Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Stapje voor stapje

We gaan stapje voor stapje vooruit, letterlijk en figuurlijk. Chago kan al aardig uit de voeten met zijn Rolls Roys (de rollator). Zijn rechterbeen doet het steeds een klein stukje beter. Zijn rechterarm en schouder is nog een probleem. Zit wel beweging in, maar hij kan hem niet omhoog krijgen. Volgende week krijgt hij een onderzoek met electro contactpunten. Wat er al niet mogelijk is tegenwoordig. Volgende week donderdag mag ik hem naar Heliomare brengen. Maar......heel waarschijnlijk mag ik hem zaterdagochtend bij het ziekenhuis halen en zondagavond weer terugbrengen!! Dat wordt dus morgen hard werken: een privé rolls roys regelen, boodschappen doen, draadjesvlees maken (lekker mals) en andere lekkere dingen en heel misschien een bed beneden halen, maar dat weet ik nog niet. Daar heb ik dan wel mankracht voor nodig en die is niet moeilijk te vinden hoor. En natuurlijk hier de boel gezellig maken met bloemen en zo. Jullie moesten het prikbord achter zijn ziekenhuisbed eens zien! Wow, de kaarten hangen er op in een dubbele laag. Geweldig. Er zijn zelfs kaarten bij van sommigen van jullie, zo verschrikkelijk lief!! Heel hartelijk dank namens Chago.
En dan nog even heel wat anders. Gister was ik in zo'n Goedkoopboek winkel, je weet wel, kijken of ik iets leuks voor mijn mannetje kon vinden. Eerst een poos staren naar een hele rits boeken tegen de muur. Maar nee, daar zat niets bij. Draai ik me om en wat zie ik?! Een dikke pil met 1000 quiltpatronen (doorpitten). Nou ja, je snapt dat ik die niet kon laten liggen en daar de winkel mee uitstapte. Hartstikke leuk! Ik heb er thuis in het zonnetje heerlijk in zitten bladeren. Zo, nu stop ik en ga heerlijk op de bank niets doen.

22 opmerkingen:

Elly L zei

Wat een leuk boek.
Gelukkig dat er vooruitgang zit bij Chago.
Ik heb zelf een peesonsteking in mijn schouder en krijg daardoor ook mijn arm niet omhoog. Je weet toch bij Chago niet wat er allemaal die avond is gebeurd. Is zijn fiets eigenlijk nog teruggevonden?
groetjes Elly

elise / tiel zei

Fijn weer wat te lezen over hoe het bij jullie gaat. Dat zou fijn zijn als hij het weekend thuis zou kunnen zijn ........
Ga het maar heel erg gezellig maken!1 Maar dat is jou wel toevertrouwd.
Lekker dat je jezelf verwend hebt met een mooi boek. Lekker genieten in het zonnetje ....
Groeten,
Elise

inge zei

wat goed dat hij beetje bij beetje beter wordt! ik heb het boek eerder deze week ook in handen gehad in de winkel, maar voorlopig probeer ik sterk te blijven ;o)

Rian zei

Wat fijn dat je goede berichten hebt, Chris. en wat heerlijk als Chago misschien 2 dagen thuis mag zijn. Kun je hem weer even lekker verwennen. Dráádjesvlees... hmmm, ik ruik het al. heerlijk.
En zelf heb je een beetje verwennerij in de vorm van dat geweldige boek ook dubbel en dwars verdiend. Geniet ervan, en een goed en gezellig weekend gewenst. (Max zal ook wel gelukkig zijn als hij de baas weer ziet.)

Marijke zei

Oh wat heerlijk als chago twee dagen thuis mag zijn verwen hem maar goed het word vast hard werken in Heliomare maar als hij dan je draadjesvlees weer geproefd heefd gaat hij er voor heel fijn weekend samen

MarianneD zei

Wat heerlijk dat Chago het weekend naar huis mag!
Geniet ervan Chris!
Mmm,ik ruik je draadjesvlees al....fijn weekend!

Marijna zei

Dat klinkt goed Chris. fijn als hij het weekend thuis mag zijn. Daar zal Chago (en jij natuurlijk) van opknappen. Even uit de ziekenhuis sfeer!

willy zei

Chris dat zijn toch al mooie berichten. Verwen 'm maar lekker. Een mooi boek heb je voor jezelf gekocht.
Lieve groet.

