Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Expositie Deventer 2010

Ik ben weer terug van weggeweest. We hebben het heerlijk gehad!! Ik heb wel gemerkt dat hoe ouder je wordt, hoe rijker je wordt. Je koffertje met herinneringen wordt namelijk steeds voller! Dus vandaag een recente memory. En waar zou die nou over gaan?! Natuurlijk, over de tentoonstelling in Deventer. Het weer was om te huilen (we gingen op dinsdag), maar we zaten dichtbij in Holten en in de kerk zit je droog. Het begon al gezellig op het pondje over de IJssel: een bak vol met kwetterende vrouwen en een enkele man, waaronder die van mij. Ik heb weer genoten. Gewoon van het daar rondlopen en af en toe met je neus bijna tegen een quilt aan staan en kijken hoe een quiltster dat nou weer voor elkaar heeft gebracht. Ik sta nog steeds vaak in bewondering. En dan de leuke ontmoetingen! Op een gegeven moment kwam ik na een rondje weer terug bij mijn quilt. Wat is het dan leuk als je de belangstelling ziet.


Iemand was bezig aan anderen uit te leggen wat siggy's zijn en ze wees ook haar eigen siggy aan. Op die manier maakte ik kennis met Mattie, zo leuk. En zo waren er meer ontmoetingen en vragen. En toen stond ineens heel rustig Anita A. naast me. We hadden afgesproken elkaar, als het enigszins kon, te ontmoeten.


Natuurlijk moesten beide dames even op de foto. Anita had een schattig ingepakt pakje voor me met leuke kleine versierseltjes er in. Heel erg bedankt Anita, enig!












Ze heeft ook met Chago kennis gemaakt. Die zat op zijn gemak onder de preekstoel te lezen, haha.
's Middags kwam mijn zus. Ik vond het geweldig van haar. Ze heeft absoluut niets met naald en draad, krijgt de rillings als ze al dat 'gepriegel' ziet. Maar ze wilde zo graag een keer zien waar ik zo vaak mee bezig ben en wat andere vrouwen maken. Ze vond het prachtig. We hebben heerlijk samen rondgelopen en later met z'n drietjes in de stad lekker gegeten en fijn gepraat. Ik vond het een superdag en had een ontzettend voldaan gevoel toen we weer naar ons bungalowtje reden.
Er zijn natuurlijk al heel wat foto's gepubliceerd. Ik wil er toch nog een paar laten zien. Allereerst de quilt van Guusje Benders, Dutch Tears.



196 kleine blokjes, allemaal in reverse applique! Ze schreef er bij dat ze de meeste blokjes 's nachts heeft gemaakt, omdat ze na een val van de trap niet kon slapen.
En dan nog een van Joke de Groot, Australian Animals. Allemaal geappliqueerde stukjes omgeven door gansjes.



Ik heb natuurlijk nog veel meer herinneringen aan ons vakantie weekje, leuke dingen die ik een ander keertje laat zien.

17 opmerkingen:

Elly L zei

Welkom terug. Wat een leuke herinnering. Dat is het leuke als je een quilt hebt hangen waar meerdere mensen aan gewerkt hebben. Misschien moet er maar eens een Siggydag worden georganiseerd.
En wat leuk dat je zus toch gekomen is. Mijn zus zou dat ook voor mij doen, zij heeft ook niets met quilten.
groetjes Elly

Anita A zei

Hallo Chris, fijn dat je weer terug bent. Ik heb je blogjes gemist. Ik vond het leuk je te ontmoeten.

Willy zei

Hoi Chris, fijn dat je er weer bent. Jammer dat ik niet in de gelegenheid was om Deventer te bezoeken. Gelukkig zijn er op verschillende blogs mooie verslagen en foto's te zien en daar zag ik je siggiequilt ook al.
Lieve groet

Mattie de Vries zei

Hallo Chris, leuk dat je de foto's plaatst. De tentoonstelling is altijd een fijne ervaring, ook al is het (net als vandaag) druilerig. Groetjes Mattie.

anita zei

Welkom terug, ik heb je gemist. Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad.

