Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Klosjes en een Goed doel


Hoera! Ik heb ze klaar, alle klosjes. Het zijn er wel niet zoveel als bij de grote klosjesquilts die ik hier en daar tegen kom, maar ik ben blij dat ik zover ben. Vandaag had ik eens lekker de tijd om achter het machientje te zitten en zelfs om de stitchery's op maat te snijden. En toen kon ik beginnen met puzzelen. Hoe ga ik de blokjes verdelen. Ik heb een eerste layout gemaakt en ga daar nog wat in schuiven. Maar je kan nu al goed zien hoe het wordt. Ik heb het patroon indertijd bij Marianne D. gezien en ik vind het zelf enig. Als ik tevreden ben met de layout gaan alle blokjes op de ontwerpwand en dan kan ik ze rij voor rij aan elkaar naaien. Daar heb ik echt zin in.

Dan nog heel wat anders. Gisteren kreeg ik een mailtje van Amy Allen van Global Change. GC verzamelt patchworkblokken van over de hele wereld die tot quilts verwerkt worden en verkocht om een project in de CAR (Centraal Afrikaanse Republiek) te financiëren. De eerste quilt is gereed en staat op hun site.
Amy schreef:
Hello Quilters, First of all, I want to send my deepest gratitude to all of you who participated in our Global Quilt Project. We received over 300 beautiful blocks for the Global Quilt Project. Needless to say, there will be more than one quilt for Central African Republic. If you do not see your block in our first Global Quilt, keep watching our website for your block to show up in future auctions or chance to win opportunities.
The Orlando Modern Quilt designed the first quilt using at least one block from each country. My friend, Kim, quilted the final quilt. She did a wonderful job and we are very grateful to her for volunteering for this project.
You can choose to continue supporting this project by letting others know about the auction. We are on ebay which gives us great exposure as well as a currency exchange function. Bids can be made through our website as well.
Als je op de link van GC klikt, zie je de 1e quilt. Het blok rechts boven komt van mij. Als je naar beneden scrolt, kom je meer namen uit Nederland tegen, o.a. van Marga. Misschien een ideetje voor jullie om ook mee te doen?

13 opmerkingen:

Yvonne aka sommeke zei

Oooh, je QB wordt mooi Chris!
Leuk, ik vond je blok weer hoor!

Willy zei

Wat wordt je klossenquilt mooi.De klosjes en de stitcherie is een geslaagde combinatie.
Ik zag je KF blok. Mooie samenwerking voor het maken van een quilt.
Fijn weekend

Katrien zei

Leuk je blessings en je klosjes.

Anita zei

Wat wordt je quilt leuk Chris. Mooie kleuren.

inge zei

een prachtige quilt hoor Chris!

Rian zei

Wat wordt 'ie móói Chris. Ik ben eigenlijk niet zo "klosserig", maar in deze combinatie vind ik het prachtig. Een mooie frisse quilt waar net als bij zoveel andere dingen weer een verhaal bij hoort.
Liefs van mij

o ja... Ik ga vast en zeker aan een Global-block beginnen. We beseffen niet altijd even duidelijk hoe goed we het hebben.

sylviawillemien zei

WOW, Chris, wat ziet ie er prachtig uit!!!!
fijn weekend, liefs van mij

Lida zei

Prachtig geheel zal dat worden en wat heb je mooie stitcheries gemaakt, moest gewoon even uitvergroten om de steekjes te kunnen zien! En de combinatie met de klosjes is gaaf!! Lief van jou om weer voor zo'n bijzonder doel op te roepen! Wens je een warm en gezellig weekend,
Groetjes
Lida

lut zei

Heel erg mooi, Chris. Fijn weekend

MARGA zei

Hoi Chris.
Wat weet jij altijd een eigen iets te maken van de quilts. Prachtig hoor zoals jij nu deze stitcheries met de klosjes tot een mooi geheel maakt.
Ik wens je een heerlijk weekend toe.
Groeten en een knuf van mij.
Marga

Hennie zei

Je bent uit geklost, deze quilt gaat mooi worden ! ! !
Groetjes Hennie.

Elly L zei

Hij wordt heel bijzonder.
groetjes Elly

Ida zei

Leuke quilt en een handige manier om klosjes te maken.