Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

September

Ik heb genoten van jullie reacties op mijn vorige logje. Al die leuke herinneringen over haren en vlechtjes van jezelf of van de dochters. Ik denk dat we als moeders best heel veel op elkaar lijken. Inmiddels zijn we een paar dagen verder...
...en het is niet te geloven, maar het is al weer september!! Hoe kan het nou toch allemaal zo snel gaan. Op de valreep heb ik het septemberquiltje van de kalenderBOM van Elly klaar.


Gister het minitunneltje er op genaaid en vanmorgen in het wisselhuisje gehangen. Het woord september is afgeleid van het Latijnse septem, zeven. Ja, ik weet het, september is de 9e maand, maar in de oudromeinse kalender begon het jaar met maart, en was september de 7e maand. Hoe dan ook, het is de herfstmaand. De mand zit lekker vol met appeltjes, een paar zijn er naast gevallen, het gras is nog groen en af en toe is de lucht nog mooi blauw. Maar zo nu en dan kan het al spoken, zoals de laatste dagen, en zijn er van die prachtige spannende, dreigende luchten en kletterende regenbuien. Vandaar de beetje 'wilde' omlijsting van dit quiltje.
Ik moet er nog ééntje maken, dan ben ik het jaar rond en heb ik alle 12 quiltjes af!!

14 opmerkingen:

marjan zei

Wat ziet die er toch weer prachtig uit.
Om jaloers op te worden.
Groetjes marjan

sylviawillemien zei

wat heb je weer mooi kleurgebruik, Chris!!!
(ben ik stiekem een beetje jaloers op, slecht, he?)

katrien zei

Wat is je septemberquiltje mooi geworden.

antje zei

Je hebt de kleuren prachtig bij elkaar gezocht, Heel leuk en mooi geapliceerd Chis!!
groetjes Antje

Annelies vdB zei

Wat een gezellig quiltje is dit ook weer ! Leuk om weer even bij je bij te lezen.

Annita zei

Op de weblog van Corrie zag ik dat jij het voor elkaar hebt om een fotootje naast je reactie te plaatsen ipv een spirograaf. Ik heb ernaar gezocht om dat voor elkaar te krijgen, maar het is me niet gelukt. Kun jij me vertellen hoe ik dat moet doen? al vast bedankt, Annita

lut zei

Heel leuk septemberquiltje

MM zei

wat leuk het sept quiltje !!
De appeltjes zijn om in te bijten !!!;-))

Marijna zei

De tijd vliegt soms als zand door je handen! Ook ik ervaar dat. Zo belanden we dan ineens in de herfst. Zelf vind ik dat niet erg, want ik vind het heerlijk die kleuren die zo mooi veranderen.De lichtinval die dan zo specifiek bij de herfst horen. Genieten vind ik dat. Las in je vorig logje over de vlechten van je dochter.. ook bij mij zijn mijn vlechten er op die manier af gegaan. Ik heb ze nog jaren gehad, maar op een gegeven moment was ik ze kwijt. Tja, zo gaan soms de dingen. Jammer.

Carolyn Hosier zei

Hello Chris, I joined the pincushion swap also, won't we have fun! Love your September hanger! Wonderful colors.

Hugs for you, Carolyn

Anita zei

Een mooi quiltje is het. Ik hou wel van de herfst. De ene dag lekker weer, dan weer weer om onder een wuilt te duiken. Gezellig dat je ook met de pincushionswap meedoet.

Lida zei

Wat is het een mooi quiltje geworden en wat een mooie stofkeuze, maar ja dat kunnen we wel aan jou overlaten!! Het is ook een heel vrolijk quiltje en dat is toch wel bijzonder als het om een herfstquiltje gaat!Dag lieverd, geniet maar van jouw herfst!! Knuffel
Lida

Marga♥ zei

De appeltjes zien er heerlijk uit.
Het hele quiltje straalt vrolijkheid uit {vind ik tenminste}
Je zou bijna zeggen laat de herfst zo maar komen, toch nog graag even wachten hoor want ik ben de buitenboel aan het schilderen.
Dat doe ik graag met droog weer.

Groetjes,
Marga♥

Inge Slaats zei

Ben ik weer eens. Lang niet geweest vanwege druk met andere dingen, gelukkig heel veel leuke dingen.
Nu eerst maar eens bijgelezen bij jou. Wat een leuke verhalen en foto's. Schattig, die 2 kleine meisjes en dan liggen daar die vlechtjes, zó goed bewaard, geweldig hoor.
Je quiltframe ziet er ook heel gaaf uit en jij, zittend aan het quiltframe, vind ik héél indrukwekkend! LOL
En dan je septemberquiltje, wat een snoepie, zulke mooie kleuren en.......niet te vergelijken met de mijne, maar dat hoeft ook niet hè. Het is juist zo leuk, al die verschillende smaken van iedereen.
Nou Chris, ik wens je een heel fijn weekend toe. Ik ga vanavond weer een poosje hexen, schiet al lekker op.

Dagdag, veel liefs,

Inge