekend, lieve groet

Katrien zei

prachtig gebaar,daar zal ie wel blij mee zijn.

Jopie Bouwman zei

Fijn dat Justin zo blij is met de quilt.
De reactie van kinderen moet je altijd maar afwachten.
Ik zal de reactie aan de maakster doorgeven.
groetjes,

Jopie

Annelies vdB zei

Wat kan zo'n quiltje dan gewaardeerd worden. Goed weekend !

Anita zei

Wat heerlijk als een quilt weer zo goed terecht komt.

sylviawillemien zei

zo lees je maar weer hoe goed de quilts terecht komen!
heerlijk toch,dat zo'n ventje er zo blij mee is!
kan het me voorstellen, tis een hele mooie!!!!
lief van je, Chris, dat je dat in gang gezet hebt!

MARGA zei

Hallo Chris
Wat heerlijk toch dat er een Jopie en mensen zoals jou zijn.
Maar ook de maakster of maaksters van deze en andere quilts kunnen op deze manier zien waar ze het voor doen.
Dit te lezen geeft een goed gevoel.
Fijn weekend.
Groeten Marga

nelleke zei

Hallo Chris ik wist wel van het bestaan van dromenquilts maar ik liep er eigenlijk voorbij zo zal ik het maar noemen maar nu ik hier bij jou het verhaal lees en zie dat er toch mensen zijn die zulke prachtige quilts aan een goed doel schenken en de kinderen er blij meezijn mag ik er toch niet aan voorbij gaan dus ik zal er in de toekomst ook een gaan maken.Een fijn weekend gewenst Nelleke

joke zei

wat een lief verhaal Chris, het geeft een goed gevoel dat je met je hobby mensen kan blij maken.

Heleen zei

Wat fijn dat je dit schrijft! En helemaal fijn om te horen dat Justin er blij mee is. Daar is het om te doen toch? TOP!

Marijna zei

Wat leuk Chris dat haar zoontje er ook een kreeg. Hij is prachtig!! en wat heerlijk dat je nog een poosje hulp krijgt.

Antje uit Urk zei

Wat fijn dat dat zoontje zo'n heerlijk quiltje heeft gekregen! Een mooie stichting is dat heel lief! En fijn dat jou hulp nog even doorgaat!groetjes en een fijne zondag!

MM zei

Wat een flinke vrouw en een mooi quilt .

fijne dag !!

Johanna Zweden zei

Fijn Chris dat je dat je gedaan hebt en dat er weer iemand gelukkig is met een deken.
Liefs Joke

MarianneD zei

Fijn dat dit quiltje zo'n goede bestemming heeft gekregen!