Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Bijna klaar!


Hij is bijna klaar. De siggy-quilt. Ik heb er toch wel even werk aan gehad en ik moest wat foefjes uithalen. Het doorquilten van de lange randen was geen probleem, ik heb een lange, ovale quiltring, dat werkt makkelijk. De quiltlijnen zijn gewoon recht toe recht aan en de buitenste smalle border wilde ik niet doorquilten. Als ik een hele buitenborder met een bepaald patroon tot aan de buitenste rand wil door-quilten, rijg ik meestal een extra lap aan die rand, zodat ik hem goed in de ring kan spannen. Maar dat was nu niet het geval. Daarom moest ik voor de hoekblokjes iets verzinnen. Ik kocht op de markt een kinderbretel, haalde hem uit elkaar en maakte er 2 mini-bretelletjes van. Zo kon ik de hoeken spannen. Dat werkt prima en eenvoudig. Al het quiltwerk is inmiddels klaar en ook de bies zit er al helemaal omheen. Alleen nog een tunnel en een etiket. Hoera!

19 opmerkingen:

MARGA zei

Hoi Chris.
Proficiat met deze quilt.
Daar kan straks op de tentoonstelling iedereen van genieten.
En wat een goede tip voor de hoeken zo leer je weer van elkaar.
Groeten Marga

inge zei

wat leuk, een bijna affo! en dank je wel voor de bretellentip!

Heleen zei

Wat een super idee!!!!!!! Die ga ik proberen. En wat goed weer bijna een affo!

marian'ne m zei

Nou ja zeg dat is inventief !!
Zal het onthouden voor ooit !!;-)

sylviawillemien zei

Chris,ik vind je een KANJER!!
je quilt is zo MOOI!!!!
liefs

Yvonne aka sommeke zei

Da's een goeie oplossing! (ik heb zelf quiltmutsjes gemaakt voor m'n ring)

marjan zei

Wat een goed idee. Je moet er maar opkomen.
Je quilt zal prachtig zijn wanneer hij straks zal hangen.
Groetjes Marjan

anitaS zei

Een goed idee met die bretels. De quilt is heel erg mooi aan het worden en bijna af.

Lida zei

Hoi Chris, zo werkt het dus ook! Ik heb een halve ring, waar aan de rechte kant stof zit en daar kun je dan je quilt aan vastzetten, was wel een uitgave, vind jouw oplossing erg handig en wou dat ik die had gekend! Goed van jou je quilt af, dus die kunnen we straks in Deventer bewonderen!! Fijne dag, groetjes
Lida

willy zei

Handig die bretels an jou en de quiltmuts van Yvonneke.
We moeten zeker wachten voor het showen van de hele quilt tot ie in Deventer hangt.
Groetjes

Gert zei

Wat een handige tip Chris: dank je wel. Ik zal eens uitkijken naar dit soort bretels. En gefeliciteerd met deze mooie quilt!

Willeke de la Chambre zei

Wat jij hier hebt uitgevonden is ook wel heel slim, net als hetgeen ik zag bij Sommeke.
Ik speld meestal een theedoek vast en werk zo in de ring.

Groetjes,

katrien zei

Wat zal ie mooi zijn.En leuk idee met die bretellen.Moet ik onthouden.

Carolyn Hosier zei

Chris, good job!!! How creative see ya just can see if one way it doesn't work you try another!!! My mother always said, " if there is a will there is a way". Well said. Hugs from your friend in Des Moines, Iowa USA http://leeprairiedesigns.blogspot.com/

Antje zei

Dat is een goed idee, van die bretels. En wat een lekker gevoel is dat hé?,bijna af..Ik ben nieuwsgierig naar een foto van het geheel.
groetjes Antje

MarianneD zei

Jij bent druk aan het doorpitten geweest Chris!En wat een goede tip voor de hoeken..ik heb net als Sommeke vroeger een 'mutsje' gemaakt voor de randen.
Maar dit is wel het ei van columbus!
Leuk om je quilt straks in Deventer te kunnen bewonderen!

Marga zei

Meesterlijk tip van de bretels. die ga ik zeer zeker gebruiken.
Bijna af dat is spannend.
Succes met de laaste draadjes.

Groetjes,
Marga♥

Ella zei

Hoi Chris,
Wat wordt ie prachtig zeg deze quilt! (Maar ja, welke niet hè?) Er is een nog makkelijkere oplossing voor de bretelletjes; er zijn van die kleine bretellen te koop om de hoes op de strijkplank op zijn plaats te houden. Dan hoef je niet eerst zelf de kinderbretellen te verbouwen... Heel veel toitoi met het laatste stukje en met een beetje mazzel kom ik de quilt in het "eggie"bekijken!
Groetjes Ella

Joke Foekema zei

Grandioze Tip Chris, die houden we er in.
Groetjes van Joke