Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Believe

Lang geleden haalde ik een keer in een logje een Russisch spreekwoord aan. Het klinkt ongeveer zo: "Dòbrie droek, nie kanjets roek" en dat betekent zoiets als: "Er komt geen eind aan de armen van een goede vriend". Ik vind dit spreekwoord ook heel toepasselijk op heel veel van de weblogcontacten die ik in de afgelopen 2 jaar heb gekregen. Een paar van jullie heb ik echt ontmoet, maar de meesten niet. Dikwijls heb ik er ook geen plaatje bij en toch ontvangen we mails, brieven, kaarten of kleine handwerkjes, gemaakt of geschreven door liefdevolle handen aan armen die geen eind schijnen te hebben. Is dat geen wonder?


Vorige week werd ik ook weer zo gezegend. Een van die zegeningen was dit schattige borduurtje, gemaakt door de ijverige handen van Marianne M. Ik heb haar ook nog nooit ontmoet, maar ik (en wie niet?!) heb wel een beeld van haar. We zullen absoluut heel verschillend zijn, maar één ding hebben zij en ik in ieder geval gemeen, en dat is "Believe", geloof. Ik kreeg kippevel toen ik haar pakje open maakte. Het was alsof ik even onder een warme douche stond. Bedankt lieve Marianne!

10 opmerkingen:

miranda sol zei

Ook ik ben erg onder de indruk van dit lieve gebaar van haar. Maar ook ik ervaar de lieve warmte die er in deze quilt/blog wereld is. En precies zoals je zegt, van mensen die je niet kent persoonlijk. Ik denk dat we toch via onze verhalen harten van mensen raken....Dikke knuffel

katrien zei

Heel mooi gebaar.Ook ik ontmoette al enkele bloggers en dit vind ik steeds weer leuk.

Lida zei

Wat een geweldig lief cadeau! Ja die Marianne is een schat! Ik borduur op dit moment met garen en linnen dat ik van haar kreeg, heerlijk die kleine gulle gaven! Prachtig en zo toepasselijk voor jullie allebei! Dag Chris, knuffel
Lida

Yvonne aka sommeke zei

Mooi ontroerend spreekwoord en een erg lief cadeautje van Marianne!
Genieten!!!

marjan zei

Wat een lief en toepasselijk cadeautje van Marianne.
Groetjes Marjan

Marianne K zei

Inderdaad een warme douche. Via de verhalen raken jullie heel wat mensenharten. Een mooi spreekwoord, Chris. En wat een toepasselijk cadeautje van Marianne.
Lieve groetjes.

Annelies vdB zei

Wat een lief cadeau van Marianne. Hartverwarmend !

Carolyn Hosier zei

A very strong and special word! I am sure you have placed the pillow in a perfect place! Carolyn

marian'ne m zei

;-)))

(((zwaaii)))... MM

Marijna zei

Wat een ontroerend cadeautje kreeg je van Marianne. Juist die onverwachte dingen kunnen je zo ontroeren.Heel erg lief van haar.