Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

25 Mei

De laatste weken duiken we regelmatig in herinneringen en dan duiken we ook bijna letterlijk in een speciale kast met ongeveer 2 meter fotoboeken, een archief van 48 jaar samen optrekken. Oh, wat is dat soms schokkend, emotioneel, maar vooral LEUK! Zo kwamen we ook een foto tegen, gemaakt in 1963 voor onze verloving op 25 mei. Een jaar daarvoor, ook op 25 mei, sloeg bij ons beiden de Bom in! Dat was tijdens mijn allereerste studentenfeest in de Brakke Grond in Amsterdam. Voor dat feest had ik een leuke jongeman nodig. Die kwam ik gelukkig tegen op de verjaardag van een vriendin en via die vriendin heb ik hem gevraagd of hij mij wilde bege-leiden.......en zo is het gekomen! De foto is een beetje statig, maar we hebben toen een serie laten maken om naar Chago's moeder en zus op Aruba te sturen. Ik had een jurk aan, oranje met rood en wit en zelf genaaid! Chago's oudste zus, een naaister in hart en nieren, had een paar meter stof opgestuurd en daar maakte ik de jurk van. De rok was heel wijd.
Oh, en dan nóg een fotootje! Die is op dat feest gemaakt. Ik droeg een gedicht voor:'Anna, de eendagsvlieg', van Godfried Bomans. En Chago 'begeleidde' op de piano, je ziet nog net zijn koppie. Hij kon helemaal niet spelen, maar met veel bravoure en emotie sloeg hij af en toe wat akkoorden aan. Geweldig. Anna was dan wel een eendagsvlieg, onze liefde gelukkig niet!
Op onze verlovingsdag kregen we een oude zwarte Citroën te leen. Toen we vertrokken, bleek er geen water, olie én benzine in te zitten, maar dat was snel verholpen. We reden richting België. Onderweg, door een hobbel in de weg, vlogen de beide helften van de motorkap ineens open en omhoog tegen elkaar en vielen gelukkig met een klap weer op hun plaats. Toen haalde Chago een grote vrachtwagen in, maar.....de auto had geen zin meer om te trekken, dus langzaam weer achter de vrachtwagen en toen in de berm. ANWB er bij. De carborateur was verstopt. En daarna ....... ging alles zonder problemen. De verlovingsringen deden we om in België. Ik weet niet meer waarom dáár. Op de terugweg zouden we ergens gaan eten. Omdat we makkelijke kleding aan hadden, besloten we iets netjes mee te nemen en ons voor het eten te verkleden. Chago deed dat in de auto, een witte broek met donkerrood jasje. Ik verkleedde me in het toilet. Wat Chago niet wist, was dat ik een speciale jurk had genaaid van witte satijnachtige stof, met rode accessoires erbij. Toen 'traden' we het restaurant binnen. Iedereen dacht dat we leden van het Corps Diplomatique waren en dat hebben we natuurlijk maar zo gelaten. We werden de hele avond bediend door een team van 5 obers! Hahaha, wat was dat prachtig!
Nu ik dit zo schrijf, lijkt het alsof de belevenissen van die dag een voorafspiegeling waren van ons leven: problemen die opgelost moeten worden, tegenwerking, maar ook van die heerlijke, soms zelfs dwaze, verwenmomenten. We hopen natuurlijk dat we nog jaren samen door mogen gaan.

(De foto's voor dit logje ben ik in Weblog kwijt geraakt, jammer genoeg)

Het gaat best goed met Chago. Vanmorgen moesten we naar Leiden voor een aantal onderzoeken en deze week zijn er nog meer afspraken. Eind van de week horen we waarschijnlijk hoe lang hij nog in Heliomare behandeld moet worden. Ik hoop dat ik volgende week weer wat meer tijd en rust heb om jullie sites te bezoeken. Maar ik ben jullie niet vergeten hoor!

17 opmerkingen:

Rian zei

Wat een heerlijk verhaal lieve Chris, en mooi dat je de paralellen aanhaalt met jullie 'samen'leven. En hoewel het leven van de een in rustiger vaarwater blijft dan dat van de ander, denk ik dat de meesten die ups-and-downs wel kennen en herkennen. Fijn dat je goede berichten hebt over Chago. Misschien wil je wel 'vlugger', maar sommige dingen hebben nou eenmaal tijd nodig. Denk om jezelf, en met kleine beetjes hooi op de vork kom je er ook.
Liefs,
Rian

katrien zei

Leuk om eens terug te kijken naar oude foto's,doe dit ook el af en toe eens.
Leuk te horen dat het steeds beter gaat met Chago.

inge zei

leuk zeg! gefeliciteerd met de verjaardag van jullie verloving! leuke foto!

