Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Heerlijke ontmoeting

Donderdag om 10 uur stond Marjan bij mij op de stoep. Ik ken haar via de siggy-ruil en het bloggen, maar had haar nog nooit ontmoet. Ik mocht lekker bij haar in de auto stappen -wat een luxe- en daar gingen we, richting het huis van Joke's moeder.

De meesten weten wel dat Joke in Nederland is, haar pootje in het gips zit (gelukkig nu al in loopgips met een prachtig paars kleurtje) en dat ze een paar weekjes bij haar moeder doorbrengt. We zouden elkaar eigenlijk in De Rijp ontmoeten, maar nu hadden we het op deze manier opgelost.

Er kwam nog een gezellige dame die ik nog nooit ontmoet had. Wat is het toch vreselijk leuk om nieuwe mensen te leren kennen en te horen en zien wat zij allemaal maken en doen. Wat is er toch een talent!! Die dame was Ria.
Na aankomst werd er natuurlijk geknuffeld en gezoend. We streken neer in de makkelijke fauteuils en babbelden ruim 4 uur met elkaar, deelden dingen, lieten elkaar dingen zien en werden intussen geweldig verwend en verzorgd door Joke's moeder.




Joke had de merklap die ze aan het borduren is, meegenomen. Oh, wat wordt hij prachtig. Er zitten stukjes borduurwerk in van een draadje over een draadje, zo fijntjes. Ik zou daar helemaal kukeleku van worden. En ze is ook nog van plan te beginnen aan een patroon van een antieke Duitse merklap. Moet je even op de foto kijken! Wat een moed.


Vlak voordat we weer huiswaards zouden gaan, gaf Marjan ons een schattig pakje. Ze had voor ons een enig aardbeien naaldenboekje en een speldenkussentje gemaakt. Marjan, heel erg bedankt. Ze liggen bij mij te pronken naast al mijn schatten op de side-table.
Jullie snappen wel dat we genoten hebben en natuurlijk ook heel wat afgelachen. Weer een heerlijke dag om naar terug te kijken.
Fijn weekend en tot de volgede keer.

14 opmerkingen:

Elly L zei

Wat jammer dat de Rijp niet doorging. Maar dit is ook een prima oplossing geweest. Bovendien ook gezellig voor Joke haar moeder.
Mooi wordt die merklap he. In het echt ziet het er toch heel anders uit dan op een foto.
fijn weekend
groetjes Elly

marjan zei

Voor mij was het een heerlijke en gezellige dag.
Leuk om jullie allemaal te mogen ontmoeten.
Een fijn en hopelijk zonnig weekend.
Groetjes Marjan

Inge Slaats zei

Hoi Chris,

Ben ik weer eens. Wat lees ik hier allemaal geweldig leuke dingen. Allereerst nog gefeliciteerd met je verjaardag, wat een leuke dag was dat! Koningin-moeder, haha....lief hoor!
En dan dit uitstapje met Marjan naar Joke en haar mam en dan daar ook nog Ria ontmoeten. Gaaf! Het ziet er ook allemaal zo genoegelijk uit. Fijn voor Joke dat ze zo lekker verwend wordt door haar mama, is natuurlijk superbevordeelijk voor haar genezing.
Nou Chris, ik wens jou en Chago ook een heel fijn weekend toe (fijn dat het zo goed met hem gaat!) en tot de volgende keer.

Liefs,
Inge

Anita A zei

Hoi Chris, fijn dat het een mooie dag voor jullie allemaal was. Joke heeft nog gebeld om te bedanken, en via deze weg wil ik jou nogmaals bedanken voor je moeite !
fijn weekend

katrien zei

Gezellige dag hebben jullie gehad,en goeie oplossing gevonden om elkaar toch te ontmoeten.Wat een leuk naaldenmapje en speldenkussentje.

willy zei

Hoi Chris, fijn dat jullie deze ontmoeting hebben gehad. Het zal Joke goed hebben gedaan.
Gelukkig heeft ze dit borduurwerk onderhanden en zal ze zich niet snel hoeven vervelen.
Mooi speldenkussentje en naaldenmapje van Marjan.
Lieve groet

Annelies vdB zei

Ja, die Joke toch ! Fijn dat jullie zo'n leuke ontmoeting hebben gehad.

Christl Vogl zei

Bedankt Chris dat ik via je blog Joke kon zien in Nederland bij haar moeder.Ben blij dat het toch" goed" met haar gaat en dat jullie zo gezellig met elkaar hebben gehad.
lieve groeten
Christl
uit een nu mistig Zweden

marcella zei

wat een gezellige ontmoeting! Leuk zo'n vriendschap

Yvonne aka sommeke zei

Jullie bezoek zal Joke deugd gedaan hebben.
Van zo'n fijn borduurwerk kan ik alleen maar dromen, hoedje af Joke!
Fijne zondag nog!

sylviawillemien zei

wat een gezellige dag hebben jullie gehad, met elkaar.
en wat een mooi borduurwerk: prachtig met al die kleuren.
soms vind ik het jammer dat ik er niet meer aan toe kom en jij wordt er kukeleku van: haha, leuke uitdrukking!
zal wel meevallen, als ik zie wat jij ook voor kleine dingen en daarvoor kleine steekjes maakt!
fijne zondag

inge zei

leuk dat jullie elkaar toch konden ontmoeten!

MarianneD zei

Gezellig zo'n vriendinnenmiddag!En dan allemaal mooie werken bekijken..en nog heerlijk verwend ook...geniet ervan Chris!

Lida zei

Hoi Chris,
Wat zag dat er gezellig uit!! jammer dat ik er niet bij was, maar zo te zien werd ik niet gemist! Grijns!! Mooi dat borduurwerk, als je het daar op schoot ziet, kun je pas zien hoe groot het al wel is! Grappige cadeautjes heb je gekregen, je krijgt een heel mooie verzamling! Nog een heel fijne dag, knuffel
Lida