Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Global Change blokken

Ik heb 2 blokken gemaakt voor het Global Change project. Het 1e blok vond ik in een boek. Een eenvoudig patroon, maar ik koos het vanwege de naam: 'Vriendschap'. Het 2e blok heb ik gemaakt van de stapel blokjes die ik nog over had van mijn Flying Geese quiltje. Ik had van de puntjes die ik afknipte al vierkantjes gemaakt.



Het zijn wel 2 heel verschillende blokken en het lijkt me best een uitdaging om van alle totaal verschillende blokken die ze opgestuurd krijgen, een mooi geheel te maken. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat.

Ik kreeg via e-mail ook een paar enige synoniemen voor mijn huishoudelijke hulp. Bijvoorbeeld 'Interieurverzorger' of 'Huisstofmijt'. Dat laatste zal ik maar niet aan haar zeggen.
Allemaal een heel goed weekend toegewenst!

7 opmerkingen:

willy zei

Chris prachtige kleurige blokken heb je gemaakt, heerlijk om naar te kijken. De schaal van je schoonzussen is ook net een quiltje.
Fijn weekend, lieve groet

katrien zei

Hele leuke blokjes.

sylviawillemien zei

wat heb je weer een mooi kleurgebruik, Chris!!!
en die duimquilt.........die houden we er even in!!!
liefs!

miranda sol zei

wat een mooie stofjes!!!!!!!!Helmaal geweldig, vooral die eerste is toppie...dus toch iets met mozaiek,hihihi,al was een close up van boven af nog leuker geweest voor mij. Lieve groetjes Miranda

Johanna Zweden zei

Had je schaal al gezien, enig,
Schitterend je blokken, heb meteen even de site opgeslagen, ga dat van de week eens op mijn gemak bekijken.
Liefs Joke en een fijne dag

Marijna zei

Een hele mooie schaal kreeg jij toegestuurd! Prachtige kleuren. En wat ee lueke blokken heb je gemaakt. en fijn dat ej nu weet hoe het duimquilten gaet. Ik heb er wel over gehoord, maar weet niet hoe het werkt.Ben benieuwd hoe het jou bevalt.

Lida zei

Hoi Chris,
Wat een mooie blokken heb je daar, ik ben nog aan het zoeken naar mooie lapjes, want ze moeten wel een beetje vrolijk zijn en ik heb daar niet veel in! Leuke benamingen, zal die ook maar niet doorgeven aan mijn lieve hulp! Maar leuk zijn ze wel! Wat een geweldige schaal/draaiplateau past perfect bij jullie die warme kleuren, goed gezien van de gulle gevers Fijne zondag en geniet maar van al dat moois! Knuffel
Lida