Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Het is al weer mei!

Na een heerlijke rustige Koninginnedag met oranje violen in de tuin en oranje tompoezen (met slagroom!) op schoot en samen -Chago had vrij!- genieten van de koninklijke familie op de tv is het vandaag alweer 1 mei. Dus gauw het meiquiltje van de KalenderBOM laten zien. Ook weer zo'n gezellig klein werkje dat je tussen de bedrijven door kan doen.

De meeloopdag in Heliomare was geweldig. Maar ook confronterend. Chago heeft een heel breed scala aan helpers en doktoren. Ik heb ze allemaal gesproken, heel open en heel prettig. Ik krijg informatie van hen en zei vragen informatie aan mij en ook óver mij als tijdelijk (hoop ik) aankomend 'mantelzorger'. Ik heb gemerkt dat er onderling ook een heel goed overleg en communicatie is. Ik kreeg ook praktische adviezen, bijvoorbeeld: geen bezoek in het weekend! Dat is voor jullie samen en om uit te rusten. Het hele proces kost Chago enorm veel energie. Ik vind het eigenlijk heel fijn om tegen al die lieve meelevende mensen te kunnen zeggen: Heliomare zegt... Het was ook best heel druk deze week. Ik moest hier thuis dingen ombouwen en aanpassen, zodat hij beneden kan slapen. Op dit moment kan hij niet lopen, dus gebruikt een rolstoel. Maar we gaan er van uit dat dit tijdelijk is hoor. We gaan over het algemeen toch elke dag een stukje vooruit. Deze week begint hij ook met cognitieve training. Geheugen en concentratie hebben ook een klap gekregen. Wat er toch in een moment allemaal kan gebeuren.
Vandaag heb ik geluk. Ik hoef niet te koken! Afgelopen week kreeg ik een mailtje met als afzender 'de pizzabezorgers'. Die schreven: " Komende zaterdag eten wij weer een homemade pizza...... Bij belangstelling kunnen wij er 1 extra maken en deze voor etenstijd bij jullie bezorgen..... Ingrediënten kunnen aangepast worden naar wens....Een retourmailtje als opgave van bestelling is voldoende". Die pizzabezorgers zijn een vader, moeder en 2 dochters, kennissen uit onze kerk. Koken is een hobby van ze. Lief hè?!
Zo, nu ga ik weer aan de gang met de dagelijkse dingen. Een fijn weekend en tot een volgende keer.

15 opmerkingen:

Elly L zei

Goed dat ze die meeloopdagen organiseren. Dan weet je tenminste wat er gebeurt en wat je eventueel kunt verwachten.
Dat is nog eens een persoonlijke pizzaservice!
fijn weekend
groetjes Elly

marjan zei

Wat een fleurig quiltje heb je weer gemaakt en o wat houd ik van jouw kleurgebruik.
Je zult best heel veel indrukken hebben opgedaan in Heliomare maar heerlijk dat Chago weer thuis kon zijn.
Wat een schatten om een extra pizza voor jullie te maken.
Fijn weekend met elkaar.
Groetjes Marjan

Hilda zei

Chris ik las net bij jou dat je man een ongeluk hheft gehad. Wat een schrik voor jullie. Het gaat al iets beter begreep ik. Ik wens hem beterschap toe en dat jullie heerlijk van de tuin mogen genieten. De quilten zijn weer schitterend.

Rian zei

Lieve Chris,
Wat fijn om weer iets van jullie te lezen.
Om te beginnen een pláátje van een mei-quiltje. (ook alweer een 'echte' Jones ^^) En wat fijn dat er zoveel openheid en onderling overleg en contact met de behandelaars is. Zo 'groei' je mee met de ontwikkelingen. En ja, ik begrijp best dat het fijn is om de verantwoordelijkheid voor een samenweekend op een ander te kunnen schuiven. Rust op recept is altijd officieler en minder onvriendelijk dan wanneer je dat zelf instelt. En als je nagaat waar allemaal aan gewerkt en voor getraind wordt hebben jullie dat rustige weekend hard nodig hoor. Net als de praktische naastenliefde. Líef!!

katrien zei

WAt is je quiltje leuk.
Fijn te horen dat de meeloopdagen je zijn bevallen en dat er een goeie communicatie is want dit moet echt wel hoor.
En ja hou het de weekends rustig zodat je ook even op adem kunt komen.
Nog een fijn weekend.

