Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

V.A.M.I.

Ik kreeg zulke enige reacties en tips op een vraag in mijn vorige logje. Ik wilde graag weten wat 'vami' betekende in het kasboekje van mijn moeder. Ik ben er heel wat over te weten gekomen. V.A.M.I. is de afkorting van 'Vereenigde Amsterdamsche Melkinrichtingen'. Deze fabriek zat op de Overtoom 9a in Amsterdam. Ze hadden een speciale reclame voor hun ijs en er was een bordspel te koop met alle producten die ze maakten. Er reden ook melkkarren van Vami rond in Amsterdam. En nu denk ik dat mijn moeder bij zo'n melkkar de havermouth en andere dingen kocht.

De plaatjes heb ik hier, hier en hier van internet gehaald. Iedereen die heeft meegedacht ontzettend bedankt!

11 opmerkingen:

Marga♥ zei

Het maakt niet uit echt of niet, ze houd wel van de zelfde felle kleurtjes als haar oma.
Volgens mij is het kaften van boeken net als fietsen je verleerd het nooit {veel te vaak gedaan}
Hoe gaat het nu met Louis, niet te veel pijn?
Toch leuk dat je nu weet wat het betekend V.A.M.I.
Mijn voorkeur gaat uit naar tweede rondje eettafel.

Groetjes,
Marga♥

Lida zei

Hallo Chris,
Maar wat is het toch fijn dat die gekke Opa toch nog in de buurt is!! En wat jammer voor je kleindochter het is naast pijnlijk ook heel vervelend, zo vlak voor het schooljaar. Ik wens haar een snel herstel toe! Je stofjes uitzoeken is soms moeilijk, maar het is ook wel een heel leuk werkje!! Dus genietem maar van al die heerlijke kleurige lapjes!! Knuffel uit Zweden,
Lida

antje zei

Wat gezellig, bij je Opa en Oma je boeken kaften!Het is ook weer voor de tafel!
groetjes Antje

quiltendewilma zei

Wat heb ik genoten van je vorige logje!! Wat een kostbaar bezit!! Leuk om die bedragen te zien.

Ja wat een belangrijk ding. Een tafel... Wat wordt hij hier ook veel gebruikt. Nadeel soms wel dat je BIJNA met bord op schoot moet eten...
;o)

anitaS zei

Ik hoop dat het gauw weer beter gaat met je kleindochter. Lastige blessure. Vami is dus net zoiets als bij ons De Sierkan vroeger was. Bij ons wordt de eettafel vaak gebruikt en het minst op aan te eten.

MM zei

ach ja wat gezellig toch !!
En heerlijk die grote tafels.

Dat is nog niet zomaar over zo'n gescheurde enkelband.
beterschap Louis, wie(waar) kaft nu je boeken !!

Johanna Zweden zei

Wat leuk om dat te lezen over de Overtoom daar woonden ik niet ver vandaan.
Wat een werk zeg , al die boeken, maar wat vrolijk al die kleurtjes, wij mochten toen alleen maar bruin pakpapier,
Wat zal je quilt mooi worden Chris, nu ik zie het zeker af, als ik de volgende keer op lijn kom.
Dank je wel dat je even me wilt helpen deze week, maar dat kan ik wel aan je overlaten, smile.
Zo ga me aankleden en dan nog even een gezellig dagje met Ingrid, hop, naar de loppis.
Liefs Joke en een fijn weekeinden

Rian zei

Wat een leuke geschiedenisles, Chris. Dus toch 'de melkboer'. :)
"Ga maar bij de grote tafel", zei mijn moeder vroeger altijd. En zo is het: samen met de keuken het zenuwcentrum van het huis. Daar gebeuren de belangrijke dingen. Kaften bij oma is natuurlijk altijd een feestje. en al niet in het minst met die gekke Opa erbij. Zonder hem zou het heel anders zijn, toch? Heel akelig van de enkel, want dat is best een pijnlijk gebeuren. Beterschap voor haar hoor.
Liefs, Rian

Rian zei

Sorry, vergeet ik nóg te zeggen dat ik wég ben van je ACQ. prachtig om hem zo te zien liggen!

Willeke de la Chambre zei

Wat leuke dingen doe jij op jouw tafel!
Prachtige blokken als ik ze zo zie!

Leuk dat een kleindochter jullie als grootouders hebben geadopteerd!

Hartelijke groet en fijn weekeind,

Marijna zei

Chris, wat leukl dat je nu zoveel weet over VAMI! In Rotterdam had je de ERMI"eerste Rotterdamse Melkinrichting" Ik ga eens googlen wat ik daar op te zien krijg. Gezellig om je kleindochter te helpen met kaften. Jammer dat de anderen niet konden komen. Is alles wel goed gekomen met die enkelband?