Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Een Affo en een Give Away!

Terwijl het buiten koud is maar nog wel droog, binnen het kacheltje brandt en de hond gezellig en warm onder het bureau aan mijn voeten ligt, schrijf ik mijn 300ste logje over een AFFO vol blessings en herinneringen die vooral te maken hebben met het HERSTEL van Chago. Allemaal redenen voor mij om eens een GIVE AWAY te doen!
Maar eerst de Affo. Dit is hem, de Quilters Blessings.


Een quiltje met een speciale emotionele betekenis voor ons. Ga het nòg een keer vertellen hoor. Op zaterdag 27 maart dit jaar gingen Chago en ik 's middags gezellig naar de winkel van Sylvia in de Rijp. Ik kocht een paar mooie stofjes in rode tinten voor de Quilters Blessing. De patroontjes had ik dank zij Marianne D al in huis. 's Avonds om half 8 werd Chago, terwijl hij het licht van zijn fiets testte, door een auto met een vaartje van 60 km van achter geschept en belandde half verlamd en onder het bloed in het ziekenhuis.

De volgende ochtend stond ik thuis met zijn kapot geknipte kleren in mijn handen. Ook zijn mooie overhemd. In stukken. Maar die stukken waren nog goed en die kleur! Paste precies bij de lapjes die we de dag daarvoor kochten!


De eerste weken in het ziekenhuis zat ik, tussen de bezoekuren door, in het gezellige restaurant te stitchen. Op een van de stitchery's stond oorspronkelijk: Golden heart family. Marianne had dat veranderd in Golden heart husband. Ik vond dat zo mooi en toepasselijk, dat ik dat van haar overnam. Ik maakte ook een eigen ontwerpje: de Own Sewingroom, de Idylle die Chago indertijd speciaal voor mij gemaakt had. Het quiltje is inmiddels klaar en hangt in de kamer en Chago is behoorlijk hersteld. Allemaal redenen voor dankbaarheid! Op de detailfoto zie je een effen rood klosje, dat is van het overhemd. Het is voor het eerst dat ik een quiltje in 2 kleurtinten maakte.


En dan nu de GIVE AWAY! Eigenlijk zou ik jullie allemaal, die regelmatig bij mij op bezoek komen of met wie ik achter de schermen wat meer contact heb, hier thuis willen uitnodigen voor een bakkie en een babbeltje. Maar ja, dat is natuurlijk erg lastig, zoveel dames die zo ver weg wonen. Dus ik vier mijn feestje toch maar op deze manier met een 'lapjestractatie'. Dat valt ook altijd wel in de smaak. De tractatie bestaat uit een pakketje stofjes, en een all in patroontje om 2 gezellige kerstmannetjes te maken. Heel eenvoudig, maar wel leuk. Dus, je mag reageren, hoeft niet en Chago gaat maandag de naam van de winnaar trekken.


37 opmerkingen:

Johanna Zweden zei

Hallo Chris,wat een schitterend quilt is het geworden, met een mooie afloop. We weten inmiddels dat het heel goed gaat met Chago, maar dat in deze periode, je veel verdriet en zorgen hebt gehad.
Fijn dat het in de idylle hangt, ook helaas deze keer, ga ik daar niet zitten me je, maar we gaan gezellig zaterdag stappen met elkaar, en zeg maar tegen de idylle, dat in het voorjaar, ze maar plaats moet maken voor Jookje, want dan is ze niet weg te branden daar.
Gefeliciteerd met je 300ste logje,
Tot zaterdag, ik hoop dat we morgen kunnen vliegen, want we zijn ingesneeuwd.
Liefs Joke en voor jou en Chago een dikke knuf, voor de goede afloop, van dit verhaal

jolie zei

De Quilters Blessings is erg mooi geworden en vind de kleurstelling ook erg goed aan doen. Het verhaal erachter .. dat maakt deze quilt heel bijzonder.
Leuk ook dat je een "give away" organiseert.

Antje uit Urk zei

Wat bijzonder, dat dat overhemd in je quilt verwerkt is!! zo mooi, ik kan er even geen woorden voor vinden! En van harte met je 300-ste logje, ik zou al je lezeressen en mijzelf er ook mee willen feliciteren, het is altijd leuk om hier te lezen!
groetjes, heel veel groetjes,

Heleen zei

Wat is je quilt PRACHTIG geworden!!!En het verhaal er achter maakt het nog specialer. Lief dat je een Giveaway hebt. Maar ik heb nog zoveel lapjes liggen dat je mijn niet op de lijst hoeft te zetten. Ik kom gewoon de volgende 300 berichtjes toch wel weer lezen.

