Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

We maken er een potje van!

Dat dacht ik en toen heb ik het ook maar gedaan. Maar wel letterlijk hoor. Kijk maar eens naar deze 3 potjes.


Drie potjes pruimenjam, 'Produced by Jones'. Voor het eerst hadden we voldoende pruimpjes van ons boompje in de tuin. De grote pot ging naar dochter, de middelste mee op ons vakantieweekje en de kleinste is ook bijna leeg. Wat was het heerlijk, ik heb gesmuld!

Uit Zweden, van Joke, kwam nog een enig pakje!


Een sokkenstop paddenstoel die ze in een Loppis op de kop had getikt. Hij staat in mijn Idylle op het vensterbankje.

Iedereen een heel fijn weekend toegewenst met genieten van de mooie herfstkleuren.

17 opmerkingen:

sylviawillemien zei

hallo lieve meid, na een woest week zit ik even blogjes te lezen, voor straks weer de storm losbarst!
wat heb je je tafel leuk gemaakt,en wat lief van Joke om zulke leuke dingen op te sturen: lieve vriendin vindt lieve vriendin, he?!
ik zie de tafel voor me en geniet een beetje mee.........fijn weekend, liefs, syl

martine zei

Wat een leuk cadeau. Zo'n paddestoel is toch om sokken te stoppen of heb ik het mis.

Katrien zei

Heerlijk genieten van eigen jam.
En wat een leuke paddestoel kreeg je.

Anita zei

Lekker die eigengemaakte jam. De paddestoel is erg leuk, fijne verrassing.

Annelies vdB zei

Wat zien je jampotjes er uitnodigend uit. Bij de paddenstoel moest ik meteen denken aan de houten paddenstoelachtige vorm die mijn oma gebruikte om sokken te stoppen.

Lida zei

Hé, wat fijn dat hij is gearriveerd! Ik vond al dat het lang duurde!! Grijns!! Maar hij is inderdaad erg leuk en past prima op je herfsttafel! Volgens mij zie ik nog iets bekends!! LOL!! Heel fijn weekend, knuffel
Lida

willy zei

Hej Chris
Fijn dat de paddenstoel bij je aan is gekomen. Hij staat daar mooi op je seizoenstafel. Hopelijk krijgen we nog eens een herkansing voor een ontmoeting.
Wat heerlijk eigengemaakte jam.
Fijn weekend, groetjes

Anita A zei

Hoi Chris, wat leuk dat Joke zoiets voor je meeneemt van een Lopis. En wat past hij ontzettend goed op je site table, alsof hij er voor gemaakt is! Geniet ervan.

Joke foekema zei

Wat een gezellige side-table hen je ervan gemaakt. ENIGE paddestoel hoor, leuk om zo'n kadootje te krijgen.
Groetjes van Joke

marjan zei

Wat ziet je side-table er gezellig uit zo met het herfstquiltje en de bijpassende herfstattributen.
De potten pruimenjam zien er ook al zo vrolijk uit met hun dekje.
Een heel fijn weekend.
Groetjes voor jullie beiden.
Marjan

Erna zei

Het ziet er weer heerlijk uit en een super leuk cadeau. Als antwoord op je vraag,morgen ga ik een foto maken van mijn bijna affe top siggies 60 jaar en zet hem op mijn blog. Fijn weekend. Groetjes, Erna

Johanna Zweden zei

Wat heerlijk je pruimen jam, ik denk dat je volgende jaar maar om deze tijd hier heen moet komen Chris, kan je het voor ons ook maken.
Wat gezellig je herfst hoekje, en wat staat de Zweedse paddenstoel er leuk bij.
Moest wel lachen gisteren, toen je me belde en me vertelde dat hij open kon, en dat er naalden in konden, ook dat had ik nog niet eens ontdekt.
Ik vind het enig om nu te loppisen, want dit zie steeds leuke dingen voor mensen en die neem ik dan mee en die krijgen dat dat van me, ook Willy is in de prijzen gevallen, door een loppis, grinnik
Bedankt voor je stem Chris, ik zag net dat ik boven aan stond met 54% dus ik denk dat ik wel een kans heb gemaakt! grinnik
Fijen zondag, het is nu echt herfst weer, gisteren was het min 5 toen we opstonden, maar de dag maakt het goed met volop zon, helaas hoor ik nu dat hij bij jullie schijnt, dus terug sturen aub, hahahahhaha
Groetjes Joke

marcella zei

wat een leuk 9 en lief) cadeau uit Zweden. Het lijkt op een stoppaddestoel?

Saskia zei

Zelden zo'n vrolijke herfsttafel gezien!
Prachtig die paddestoel van Joke!

miranda sol zei

Ach Chris, wat heerlijk weer om verwend te mogen worden met jam uit eigen tuin, paddestoelen uit de brievenbus en ook nog te mogen kijken naar zo een gezellig side-table-tje. Die maandblokjes zijn zo mooi bij jou! Knuffels

Marijna zei

Chris, wat leuk die paddenstoel. Je sitetable ziet er weer erg gezellig uit. Mijn vilten zomer maakselsa zal ik ook maar eens weg gaan halen. de herfst kabouters zijn weer aan de beurt.

MM zei

lekkere jam, nooit gedaan !!

je quiltje is enig en een mooi tafereel zo met de schitterende paddestoel erbij !!