Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Vlinders in augustus

Morgen is het al weer augustus. Onbegrijpelijk dat juli zo snel voorbij is gegaan. Misschien omdat het hier nog steeds doenig is, veel heen en weer gerij. Ik verveel me in ieder geval niet! We genieten intussen heel erg van de tuin. Er is veel leven en kleur in de tuin. Laatst zaten we buiten aan de koffie en daar kwam op haar dooie gemak een dikke kikker aanlopen, vanaf de straat onder ons poortje door, waggelwaggel, en hup de vijver in. De budleia staat in volle bloei en trekt veel vlinders. Zo prachtig.


Het patroon voor het augustusquiltje was ook een bloem en een vlinder. Aanvankelijk had ik heel andere stofjes in gedachten, maar toen vond ik een paar andere die ik goed kon gebruiken. Bloem en vlinder heb ik uit restjes geknipt. Omdat de gele borduurzijde niet erg contrasteerde met de groene ondergrond, heb ik de letters van augustus met een watervaste pen geaccentueerd.
Fijn weekend allemaal!

21 opmerkingen:

Yvonne aka sommeke zei

Dat heb je weer erg mooi gedaan Chris!
Goe weekend!

katrien zei

Heel mooi quiltje is dit geworden.

sylviawillemien zei

prachtig quiltje weer, Chris!!
heb em Jan ook even laten zien, die had immers de anderen ook in je Idylle zien hangen!
hij broedt nog steeds, ik twijfel........zie hem al niet zoveel en dan nog werken in een Idylle, kweenognie!
dag meis, fijn weekend!!!

Gerrie zei

Wat een prachtig combinatie .
De stoffen die je gekozen hebt brengen er iets speciaals aan .
Het kan zo uit je tuintje gehaald zijn .
Drink maar vele gezellige kopjes koffie temidden van al wat er groet en bloeit . Vandaag wat te nat hiervoor denk ik , maar de nattigheid is wel nodig voor de grond , alles was zo dor . Hier is het gras alweer wat groener geworden .
Ik wens jullie een heel goed weekend , geniet ervan .
Lieve groeten , Gerrie

inge zei

wat is dit een leuk blok geworden, zo mooi met die stofjes!

MarPie zei

Buiten dat het een heel leuk klein quiltje is geworden vind ik deze ook apart.
Fijn weekend.

Groetjes,
Marga♥

marian'ne m zei

Wat mooi !!
De stofjes zijn daar heel geschikt voor.

(((fijn weekend))).... MM

Annelies vdB zei

Een erg mooi quiltje. Op naar een heerlijke augustusmaand.

anitaS zei

Het is een prachtig quiltje geworden. Ik heb genoten van je verhaal over het dieseltje. En nu maar op naar een mooie augustusmaand.

marjan zei

Wat is dit een mooi quiltje geworden.
Alsof alles in de tuin gebeurt.
Prachtig al die vlinders in de tuin.
Kan er ook zo van genieten.
Heel fijn weekend.
groetjes Marjan

willy zei

Het is bijna zonde om dit quiltje aan het einde van de maand te moeten vervangen.
Fijn weekend, groetjes

Marijna zei

Prachtig je quiltje. Erg leuk bedacht om met die pen te accentueren. Alsof de letters er bovenop liggen. Fijn weekend!

martine zei

Je hebt er iets heel origineels van gemaakt in echt zomerse kleurtjes.
Mooi geworden.

Marianne K. zei

Een schitterende combinatie, Chris.Soms loop je er zo maar tegenaan.
Juli is inderdaad hard gegaan.Augustus brengt vast ook veel moois.
Groetjes.

MARGA zei

Hoi Chris.
Wat ziet de mnd. Augustus er weer fris uit.
Heb je mooi gedaan hoor het is alleen zo jammer dat we alweer terug gaan in de tijd van het jaar.
Ik wens je een heel fijne zondag.
Groeten
Marga

Inge Slaats zei

Wat een mooi quiltje is dit geworden Chris!
Ik heb de mijne net ook weer opgehangen, lekker makkelijk hoor als ze klaar liggen in de kast en ook leuk om ze dan weer opnieuw te zien na een jaar.
Die kikker die aan komt lopen..... ik heb het er niet zo op, ben altijd bang dat ze gaan springen en waar naartoe dan? Ieck.....een beetje eng LOL! Doe mij maar een mooie vlinder zoals op deze foto, die vind ik veel liever en niet eng.

Fijne zondag!

Liefs,
Inge

lut zei

Wat een mooi augustusquiltje!

Antje zei

Ja heel mooi!vooral die kleuren.
groetjes Antje

Lida zei

Hoi Chris,
Wat is dat leuk geworden zeg, heb nog even naar je stofjes gekeken en ja dit was de perfecte keuze en handig dat accentueren van de letters, nu je hebt er weer een heel lief en mooi quiltje bij! En de Budlea bloeit hier nu ook, maar heb nog niet veel vlinders gezien, jammer maar dat kan nog komen als het wat droger en warmer wordt! Nog een heel fijne dag, Knuffel
Lida

Ge Baas zei

dank je wel voor al het moois! Liefs en groetjes,

Rita & Gijs-Jan Baas

miranda sol zei

Beetje laat, maar ik ben er dan toch weer bij! Hihihi, je quilt ziet er al veelbelovend uit Chris en dat augustus quiltje......zo bijzonder mooie kleuren heb je hier voor gebruikt. Lieve groet vanuit regenachtig R'daal