Mien B. zei

Prachtig is je 'Quilters Blessings' geworden!Een quiltje met een bijzonder verhaal en herinneringen!
Gelukkig dat het met Chago weer goed gaat.
300 logjes al!Gefeliciteerd Chris.Het is zo fijn om je wel en wee te mogen volgen op je log.

Katrien zei

Prachtig je blessings,en met een heel verhaal erachter.
Ik kom hier heel graag langs.

Anita zei

Chris wat is je quilt mooi geworden. En wat een geluk dat alles met Chago zo goed is gekomen. Jammer dat we zover weg wonen, ik zou best graag kennis met je maken.

Mams TJC zei

Beste Chris,

Wat goed dat het overhemd niet weggegooid is, het is een mooie quilt geworden met een hele speciale betekenis.
Maar het belangrijkste is dat Chago behoorlijk hersteld is!

Groetjes,

Marjolein Meijer-Poppes

marjan zei

Ik zit hier weer stil te wezen bij de foto van je prachtige quilt en het verhaal hier achter.
Ben zo blij voor jullie dat het met Chago weer beter gaat en je logs blijf ik lezen.
Groetjes Marjan

Rian zei

Wat een prachtig warm quiltje is het geworden, Chris. Alweer iets met "een verhaal" erachter. Je hebt er al heel wat verzameld in je leven, en zo nu en dan mogen wij zo'n verhaal meebeleven. De mooie, de leuke en de trieste verhalen. Ik hoop nog heel veel logjes van je te lezen.
Ze zijn me vaak tot steun.
Liefs,

Inge Slaats zei

Hé Chris wat een prachtige AFFO, super!
Enne...... ik weet niet hoe het komt, maar ook ik heb eeen Give Away, net op mijn weblog gezet. Volgens mij hebben wij een soort telepathisch contact met elkaar, eerst die wedstrijd (waar jij overigens ook een prijs hebt gewonnen, heb je dat gezien?) en nu weer dit. Lachen hoor!

Blijf jij ook maar lekker schrijven, het is supergezellig om hier te komen en voor mij ben jij meer dan "zomaar een blogster waar ik graag kom!"

Dikke knuffel,
Inge

Groetjes Klaske zei

Wat is de quilt mooi geworden, en helemaal met het verhaal er achter!Ik ben blij dat Chago weer aardig hersteld is..
O,ja gefeliciteerd met je 300ste blogje.Ik geef niet altijd een reactie, maar lees je blogjes graag.

Elly L zei

Jippie, de quiltersblessing is af. Wat heb je het eigenlijk nog snel gedaan. Bij mij ligt hij eventjes stil, maar dat komt spoedig mogelijk weer.
en je 300ste logje. Super. Wat een jaar is het geweest he?
Geniet maar van al je reacties.
liefs Elly

sylviawillemien zei

ik mail je effekes privé........

Joke Foekema zei

Wat een verhaal en wat maak je dan veel mee in een paar seconden. Ik ben blij dat het nu beter gaat met Chago. Mooi en toepasselijk quiltje die je moet koesteren. Leuk dat je een giveaway doet, juist nu.
Lieve groetjes van Joke

MARGA zei

Hoi Chris.
Kan mij heel goed voorstellen dat deze quilt een speciale plek in je hart heeft.
Wat is het dan toch fijn om met quilten gebeurtenissen te verwerken en er dan later vol trots naar te kunnen kijken.
Want mooi is i.
Veel plezier zaterdag en doe ze allemaal de groeten van mij.
Knuf Marga

Gert zei

Wat een mooie quilt is dit geworden zeg. Heel mooi, in mijn favoriete kleur, en natuurlijk extra bijzonder met dit ontroerende verhaal erbij. In ieder geval gefeliciteerd met deze mooie affo. En voor een giveaway ben ik altijd wel te vinden, dus ik doe graag mee.

Hennie zei

Wat een prachtige blessings quilt vol herinneringen.
Groetjes Hennie.

marian'ne m zei

Wat prachtig geworden.
ondanks de vervelende gebeurtenis is het een quilt van HOOP geworden in de mooie warme rode kleuren.

psst, ik ding niet mee hoor !!;-)

Dineke zei

Heel erg gefeliciteerd met je mooie affo met herinneringen en ook met je 300ste blogje

inge zei

hoi Chris, het is een prachtige quilt, met een verhaal! groetjes uit Poperinge!