sylviawillemien zei

hallo lieve meid, wat gezellig om weer een blogje van je te lezen!!!
en wat heerlijk dat jullie zo fijn zijn weggeweest!!
wat hangt je quilt mooi op de tentoonstelling: mooi strak!!
als ik ff tijd heb en jij ook, kom ik even in het echie kijken!
voorlopig ben ik blij dat je er weer bent ( had je autoootje.....;).......al zien staan, hoor!...;))
liefs van mij

Lida zei

Hoi die Chris,
Fijn dat je weer op je honk bent terug gekeerd en zo'n fijne tijd hebt gehad! Ja het was daar iedere keer een hele verzameling vrouwen bij jouw quilt, ook ik heb aan meerdere uit staan leggen wat siggies zijn en waar ze terecht konden voor deelname, gaaf toch dat jouw quilt dat teweeg bracht!! Lieve cadeautjes van Anita, nu daar vind jij vast wel een leuk idee voor! Nu mag je lekker gaan nagenieten! Dag lieverd, nog een heel fijne dag, knuffel
Lida

Rian zei

Lieve Chris, wat fijn dat je er weer bent. Ik hoop dat je heerlijk hebt bijgetankt, en zo te lezen is dat best gelukt. Het lijkt erop dat jouw siggiequilt tot de 'meestbesproken' quilts van de tentoonstelling behoort. Leukleuk! Er valt ook zoveel bij te vertellen.
Warm welkom terug!

Annelies vdB zei

Fijn dat je er weer bent. Ook ik heb je siggyquilt van korte afstand bewonderd. Erg mooi en leuk te zien dat er zoveel belangstelling voor was.

Marianne K. zei

Ook 's zaterdags was het heel druk bij je quilt.Echt genieten.
Fijn, dat jullie en heerlijke vakantie achter de rug hebben. Welkom in het herfstige deel van ons land. Heerlijk om te handwerken. Groet,Marianne.

katrien zei

Welkom terug.leuk dat je ons laat meegenieten van al dat moois.

Marga♥ zei

Heerlijk dat je er weer bent.
Wat leuk om te lezen {ben zelf niet geweest} dat je siggyquilt zo'n succes is geweest.
Ben blij dat jullie er lekker van hebben kunnen genieten.

Groetjes,
Marga♥

Johanna Zweden zei

Welkom back Chrisje, we hebben elkaar in die tussen tijd wel gesproken, maar heb je blogje gemist,
Ja ik heb ook via mijn mail, over jou quilt heel veel leuke reacties gehad, maar hij is dan ook schitterend, en wie weet is het een leuk idee wat Elly voorstelt een siggy dag!! wie weet,
Wat een leuk verhaal over Deventer en ben blij dat je zus mee is gegaan en zo heeft genoten wie weet kan je haar overhalen, om eens aan iets kleins te gaan beginnen!!
Leuk die ontmoeting met Anita, is mij helaas nog steeds niet gelukt maar wat in het vat zit verzuurd niet, en daar wij een reis door Nederland gaan maken (grinnik) gaan we bij alle leuke mensen op bezoek! wat denk je daarvan!
Fijne dag Chris voor jou en Chago knuf

Marijke zei

Hallo Chris, Ook ik heb je siggyquilt bewondert op vrijdag was ik er, en het was een veel besproken quilt en natuurlijk heb ik trots laten zien dat mijn siggy er ook in zat wie wil dat nou niet een heel klein stukje van je zelf in zo'n prachtige quilt. fijn dat jullie het zo fijn hebben gehad, maar ik heb je blogjes gemist.
groetjes en een fijne dag

Willeke zei

Enig verhaal Chris!
Ja het is leuk he als je quilt daar hangt en je hoort al dat kommentaar.
Ik kan nog niet geloven dat ik jouw quilt heb gemist, terwijl ik zie, aan de quilt die om het hoekje hangt,dat ik wel in de buurt ben geweest.

Shame on me!

groetjes,

Yvonne aka sommeke zei

Hé fijn dat jullie er weer zijn!
Je quilt verdiende die aandacht in Deventer gewoon, het is een unicum van een siggyquilt!
Bedankt voor de mooie foto's en je verslag, 'k heb er echt van genoten!

Antje zei

Je bent er weer Chris! fijn hoor! En wat een gezellig blogje!
groetjes uit Urk!