Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Een nieuw jasje en de ACQ

Ik heb toch weer wat blokjes van de ACQ af. Als ik wil, kan ik rij 4 aan elkaar zetten. Het vertalen loopt even achter, maar dat geeft niets. Daar ga ik wel weer eens voor zitten als ik rustig de tijd heb. De blokjes gaan achtereenvolgens over vuurvliegjes, een Ocean wave quilt, het oogsten van aardbeien en frambozen, een achtpuntige ster quilt, een familiebijeenkomst waar lekkere visjes gebakken worden en een quilt met een Hekwerk motief. Wat een kleurtjes allemaal hè?!



Mijn Idylle ruikt naar verf! Hij heeft een nieuw en schoon jasje gekregen en ziet er weer stralend uit.


Je zal het niet geloven, maar dat is gedaan op aanraden en verzoek van onze letselschade advocaat. Chago had de Idylle namelijk willen schilderen in de zomer, maar dat kon natuurlijk niet. Ook andere dingen moesten we opschuiven. En nu bleek dat dat allemaal onder de letselschade valt. Geweldig hè?! We zijn er ontzettend blij mee. Ik kan er even niet in zitten naaien, want het is wel een hoofdpijnluchtje. Maar er is genoeg ander (hand)werk te doen.

15 opmerkingen:

sylviawillemien zei

ik kom maar weer eens in je idylle rondsnuffelen........;;))
mooie blokken, Chris, je gebruikt ook altijd zulke leuke stoffen!!!!
het ziet er 'gewoon' uit, maar ondertussen.......
liefs en groetjes, syl

Anita A zei

Wat een vrolijke kleuren, zowel je blokken als je idylle!!!

Katrien zei

Hele leuke blokjes heb je er weer bij.En je idylle prachtig hoor.

Johanna Zweden zei

Wat een schitterende blokken Chris en wat is je idylle mooi geworden, en wat goed dat dat daar onder viel.
Nu ben je helemaal blij.
Nu ik zit zeker gauw daar koffie te drinken als het tenminste niet te koud is in december!!
Fijne dag groetjes Joke

Jantje zei

Dag Chris,

Wat geweldig mooi, al die blokken, wij hadden afgelopen zaterdag een maatjesdag in Rotterdam, daar heb ik ook even mijn hexaconnetjes laten zien en een beetje voorgedaan. Hopelijk doen ze er ook iets mee.

En dan je Blokhut, de Idylle, dat is geen idylle meer, dat is werkelijkheid. Zo mooi, en stiekem een beetje jaloers, op de aardige manier dan...

Lieve groet van Jantje

miranda sol zei

Het ziet er zo gezellig uit bij jullie in de tuin. Durf best te wedden dat het zlef met het slechtste weer jullie tuintje er stralend uitziet! Quiltgroetjes

MARGA zei

Hoi Chris.
Wat ziet het huisje er prachtig fris en fruitig uit.
Je kijkt nu toch wel met heeeel veel plezier naar buiten.
En de blokken mogen ook zonder vertaling gezien worden.
Mooie kleurtjes.
Groeten Marga

Joke foekema zei

wat een enige quilt wordt dat, leuke blokjes, is weer eens wat anders. Mooi geschilderd jullie idylle hoor.
Groetjes van Joke

lut zei

Je huisje ziet er prachtig uit! En je blokken ook.

Lida zei

Wat ziet dat er lief uit! Nu dat kan er dus weer een paar jaartjes tegen en wat hebben jullie een fijne advocaat! Weet je, je blokken passen er perfect bij! Dus misschien straks een quilt om in een lekkere leunstoel in de idylle te gebruiken! Alhoewel, misschien wordt hij daar veel te mooi voor! Geniet maar van al dat moois! Knuffel
Lida

anitaS zei

Wat een mooie blokken heb je gemaakt. En dat huisje zou ik zo in willen kruipen. Het ziet er inderdaad zeer idyllisch uit.

Saskia zei

Wat een vrolijke blokken en wat een prachtig huisje is het geworden!

Annelies vdB zei

Mooie blokken Chris. Je tuinhuis ziet er erg mooi en fris uit !

Inekeo zei

Wat een geweldige kleuren en wat zit je daar mooi in je paleisje

Marga♥ zei

Dat had je nou echt niet hoeven doen hoor.... het huisje schilderen omdat ik langs kom.;o)))))))
Heerlijk dat het gedaan is, ziet er heel mooi uit. Ben blij dat ik dat eerdaags met eigen ogen mag aanschouwen.

Groetjes,
Marga♥