Marijna zei

Wat een leuk verhaal over jullie! En jullie beleven deze foto's weer als of het gisteren was! Ik hoop dat Chago snel naar huis mag. Zet em nog even op hoor!

Corrie zei

Wat romantisch Chris om zo samen terug te blikken, heel leuke foto's van jullie samen en wat chique is de kleding die je beschrijft! Geweldig om Chago achter de piano te zien zitten zonder te kunnen spelen, wat een durf!
Ik hoop samen met jullie voor goede resultaten Chris en dat Chago snel weer thuis mag komen.

Yvonne aka sommeke zei

Wat een fijne herinneringen beschrijf je Chris!
Ik duim ook voor een snelle thuiskomst van Chago!

Johanna Zweden zei

Wat heb je dat mooi geschreven Chris, en wat een mooi stel waren en zijn jullie nog.
Toen ik dit las werd ik helemaal warm van binnen.
Ik vind het zo fijn om te horen dat het goed gaat met Chago,
Heb gisteravond weer even genoten van ons telefoontje, heerlijk om weer even je stem te horen,
Fijne dag Chris en het is heerlijk om zulke mooie herinneringen te hebben.
Knuffel Joke

sylvia zei

wat een heerlijk verhaal, Chris!!!
en nog altijd is Chago je grote liefde.........houden zo, je hoort zo vaak anders!!
blijf nog vele jaren samen!!!!!!
liefs van mij

Saskia zei

Wat een lief stel waren en zijn jullie!
Houden zo!

Lida zei

Ben ik net een dag te laat om dit leuke gebeuren mee te maken, wat een schattige foto's! En ja die jurken waren toen echte metervreters, maar supervrouwelijk! Nu het leven kent ups en downs en je hebt de downs nodig om de ups meer te waarderen, dus lieverd geniet van de leuke momenten en ik wens jou en je vrijer nog heel veel gelukkige jaren saampjes! Dikke knuffel
Lida

marja zei

Nog gefeliciteerd hoor dat jullie al zo lang samen zijn.
de jeugd van tegenwoordig moet dat nog maar zien te halen.
Tegenwoordig zijn ze weer snel uit elkaar als het moeilijk wordt.
En wat een mooi verhaal over jullie verloving.
Ook fijn dat het met je man goed gaat.
Gr
Marja

Annelies vdB zei

Wat fijn dat jullie al zo lang samen mogen zijn. Heerlijk ook om aan de hand van foto's terug te gaan en herinneringen op te halen.
Als vanzelf ga ik zelf terug naar mijn studententijd.

Anne-Marie zei

Hoi Chris, wat een heerlijk verhaal om te lezen tijdens een bakkie koffie!
Heel veel groetjes aan Chago en jou!!!
Anne-Marie

Anita A zei

Hoi Chris, fijn om weer even wat van je te horen. En leuk die verhalen over vroeger.
Ik hoop dat Chago gauw uitbehandeld is zodat hij weer lekker bij je thuis kan komen. lieve groeten Anita A

MARGA zei

Hallo Chris.
Wat heerlijk om dit verhaal te lezen en weer iets van jou/jullie te horen.
Mijn man en ik hebben het samen gelezen en het komt ons heel bekent voor het aantal jaren samen en de verschillende data het kon een deel van ons verhaal zijn.
Het leven gaat zo met ups en dows ook bij jullie maar daardoor kun je ook van de mooie dingen genieten en krijg je de kracht om bij minder leuke dingen verder te gaan.
Ik wens voor jou dat Chago snel thuis komt en jullie fijn samen verder kunnen.
Groeten en een dikke pakkert om verder te gaan.
Marga

willeke zei

Oh wat een heerlijk verhaal.
Ik zag het helemaal voor mij!
Met jullie hoop ik dat jullie samen nog heel veel goede jaren tegemoet zullen gaan!

hartelijke groet

MarianneD zei

Wat een leuke foto's Chris! En dan je verhaal erbij...heerlijk!
Erg leuk om te lezen...;-)
Wat gaat de tijd toch snel hé?