Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Laatste controle!

Dat koffie en koffiemolens toch zoveel leuke herinneringen boven brengen! Dat heb ik gemerkt aan de reacties op mijn vorige logje. Jantje had het ook nog over een raadsel dat ze vroeger in Groningen hadden: Een holten deuske, Een koperen huuske een slinger in de gat, roa roa wat is dat? (antw. een schootkoffiemolen.) Ze vertelt ook over een Drents museum van vroeger. Leuk om even te lezen in haar reactie!

Nu even naar gisteren.Met een bord boordevol warm eten zaten we tussen het geroezemoes van zo'n 100 studenten, co-assistenten, administratief personeel en andere patiënten. We voelden ons bijna weer jong! Waar? In het restaurant van het Leids Academisch ziekenhuis. Chago moest voor een controle van de zenuwplexus van de rechterarm en hij hoeft niet meer terug te komen! De dokters waren wild-enthousiast over de mate van genezing! Goed hè?! Als je nagaat dat zijn arm aanvankelijk totaal verlamd was. Hij heeft met de auto heen gereden, ik terug. Zoveel dingen om dankbaar voor te zijn.

Zometeen ga ik weer eens verder met het naaien van de klosjes voor de Quilters Blessing. Daar ben ik tussen de bedrijven mee bezig. Toevallig met de stof van Chago's overhemd die hij aanhad tijdens dat ongeluk. Ik zal er binnenkort wat meer van laten zien.

19 opmerkingen:

marjan zei

Chris, wat heerlijk om te lezen dat Chago niet meer terug hoeft te komen en de genezing zo voorspoedig gaat.
Ben erg benieuwd hoe je quilters bleesing eruit komt te zien.
Groetjes Marjan

Heleen zei

Chris wat een geweldig nieuws. Fijn dat alles nog weer zo goed is gekomen. En ja dat zal een hele speciale quilt gaan worden.

Katrien zei

Wat een goed nieus voor Chago.
Benieuwd naar je blessings.

Annelies vdB zei

Wat fijn dat het zo goed met je man gaat !

Willy zei

Fijn nieuws Chris. Wat een leuke klosjes, dat wordt een hele speciale quilt.
Groetjes

Anita zei

Wat een heerlijk nieuws. Zo'n vooruitgang. Succes met je quilters blessing.

Yvonne aka sommeke zei

Hoeraaaa, dat is goed nieuws voor Chago en voor jou natuurlijk.
Oei, met m'n Quilters blessings blokken moet ik ook nog wat doen ....

Marga♥ zei

Wat een heerlijk nieuws om te lezen.
Dat Chago er toch zo goed weer uit gekomen is, is een heerlijk wonder.
Leuk dat jouw blok in de eerste Global quilt zit.
Aan de ene kant valt het me een beetje tegen hoeveel blokken ze hebben mogen ontvangen.

Groetjes,
Marga♥

Anita A zei

Wat een geweldig nieuws!!Doe je Chago de hartelijke groeten van mij!!!
En doorwerken a.u.b. aan je quilters blessing, ik ben zo benieuwd naar het eindresultaat.

miranda sol zei

Dat is het beste nieuws wat je maar kan horen! Inderdaad boffen dat alles goed gekomen is met DH zijn arm......weer een bijzondere toepasselijke plaats om zijn blouse tussen de blessings te plaatsen! Duidelijk is dat Chago ook geblessed is niet. Knuffels

Lida zei

Geweldig nieuws!! Wat heerlijk dat het zo goed is hersteld en hij zelfs dat hele eind naar Leiden kon rijden!! En dan jouw quilt, wat ben je toch een bijzonder mens om zelfs de moeilijke herinneringen op deze manier te verwerken in een quilt!! Wordt een heel gave!! Knuffel
Lida

Joke zei

Gefeliciteerd Chago en Chris, dat hij niet meer terug hoeft te komen. Ben zo blij dat de genezing zo snel is gegaan, en dat Chago weer bijna alle dingen kan doen
Het is geweldig nieuw.
Veel plezier met je quiltje vandaag Chris
Groetjes Joke

Rian zei

Wat ben ik blij voor jullie beiden dat er zulk goed nieuws te melden was. Heerlijk dat Chago niet meer terug hoeft, en dat het zo boven verwachting goed is afgelopen. Ben erg benieuwd naar deze speciale quilt. Je begon eraan in een heel zorgelijke periode. Show hem maar gauw hoor.
Liefs,
Rian

marcella zei

heerlijk dat er goed nieuws te melden is. Heel veel plezier met het maken van je klosjes

marian'ne m zei

Wat fijn dat het goed gaat !!
En dat jullie nu samen, hand in hand of wang aan wang, dit mooie herinnerings blok kunnen bekijken !!;-)

De klosjes zijn op een aparte manier gemaakt zie ik !!

corrie zei

Jan ligt languit op de bank en ik vertel hem net dat ik hier las dat Chago niet meer terug hoeft te komen voor contrôle. Geweldig fijn nieuws vinden we dat voor jullie! Dan zit je toch met een heel ander gevoel klosjes te maken met stof van Chago's "ongeluksoverhemd". Fijn om te kunnen danken voor zoiets goeds lieve Chris en Chago!

inge zei

gefeliciteerd! dit is echt goed nieuws!

Marijna zei

Wat fijn dat alles zo goed is afgelopen. En ook al auto gereden! Gefeliciteerd Chago!! Vergeten zullen jullie het nooit, wat een spanning gehad hier over. Nou jonkies...geniet er van.

Saskia zei

Geweldig!