Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Een paar siggy's

Het gaat niet zo hard op het ogenblik, maar regelmatig komt er toch wat binnen.




De eerste is van Ingrid. Zij is enthousiast geworden voor de siggy's door het zien van mijn siggy-quilt in Deventer. Leuk he?! De tweede is van Ida. Zij is onlangs ook met de LIB begonnen. Nummertje drie komt van Dolores uit Spanje. Er staan al heel wat siggy's op haar blog, zo leuk. De laatste heeft Mary gestuurd. Op haar siggy staat haar favoriete huisdier, poes Krieltje.

Hoe zit het nou met mijn Siggy-rol? Die wordt niet vergeten hoor, integendeel.


Ik heb er weer wat aangebreid:In DIT logje zie je het eerste begin van de rol. Nu zitten er toch al heel wat meer aan. Ik heb er wel wat aan veranderd. Toen ik de eerste 30 er aan had zitten, merkte ik dat ze niet handig te bekijken zijn als je de rol helemaal uitrolt. Ik kreeg kramp in m'n nek, haha. Het is toch veel handiger dat je ze kan bekijken zoals je bij de antieke boekrollen leest, dus gewoon van links naar rechts.


Daarom naai ik de rest er dwars aan. Je snapt me wel. Kijk maar even naar de detailfoto, dan zie je het vanzelf. Veel handiger, vooral als de rol echt heel lang gaat worden.
Groetjes van mij.

13 opmerkingen:

Katrien zei

Mooie nieuwe lapjes,en leuke siggies.

sylviawillemien zei

ha, wat een heerlijk verhaal!
ik zat de hele dag al op een verslag te wachten en zelfs nu staat ie nog niet in google reader.......maar ik vind je wel!!!!
mooie stofjes, en weet je wat, ik bel gewoon onverwachts aan, en dan zie ik wel waar je mee bezig bent!
oh nee, je zit in de Idylle natuurlijk.....mmm,kom ik toch achterom........
en Ruth: veel succes met je quilt.
met zo'n juf als Chris zal het wel lukken!!!
groet van mij

Rian zei

Wat ben je al weer opgeschoten, Chris. Dit is léuéuk!! Moet je hem ook van links naar rechts 'lezen', net zoals die oude boekrollen? :) 't is inderdaad veel handiger dwars. Nu ben ik heel vereerd dat er een stukje van mij in jouw siggiequilt zit, maar eigenlijk vind ik het wel heel leuk als er ook eentje in je 'boekrol' zit... Ik zal mijn best eens doen...
Dagdag

Antje zei

Wat fijn dat je zo'n leuke dag hebt gehad! Wat stijlvol een mannenhoed, daar hou ik wel van! Je siggy'srol is prachtig, ook de siggy's die je gekregen hebt! Je stofjes zijn mooi, dat je hebt kunnen kiezen...!
groetjes Antje

miranda sol zei

Heerlijke lapjes!!! En je siggyrol wordt groots. Bijzonder denk ik zo....kan je hem aan twee kanten lezen?

Annelies vdB zei

Leuk dat je het gezellig hebt gehad en zo goed geslaagd bent. Elsbeth, die full time werkt, was er woensdag. ( http://www.elsbethw.web-log.nl )
Je siggyrol vind ik erg mooi worden !! Wat een idee.

Anita zei

Wat leuk zo'n siggyrol. Een heel goed idee. Zo'n dagje uit is altijd leuk, vooral als je dan ook nog met zulke mooie lapjes thuis komt.

Inge Slaats zei

Oh wat een gezelligheid weer Chris! Gave stoffen heb je gekocht, ben benieuwd (ik bedoel: supernieuwsgierig LOL) waarvoor je die gaat gebruiken. De vrolijke stofjes van Merel van Birdblocks zijn ook erg leuk.
En een hoed kopen voor Chago, nou dat lijkt me nog eens een leuk boodschap. Ben je geslaagd en hoe staattie????
Ook leuke siggies weer, vooral die Hollandse, heel errug schattig! Je rol schiet lekker op. Ik moet eigenlijk ook weer wat siggies laten zien, ben het net weer vergeten op mijn blog te zetten, nou ja volgende keer nieuwe poging.
Chris, een heel fijn weekend hè!

Liefs,
Inge

Joke Foekema zei

Mooie lapjes Chris en die siggierol wordt ook steeds mooier!
Groetjes van JOke

Hennie zei

Mooie stofjes en wat ziet je siggy top er leuk uit ! ! !
Fijn weekend Hennie.

lut zei

Wat een mooie lapjes. Je siggyrol wordt prachtig.

marian'ne m zei

Wat klinkt dat heerlijk en prachtige aankopen.

De siggies blijven leuk.
auw heb mijn nek verdraaid !!
Zo origineel zo'n rol en goed idee ze te kantelen !!;-))

Fijn weekend !!!

Lida zei

Gezellig hè, zo'n dagje samen uit! Nu ik heb er een gepland staan voor a.s. woensdag en verheug mij er nu al op en dan ook nog twee nieuwe winkeltjes bekijken!! Hoop dat je weer een mooie hoed gevonden hebt, ik mag dat wel een heer met een hoed, de mijne wil niet eens een mooie pet op, alleen zo'n rare base ball pet!! Grr!! Ik benw eg van je rol, wat wordt hij mooi!! Ik wil binnenkort een begin er mee maken, maar waar haal ik tijd vandaan!! Nu ik ga weer verder met mijn LQOL, heerlijke stofjes met hartjes, fijn weekend, knuffel
Lida