Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Heerlijk uitje en de uitslag.

Het was afgelopen zaterdag weer genieten. Van de autorit (met wat sneeuw, maar ach...), de quilts, lekker eten (!), maar vooral van het ontmoeten van een paar weblogsters. Daar waren ze al, op de tentoonstelling van winkel "In de Emma" in Alphen: Lida, Yvonne met haar moeder, Inez en Marjo, Joke en zelfs Anita A. met haar man. Zij hadden 180 km afgelegd om er bij te zijn!



Tja, en Anita is er de oorzaak van dat ik Chago vanmorgen niet uit zijn stoel kon branden en hij mij nauwelijks aandacht gaf. En dat moest wel gebeuren, want hij zou voor mij een naam uit zijn pet trekken voor de Give Away. Anita had me nl. 5 prachtige boeken over calligraferen voor Chago meegegeven! Hij is er dolblij mee! Wat een cadeau!
Maar hij heeft een naam getrokken hoor. Het pakje gaat naar Riek V. Zij reageerde via het mailformulier en schreef dat ze voor het eerst met zoiets meedeed. Het komt er zo snel mogelijk aan hoor Riek. En allemaal bedankt voor jullie lieve reacties.
Nu nog even terug naar zaterdag. Ik was enorm verrast dat die fantastische quilt van Ted Storm er hing en ik hem van zo dichtbij kon bewonderen. Wat is dat toch een pracht! Vooral met een bepaalde lichtval, wat je ook krijgt met flitslicht, ontstaat er een heel apart effect. En dan haar superfijne quiltsteekjes.....



Maar er hing nog veel meer moois hoor. Ook was er prachtig kantkloswerk. Wat dacht je hier van?!

Veel ruimte om er met elkaar te zitten, was er niet, daarom weken we uit naar een café-restaurant. Heel gezellig. Veel gebabbeld natuurlijk en leuke pakjes uitgewisseld. En, YES!, op de valreep nog een leuk truitje gekocht. Dames bedankt voor de gezelligheid en de warmte!
Het wordt van deze kant misschien even wat stiller, want er zijn een paar kleine Sinterklaasjes die wat hulp van oma nodig hebben om hun zusjes te verrassen. Dagdag.

15 opmerkingen:

Anita A zei

Wat vervelend dat je Chago niet uit zijn stoel kon krijgen LOL !!!
Maar gelukkig is het je toch nog gelukt. Fijn dat hij er blij mee is.

anita zei

Heb ik jullie gemist (snik). Ik ben vrijdag geweest. Wat een mooie quilt he van Ted Storm. Ik ben blij dat ik hem eindelijk in het echie heb gezien.

Annelies vdB zei

Wat leuk dat je zoveel bekenden bent tegengekomen !

marjan zei

Wat leuk dat jullie zoveel mensen hebben ontmoet en het zo gezellig hebben gehad. Wat een mooie quilts en dat kantwerk prachtig.
Chago zal voorlopig wel vastgeplakt blijven op zijn stoel met zoveel mooie boeken.
Een gelukje voor Riek V. dat hij er toch nog even uitkwam.
Riek van harte gefeliciteerd.
Hulp Sint veel plezier met de Sintjes.
Groetjes Marjan

Antje uit Urk zei

veel plezier als hulpsint!! En Riek jij veel plezier mer je pakketje, geniet er maar van!
groetjes

MARGA zei

Hoi Chris.
Fijn dat jullie zaterdag zo genoten hebben.
Toch ook mooi dat Chago nu ook een keer verwend is.
Heerlijk om dit allemaal te lezen ben inmiddels ook even bij Anita op bezoek geweest gaaf hoor de verrassing voor Joke.
Allemaal blije mensen dat doet een mens goed.
Wie weet zien wij elkaar een andere keer zou wel leuk zijn.
Groeten Marga

Lida zei

Hoi Chris,
Het was inderdaad weer hartstikke gezellig en het was vooral fijn om weer even bij te praten! Echt een heerlijke zaterdag! Riek gefeliciteerd met de give-away en Chago lekker genieten van de calligrafeerboeken! Fijne dag nog, knuf
Lida

Quibi zei

Wat een leuk stukje heb je geschreven! Ik heb de foto van Joke, mam en ik ook op mijn weblog geplaatst. Ik hoop, dat je dat goed vindt... Zo niet, dan hoor ik het graag en haal ik 'm er af.

Leuk om je ontmoet te hebben!

Groetjes, Yvonne

Katrien zei

Gezellige dag heb je gehad met leuke ontmoetingen.
Oh mooi kantwerk.

Rian zei

Fijn dat je zo'n heerlijke dag hebt gehad. En wat heb je weer een hoop mooie kunststukjes gezien. Leuk dat Chago calligrafeert... Ik heb ook nog een pennenset in de kast liggen. Helaas wilde dat niet zoals ik wilde... ik ben links, en kreeg er een zere pols van om de pen in de goede stand te houden en ook nog eens mooi te schrijven. Jammer, want ik vind het prachtig.
Liefs,
Rian

Willy zei

Ik zag bij Lida al het één en ander, heb ook even naar Joke gezwaaid.Leuk om hier nog weer even mee te kijken. De quilt van Ted Storms is prachtig, heb hem in Leeuwarden gezien.Dat kantklos is toch ook een geweldige techniek. F
Riek gefeliciteerd met de stofjes.
Fijne Sinterklaastijd voor jullie.
Lieve groet

marcella zei

prachtige foto's, de quilt van Ted Storm is heel bijzonder. Jullie hadden een leuke dag ;)

Willeke zei

Supergezellig zo!!!

Marga zei

Heerlijk om te lezen dat jullie zo genoten hebben.
Leuk dat Chago zo verguld is met zijn nieuwe boeken.
De quilt van Ted is echt een beauty heb hem ook in het echt gezien.

Groetjes,
Marga♥

Johanna Zweden zei

Was een super dag
Groetjes Joke