Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Niet niks!

Nee, het was niet niks. Integendeel. Wat was er veel en wat een keus. We waren bij Niks, een fietsenzaak hier een eindje vandaan. Chago heeft natuurlijk toch wel weer eens een fiets nodig, dus dat werd een ritje naar Niks, alleen kijken...... Maar het was niet voor niks hoor, want naast Niks is een bakkerij!! Mmmmm. Met 2 tafeltjes en 4 stoeltjes buiten in de schaduw. De koffie met gebak werd zo ontzettend leuk opgediend. En een paar winkels verderop is de Opkamer, met quiltspullen en lapjes. Dus nee, ik heb niet voor niks heen en weer gereden.
Gisteren (en trouwens nog steeds) was het ook niet niks, meer het omgekeerde: het was snik!! Dus rustig zitten in de schaduw onder onze reuzeparasol en genieten van alle kleur in de tuin. Hoe vinden jullie mijn mand met plantjes? Als het zo heet is, ben je blij dat je genoeg kan drinken en je je lekker kan afspoelen onder de douche. Er zijn genoeg plekken op aarde waar het heet is en je die luxe niet hebt. Vorige week kreeg ik een mailtje van Global Change waarin o.a. het volgende stond:
"Global Change Inc. is a non profit organization that provides safe, clean water and basic sanitation to people living in extreme poverty throughout our world. In one of the villages in the Central African Republic (CAR) we are raising funds.... the ladies have been taught quilting and they are really enjoying it. These ladies have sent our organization 2 beautiful squares and we are hoping to put theses squares together with other squares from around the world to make a beautiful quilt that will be auctioned off and 100% of the proceeds will go to a new well for a village and a latrine for a school in CAR".
Misschien hebben sommigen van jullie dit berichtje ook ontvangen, maar het sprak mij erg aan en ik vind het de moeite waard om even door te geven. Dus even kijken op hun site. Ik wil er graag aan mee doen en heb me inmiddels opgegeven.
Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte met dit warme weer. Chago voelt zich thuis, het lijkt Aruba wel.

10 opmerkingen:

Erna zei

Je hebt er weer een prachtig verhaaltje van gemaakt. Maar die hitte kan mij eerlijk gezegd gestolen worden. Het is hier in huis om te stikken. Binnen met alles dicht is het net zo warm als buiten. Dus nee voor mij is het echt afzien en niks quilterigs de naald ligt niet lekker tussen je vingers en dat prikt ook niet lekker in de stof. Nee, gee mij maar 22 of 23 graden meer dan genoeg. Je bloemen zien er prachtig uit. Groewtjes, Erna

marjan zei

Je plantenbak ziet er heel mooi uit.
Jullie hele tuin is trouwens prachtig en het moet een genot zijn om daarin te zitten.
Heel soms geeft Niks het echt voor niks.
Koffie met wat lekkers en de Opkamer toe.
Een welbestede dag.
Groetjes marjan

Yvonne aka sommeke zei

Van mij mag het ook wat minder van temperatuur, pfffft!
Ik kreeg de mail ook, denk er nog over!

lut zei

Wat hadden jullie een heerlijke dag! Je bloemen zijn prachtig.

Lida zei

Mooi idee en leuk dat je er aan mee doet! Wil eerst eens even op hun site gaan neuzen! Wat een schitterende bloemenmand in jouw tuin, heerlijk om te zien! Leuk uitje heb je er van gemaakt en heb je niets gescoord? (om in voetbal termen te blijven!) Fijne dag, knuffel
Lida

katrien zei

Prachtige bloemenmand.En leuke uitstap.
Voor mij mag het ook ietsje minder warm zijn.

Johanna Zweden zei

Lieve Chris dank je wel voor je opbeurende telefoontje, het kwam net op het goede moment, knuffel voor dat.
Je blijft een rots in de branding.je voelt aan wanneer iemand even een schouder nodig heeft. ondanks dat je zelf veel op je schouders hebt op het moment
Je bent een moord vrouw.
Ook hier is het zomer weer, dus ga lekker buiten zitten onder de parasol.
Fijn te horen dat je uitstapje gezellig was.
Liefs Joke en voor beide een knuffel

Carolyn Hosier zei

Chris, Your basket of beautiful flowers are lovely! The colors are yummy. It has been hot, humid, rainy for weeks here in Des Moines, Iowa USA. Now, it has cooled down,sunny and a nice breeze. So, I can open the windows for maybe a few days till the heat returns---It's summer for sure! I will try to send you cooler days from the USA.
As always thank you for sharing your days with your blogging friends. LOL Carolyn

Antje zei

Koffie en taart..Heerlijk. Maar pffff 'tmag van mij ook iets koeler. Een fijne Dag toegewenst Chris!
Groetjes Antje

Tineke zei

Ik ben het helemaal met Chago eens hoor! Het kan mij niet warm genoeg zijn. Heerlijk!
Maar misschien is dat het laatste restje Egypte in mij, dat zou kunnen :-))))
Groetjes uit het heerlijk huis, Tineke.