Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

ACQ en Oogst

Ik heb in de afgelopen maanden maar 2 blokjes van de Amish Circle Quilt geoogst. In ieder geval toch iets. Het zijn deze 2 blokjes:




Blokje nummer 36, de Windmolen en nummer 38, Oogst van paddestoelen. Ik heb alleen blokjes met applicaties gemaakt, dat was even wat makkelijker om gezellig binnen bij Chago te doen. Nummertje 35 en 37 gaan nog op de machine.

Maar ik heb ook nog een grote en lekkere oogst!! Kersen, mmmmm. Kijk ze in verleidelijke trossen hangen in onze kersenboom. Die boom kwam een jaar of 8 geleden spontaan in onze tuin groeien. Hij staat op een prima plek en dit jaar heeft hij geweldig gebloeid. Er is wel een concurrentiestrijd, tussen ons en de merels. Dus Chris moest toch maar eens aan het plukken gaan. De laag hangende kersen was geen probleem, maar toen moest er toch een trap aan te pas komen. We hebben heerlijk zitten smullen terwijl we voetbal keken, een beetje troost. Wat was het spannend hè en wat hebben die jongens hun best gedaan. Petje af hoor voor hun prestatie!!
Er komt ook nog een kleine oogst aan van het amandelboompje. Ik heb er 20 geteld. Vorig jaar waren het er nog maar 5 en dit jaar zijn ze ook veel groter. En de pruimenboom ziet er ook veelbelovend uit. Al met al toch een goede oogst.

24 opmerkingen:

marjan zei

Heerlijk zo'n oogst.
Doe je voorzichtig aan met je slippers op je trapje anders kom ik wel even helpen oogsten.
Je weet dat ik je blokken prachtig vind van deze quilt.
Ook deze weer.
Groetjes Marjan

Elly L zei

oh ik ben jaloers op je, kersen mmmmmmmm
Mooie blokjes geworden.
groetjes Elly

martine zei

Wat ziet je tuin er gezellig uit. En super als je eigen oogst hebt.

MM zei

Hee kijk jij uit op dat trappetje in je mooie rok !!!

Heerlijke oogst(en)

(((Zwaai)))... MM

Annelies vdB zei

Wat een leuke blokjes heb je weer gemaakt. Ook ik wilde zeggen "doe je wel voorzichtig", maar dat hebben mijn voorgangsters al gedaan.

sylviawillemien zei

lieve blokjes, Chris en de kersen zullen ongetwijfeld lekker zijn, MAAR DOE ALSTJEBLIEFT VOORZICHTIG op dat trapje!!!!!
groetjes!!!

Lida zei

Zalig zeg, kersen en andere vruchten uit eigen tuin! Wij hebben gesmuld van de eerste oogst aalbessen en als het droog is, ga ik straks nog wat plukken, want het is ook bij ons, wij of de vogels!
Vind trouwens je blokken weer beeldschoon, zal het verhaal wel opzoeken in mijn eigen boek! Groetjes,
Lida

Antje zei

Heerlijk, ook voor in de taart! en mooi hoor die twee blokjes!
groetjes Antje

MARGA zei

Hoi Chris
Kan ik al een potje kersenjam bestellen Ha Ha. Lekker he die dingen uit je eigen tuin.
Ben heel benieuwd hoe de quilt er uit
eindelijk uit gaat zien.

Fijne dag nog
Groeten Marga

Johanna Zweden zei

Ha Chris met een rok aan, staat je leuk.
Hebben jullie al kersen!! nu die van ons, daar moeten we nog wel een maandje op wachten
Wat een schitterende blokken Chris, leuk werkje voor in de tuin.
Hoop dat het vandaag niet zo heet is bij jullie, hier is het nu al 27 gr.
Liefs Joke en groetjes voor jullie beidjes

lut zei

Wat een leuke blokken! Het heerlijke aan de zomer is ook het oogsten van fruit hé. En vooral het eten ervan :-)

Marijna zei

Lekkere oogst hebben jullie van de kersen! Hoewel ik jou op dat trapje wel een beetje eng vind.Leuke blokjes heb je gemaakt Als de handen maar kunnen blijven gaan...

