Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Even laten zien....

...waar ik tussen de bedrijven door mee bezig ben. Allereerst de klosjes voor de Quilters Blessing. Ik heb er nu ongeveer 30 af, dus moet er nog 52. Ik naai ze met de paperpiecing methode, in een sliert achter elkaar.


Natuurlijk zit ik af en toe ook achter het frame! Ik kan nu net als de Amishvrouwen van de ACQ zeggen: "ik heb 'die en die' quilt in mijn frame zitten" (ik ben trouwens ook bezig met een paar blokjes van de ACQ). Dit quiltje, de Flying Geeze, had ik speciaal bewaard om het frame uit te proberen. De stangen zijn allemaal bekleed met een grote ruitstof, waardoor ik de top en achterkant recht aan de stof kan bevestigen. Al doende kom ik dingetjes tegen waar ik beter op moet letten.


Terwijl ik doorpit, ontstaat de sandwich. Je kan natuurlijk ook alleen de sandwich maken en de quilt verder met de ring doorpitten. Ik ben ook even met de duimquiltvingerhoed bezig geweest, maar daar moet ik nog eens goed mee oefenen. Dat is zó anders. Via Marktplaats heb ik een lamp en burostoel op de kop getikt, hier vlak bij notabene in mijn eigen woonplaats. Dus nu heb ik goed licht boven mijn werk en kan ik heen en weer rollen en draaien. Ik vind het super. Ik denk dat het me heel goed gaat bevallen.
Iedereen een heel fijn en zonnig weekend toegewenst.

15 opmerkingen:

Saskia zei

Dat ziet er heel comfortabel uit!

Annelies vdB zei

Heerlijk Chris, zoals je daar aan het werk bent. Succes ermee !

Marianne K. zei

't Ziet er geweldig uit, Chris. Wat een goed idee om de zijkant van je quilt vast te zetten met de klemmetjes.
En hoera!, blokje 38 van de ACQ klaar.
Groetjes.

katrien zei

Leuk je zo aan het quiltrek bezig te zien.Leuke quilt.Succes verder.

Marijna zei

Chris, zo ziet het er erg professioneel uit als ik je achtert je frame zie zitten!!

Yvonne aka sommeke zei

Ik zie je echt genieten aan je frame!
Goe weekend Chris!

Elly L zei

Je kunt wel zien dat je heel blij met je frame bent. ziet er ook goed uit.
Succes metj e quilt.
fijn weekend
groetjes Elly

marjan zei

Dat ziet er super uit jij werkend aan het het frame.
De quilters blessing wordt volgens mij ook erg mooi.
Groetjes Marjan

Lida zei

Hoi Chris,
Bedankt voor je lieve wensen, ik zal ze aan Mams doorgeven! Wat een gaaf gezicht, jij achter je frame!! Geweldig ziet het eruit, nu maar lekker van genieten!! Knuffel
Lida

Erna zei

Je bent goed bezig. En heerlijk zo'n lekkere werkplek. Fijn weekend. Groetjes, Erna

antje zei

Een leuke foto van je zelf, chris! En ik ben er inmiddels achter hoor wat een quilt frame is, ik heb even mijn zusje geraadpleegd. Mooie quilt heb je er tussen zitten, Ik hoop dat je er nog veel plezierige uurtjes acher beleefd!

marcella zei

Het ziet er prima uit hoe je achter het quiltframe zit, ik denk dat je er heel veel plezier van zult hebben. Mooi kijkje op je werktafel, stapeltjes redwork en klosjes, dat wordt weer een mooie quilt...voor op 't frame straks

fijne zondag!

anitaS zei

Ziet er goed uit hoe je achter je frame zit. Lijkt me fijn werken. Je klosjes gaan super.

Marga♥ zei

Zal ik je eens een keertje wegwijs maken met dat duimquilten?
Bij mij werkt het als een ander het voor doet dan gaat het beter.
Laat het maar weten, je mag ook nee zeggen hoor even goede vrienden.
Op die manier je klosjes maken is een stuk makkelijker dan gewoon zeg maar.

Groetjes,
Marga♥

sylviawillemien zei

wow, hier is een professional aan het werk!!!!
;;))