Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Juf Marga en quiltles

Gisteren had ik les. Van juf Marga. Wat is het toch fijn dat je nooit uitgeleerd bent. Maar nog fijner is het dat er mensen zijn die je iets willen leren en voordoen. Zo iemand is juf Marga. Ik had haar gevraagd wat quilts, die ze zelf met de naaimachine heeft gemeanderd, en nog wat andere zaken mee te nemen. Wilde die heel graag zien. Ze moest natuurlijk het lesmateriaal ook meenemen, dus waarschuwde ze mij dat ze wel met een vrachtwagen zou komen. Waarop ik haar geruststelde met de mededeling dat ik 2 parkeerplaatsen voor haar zou reserveren. Grapje natuurlijk, maar daar kwam ze dus, met tassen vol!! De eerste paar uurtjes heb ik al haar prachtige werk bewonderd en heel wat praktische tips meegekregen. Toen kwam het echte werk.
Nou wil je natuurlijk ook weten waar ik les in kreeg. In Duimquilten!



Ik had een keurig effen sandwichje voorbereid, maar niks hoor. Er kwamen stukken plastic op tafel! Eh, was mijn commentaar, wat moet je daar nou mee? Maar dat was handig joh! Zo kon ik zien wat zij met de linkerhand onder het werk uitspookte en hoe je je vinger moet bewegen.


En zo kon ik ook zien wat ik zelf deed. Daarna mocht de sandwich er in (tussendoor kwamen er ook eetbare sandwiches op tafel) en toen maar oefenen onder het kritische oog van de juf. Natuurlijk hebben we ook heel wat afgebabbeld, zo hoort dat. Als klapstuk kreeg ik een sandwich die zij had gemaakt met een quiltpatroon er op getekend. Als ik die helemaal heb doorgeduimquilt, dan ben ik geslaagd! (dat zal wel even duren hoor juf, ik moet eerst een heleboel oefenen). En nu wil je natuurlijk weten wie die juf Marga is. Klik dan maar gauw hier.

Marga, ik heb van je genoten! Ik vond het ontzettend leuk dat ik je nu eens in levende lijve ontmoette en ook je prachtige werk in het echt kon zien en voelen. Bedankt voor al het voorbereidende werk wat je hebt gedaan. Ik ga echt m'n best doen om dat duimquilten onder de knie te krijgen.
Sylvia, jou moet ik ook bedanken! Voor het lenen van je duimquiltring. Je krijgt hem heus weer terug hoor. Fijn weekend allemaal.

12 opmerkingen:

Katrien zei

Fijne les heb je gehad en blijkbaar heb je het wel onder de knie,succes verder.

Annelies vdB zei

Ja, ik had deze juf al herkent !! Leuk zoals je het opschrijft. Het klinkt reuze gezellig !

Anita zei

Wat fijn zo'n juf. Heerlijk als je weer nieuwe dingen kunt leren.

marian'ne m zei

wat leuk dat ze wilde komen !!

Het lijkt mij nog pittig zoiets.

wat een mooie pompoen hoofden hiervoor, gezelligebeelden.

Fijn weekend....

Marga♥ zei

Het was heerlijk zowel het les geven als met de leerling babbelen.
De lunch was heerlijk {vers eigen gebakken brood}het gezelschap uitstekend, kort om het was een heerlijke dag.
Chris heel hartelijk dank voor de gezellig dag en dat ik wat kennis aan je over mocht dragen. Chago dank je wel voor de lekker lunch.
Zal de voortgang van het werkstuk "duimquilten" graag volgen.

Groetjes,
Marga♥

P.s. je bent een snelle leerling hoor.

Lida zei

Dat ziet er gezellig uit zo met zijn tweetjes en wat zal je daar straks veel profijt van hebben op je grote quiltrek! Heen met de duim en terug met de middelvinger! Veel plezier met het oefenen!! Fijn weekend nog, knuffel
Lida

sylviawillemien zei

...enne, niet je werk draaien, he.........;;))

sylviawillemien zei

nou lieve Chris, ik ben echt niet bang dat ik em niet terugkrijg, hoor!!!!
;;))
maar quilt er nog maar even lekker mee, ik heb em nog niet nodig op het moment!!!
liefs

Yvonne aka sommeke zei

Dat was een privé les dus! ;-))
En het duimquilten lukt je goed?
Handig om te kunnen, ik moet nog altijd veel oefenen :-(

Rian zei

Heerlijk om weer iets nieuws te kunnen, en ik ga meteen eens op marga's site kijken. Je hoort heel verschillend over duimquilten. Ik ben heel benieuwd hoe jij het gaat ervaren, maar dat horen we vast wel over een poosje. (wat slim, dat plastic)
Liefs,
Rian

miranda sol zei

Bijzonder is het toch weer telkens om overal van die lieverts tegen te komen, die ons steeds weer verder helpen in quiltland! Knuffel en een fijne Halloween zondag!

Joke zei

wat moet jij een heerlijke dag gehad hebben met zo'n heerlijk mens op visite. En wat een leuk blog heeft zij.
Bedankt voor je blogje hierover.
Groetjes van Joke