Carolyn Hosier zei

Love the windmill applique block! Your cherries look yummy enough to eat right off my computer but--- I will have to go to the store a buy them. I love it that you are picking the cherries so dressed up! Wished I could be there sitting on your patio eating them with you and have a laugh or two! Hugs, Carolyn

Heleen zei

Wel 2 prachtige blokjes. En lekker zo fruit uit eigen tuin.

nelleke zei

Hallo Chris wat heb je een leuke rok aan het lijkt wel een patchwork rok.En als je het fruit zo ziet groeien bij je thuis dat is toch ook geweldig.Ook mooie blokjes in vrolijke kleuren heb je gemaakt.Doe de groeten aan je man en lekker samen genieten van jullie mooie tuin.Nelleke

Jantje zei

Dag Chris,

Wat mooi! Het past zo in een plaatje van de jaren "50, ik zie mijn moeder ook zo bij de kersenboom. De fazanten liepen er samen met de kippen onder. En de rode besjes waar ik dan af en toe bij mocht komen. John Lennon schreef "Let it be". En zo is het ook.

Veel groeten van Jantje

p.s. vogels kun je ook wegjagen door er oude of reclame-c.d's in te hangen.

katrien zei

Mooie blokjes.
Geniet van de kersen uit je tuin.

Inge Slaats zei

Leuke blokjes Chris!
Volgens mij heb jij een beauty van een tuin en wat lekker stoer..... Chris aan de kersenpluk. Kersen....... jammie, jammie....

Liefs,
Inge

cisca zei

Kersen hebben wij hier al in mei.Maar de naam van ons dorp lijkt ook op kersen. Heb menig kilootje ontpit in de vriezer gedaan zodat ik als ik terug kom vd vakantie kan kijken wat ik er van wil maken. By the way gisteren de laatste abrikozen in de vriezer gedaan, waren door de overvloedige regenval niet zo mooi maar wel lekker. Goed voor menig potje jam of compote. Gr. Cisca

Chris zei

@ Cisca, dat is vroeg zeg, al in mei. Zoveel om er iets van te maken kan ik niet verzamelen. Ze hangen te hoog en Chago kan dat nu niet doen. Maar wat we hebben is superlekker en heel groot. Dat hebben we nog nooit gehad. Ooohhh, lekker, abrikozen. Die vind ik als jam ook ontzettend lekker. En ook op de appeltaart, mmmmm.
Ga je in de vakantie naar Nederland?
Groeten terug,
Chris

Marianne K zei

Leuke blokjes, Chris.
Oohhh, dat wordt door eten.Als de vogels de kersen hebben gevonden, roepen ze al hun vriendjes er bij. Gevaarlijk klusje op die trap. Kijk je uit???????
Groetjes.

yvon zei

Heerlijk om zo uit je eigen tuin te eten. Hier zijn de vogels ons meestal voor. Een handjevol bessen hebben we nog kunnen redden. Maar ach.... veel vogels om het huis hebben is ook heerlijk.....

willy zei

Hoi Chris, wat fijn dat dat allemaal binnen handbereik in jullie tuin groeit. De vogels kunnen zich daar ook heerlijk tegoed aan doen. In de winter strooien we voer voor de vogels en in de zomer proberen we ze voor te zijn met plukken ;)
Mooie blokken van je AC.
Groetjes

Corrie zei

Chris wat zie je er heerlijk zomers uit op de foto's in de tuin! Dat is toch wel een droom, je eigen fruit kunnen plukken en kersen ... die vind ik ook nog eens zoiets romantisch hebben, vond ik als klein meisje al. Ik ben ook zeer onder de indruk van je log over het drieluik van de Vader, Zoon en Heilige Geest. Prachtig!
Je engeltje vind ik om op te eten met haar heerlijke lachen over de plant Kindje op moeders schoot.