Lida zei

Hoi Chris,
Wat is het toch een schitterende quilt geworden! En wat een dierbaar geheel, de lapjes liefdevol gekozen, het toevallige overhemdklosje, de stitcheriën gemaakt tijdens uren dat je wachtte en nu een geheel dat jullie allebei in zich bergt! Echt een quilt die jullie nog jaren liefdevol zal warmen! Knuffel
Lida

lut zei

Wat een dierbare herinnering. En gelukkig is Chago weer beter.

Anita A zei

Hoi Chris, gefeliciteerd met:
- het herstel van Chago
- je 300-ste blogje
- je ontzettend mooie quilt
En natuurlijk doe ik graag mee aan je give away. lieve groet, ook voor Chago !!

Anne-Marie Koelemij zei

Hoi Chris, gefeliciteerd en wat is je quilt mooi geworden!!
Ik zag Chago afgelopen week voorbij fietsen met hoed op, heerlijk om dat weer te zien!
Fijn weekend samen en groetjes van Anne-Marie

Marijna zei

Chris, wat een mooi quiltje ias dit geworden. en zoveel betekenis er in. Ik begeef me weer zachtjes aan in blogland. en nu lees ik ook nog dat je een give away doet! wie weet wat Chago gaat trekken! Leuk pakketje heb je er van gemaakt. Fijn weekend!

Shirley zei

Wat een ontroerend verhaal, kippenvel! Gelukkig gaat het met DH beter, en staat het affe quiltje voor overwinning. Ik vind het een beeldig quiltje, de verhalen achter de bolkjes en dan-putdiepe zucht- die klosjes, beeldig!

Shirley zei

bolkjes moet blokjes zijn, te snel geklikt op plaatsen.

Marga♥ zei

Gefeliciteerd met je 300ste logje.
Je quilters blessing is een plaatje geworden, de kleuren zijn in het echt zo mooie.
Heerlijk gevoel hé een AFFO en heerlijk om een jaar wat in het begin zo uitermate vervelend begon zo fantastisch goed kan eindigen.

Groetjes,
Marga♥

P.s. ding niet mee naar de give away.

marijke dekker zei

Lieve Chris,

Gefeliciteerd met je 300ste logje.
Af en toe jouw logjes te lezen brengt Nederland en jou en Chago wat dichterby ons en doet heerlijk vertrouwd aan.
Je quilt is heel mooi geworden - het werken met twee kleuren zeker voor herhaling vatbaar.
Chago's herstel - een teken van Zijn goedheid.
Om dankbaar te zijn en extra te genieten van elkaar's gezelschap.

Veel liefs van en hartelijke groet

Marijke - Kunming

Saskia zei

Onweerstaanbaar mooi deze quilt! Uitgebalanceerde combinatie van klosjes en stitcherie, schitterende kleurenpalet, en dan nog die persoonlijke touch met Chago's overhemd, je Golden Heart Husband en je Own Sewingroom.
Een tien met een griffel en een erelintje!

Joke zei

Wat een prachtige quilt en wat een indrukwekkend verhaal erbij. Ik kom hier wel eens even kijken, maar dat ongeluk van Chago heb ik "gemist". Fijn dat het hem inmiddels beter gaat en zo mooi dat je e.e.a. hebt kunnen omzetten/uitdrukken in deze bijzondere quilt. Ik heb al heel wat klosjesquilts voorbij zien komen, maar deze combinatie van klosjes, stitcheries en emoties is weer helemaal uniek.

groetjes, Joke.

Willy zei

Chris, prachtig is deze voor jullie bijzondere quilt geworden.
Gefeliciteerd met je 300ste logje. Ik hoop dat ik nog op tijd ben voor de kans op de lapjes.
Fijne week

Janny zei

Wat een schitterende Quilters Blessing! Een bijzondere herinnering voor jullie. Van harte met je 300 ste logje! Opgewekt doorgaan; ik lees graag mee!

Crea Annemieke zei

Hallo Chris,

Ik lees van je 300ste logje, van harte hoor. Maar je hebt volgens mij geen moeite om te schrijven.....
Ik wil ook meedoen met je give away.
Hartelijke groeten van Annemieke

MarianneD zei

Lieve Chris!
Allereerst van harte met je 300ste logje...een hele mijlpaal! En dan je prachtige Quilters Blessings met je verhaal en je speciale stofjes...hij is echt heel mooi geworden,wat een herinneringen...
En nu Chago,bijna weer de oude,ik zou zeggen,neem een glas wijn en toast op elkaar! liefs van mij...

Blanje Bleu zei

Van zo'n verhaal krijg ik kippenvel, en wat is het quiltje prachtig geworden!