Yvonne aka sommeke zei

Fijn hé, dat ze je zo goed kan overleggen en praten in Heliomare. Zo sta je er minder alleen voor.
Wat lief van die pizzabezorgers!
En je mei quiltje is weer een schatje!

Anita A zei

Hoi Chris, wat fijn dat er enige regelmaat komt in het leven van jou en Chago. Geniet van de weekenden samen. En fijn dat er mensen voor jullie zijn die o.a. pizza voor jullie maken.

Marijke zei

Hallo Chris, het is mooi dat je er een dag bij mocht zij in Heliomare, heerlijk ook dat chago de weekeinde thuis is geniet daar maar van samen groetjes allebei
Marijke

Marijke zei

Ik wilden ook nog even zeggen dat ik je quiltje erg lief vind.

Lida zei

Wat een schattig quiltje en ja natuurlijk hoort jouw idylle thuis in je blessings! Je bent dus weer een beetje aan de gang gegaan, goed van jou! En ja de weekenden zijn nu voor jullie tweetjes, visite is nog veel te vermoeiend en de rust hebben jullie hard nodig! Geniet er maar van, zo te lezen zijn jullie er nog lang niet en dus heb je nog heel wat kracht nodig! Ik wens jullie dus allebei veel sterkte en kracht toe en ik weet dat jij weet waar je die vandaan krijgt! Lieve Chris en Chago een heel goede week gewenst! Knuffel
Lida

Marijna zei

Chris, wat fijn dat er zo'n goede communicatie is op Heliomare. En ze hebben echt gelijk hoor...geen visite in het weekend. Jullie hebben het alle twee zwaar nu. Fijn dat Chago steeds verder vooruit gaat. Hopelijk is dat niet lopen tijdelijk. Lief quiltje is het Mei quiltje. Sterkte jullie twee....en een dikke kunuffel.

Johanna Zweden zei

Lieve Chris en Chago, ik wens jullie heel veel sterkte toen, maar we blijven bellen en dan blijven wij hier zo op de hoogte.
Wat een schitterend quiltje Chris enig.
Nu maar hopen dat Chago weer snel opknapt, maar hij heeft jou naast je en dat zal best lukken.
Liefs van de pizza bezorgers.
Groetjes Joke en Angus en purrrrrrrrrrrssss Van Simba

Erna zei

Wat een leuk mei quiltje is dit. En fijn dat er nog steeds stapjes vooruit doos Chago worden geboekt. Ach en Veldhoven loopt niet weg volgend jaar nieuwe kansen. En wat mijn beestenspul betreft. Het zijn net kinderen die af en toe ruzie maken. Dus niet altijd zo lekker gemoedelijk op een quilt. En was de pizza lekker? Vast wel. Heerlijk zulke mensen. Groetjes, Erna

Saskia zei

Wat een heerlijk optimistisch vrolijk quiltje!
Prima dat je Heliomare achter je hebt als het om jullie weekendrust gaat. Dan zeg je het toch wat makkelijker.

Inge Slaats zei

Chris, wat heb je er weer een schattig quiltje van gemaakt, zo vrolijk en met een paar eigen dingetjes erin, helemaal leuk!
Fijn hoor, dat Heliomare zich zo opstelt en dat er zulke lieve mensen werken. Het komt wel goed hoor met Chago, maar het heeft tijd nodig hè.

Liefs,
Inge