Mascha zei

Wat fijn dat Chago even naar huis mag. Dat geeft weer goede moed.
Fijn weekend, Mascha

lut zei

Wat een goede berichten, Chris! Fijn weekend samen.

Yvonne aka sommeke zei

En vond je nog een boek voor Chago ook? ;-)
Goe weekend allebei!

sylvia zei

wat fijn, chris, dat het goed gaat, en dat jullie een weekend samen voor de boeg hebben!!!
niet te veel lezen dan in je mooie boek, he?!
heerlijk, een kadootje voor jezelf: had je wel verdiend!!!
hopelijk kunnen ze de schouder van chago weer in het gareel krijgen.....en de rest natuurlijk ook!!
heeeeeeeel fijn weekend!!!!!

yvon zei

Dat is even schrikken. Heb het erg ddruk gehad dus weinig blogs gelezen en dan dit bericht. Ik hoop dat de revalidatie voorspoedig zal verlopen. En wil jullie heel veel sterkte wensen de komende tijd.

Erna zei

Nou zeg ben ik al even niet op jou blog geweest lees ik wat er allemaal gebeurd is. Het mannetje achter de rollator. Nou ik weet nog van Inge wat ze er allemaal voor heeft moeten doen. Bij haar was het ook elke dag een stapje vooruit. Maar ook wel eens een vooruit en twee terug. Om dat te moeten zien is best zwaar, maar blijf positief hoor. Het komt goed al heeft het tijd nodig. Veel sterkte. Groetjes, Erna

Annelies vdB zei

Wat fijn dat het steeds weer een stukje beter gaat.
Leuk dat je het boek met zoveel blokken hebt gekocht !

Anita A zei

Hoi Chris, wat fijn dat er bij Chago vooruitgang in zit, dat geeft hoop op meer, toch?

nelleke zei

Hallo Cris ik wil Chago en jou een heel fijn weekend samen gezellig thuis toewensen.Mooi boek heb je trouwens gekocht.Groetjes voor Chago en jou.Nelleke

Corrie zei

Ha lieve Chris en Chago, op dit moment zitten jullie misschien heerlijk samen aan de lunch! Heel goed dat je jezelf ook even verwend m,et zo'n mooi boek Chrisje.
Ik wens jullie een heel mooi weekend toe samen en Chago heel veel sterkte met de revalidatie. We komen je opzoeken in Heliomare!
Liefs van ons beiden voor jullie!
Jan en Corrie

Johanna Zweden zei

Hallo Chris en Chago, toen je me belde vanmorgen en het goed nieuws vertelde dat Chago even dit weekeinden naar huis mocht werd ik helemaal blij van binnen.
Ik hoop dat het nog steeds mooi weer is, en dat jullie nu heerlijk samen ergens op het terras zitten,hand in hand en genieten van de zon, en van elkaar.
Chago ik wens je heel veel sterkte toe in Heliomara, en knap maar gauw weer op,en ik wens je heel veel sterkte toe met de revalidatie.
Liefs Joke Angus en Simba

Annelies.H. zei

Wat fijn te horen Chris dat het beetje bij beetje beter gaat met Chago, en misschien wel samen nu dit weekend, geniet ervan samen even thuis.
En Chago heel veel sterkte met revalideren, en hopelijk echt van de week naar Heliomara.
Liefs Annelies.H.

marjan zei

Heerlijk dat Chago een weekendje naar huis mag.
Hoop dat jullie er met volle teugen van genoten hebben. Van elkaar en van het mooie weer.
Fijn dat hij donderdag naar Heliomare kan dan kan het echte werk voor hem beginnen.
Groetjes Marjan

Lida zei

Hoi Chris,
Als het goed is heb je hem vanavond weer terug gebracht en zit jullie gezellige weekend er nu op, is het allemaal goed gegaan met dat bed en zo? Nu ik hoop dat jullie genoten hebben van deze daagjes en dat de overgang naar Heliomare goed verloopt en wens hem sterkte en succes met de revalidatie, zal nog wel zwaar worden, maar het is een doorzetter, dus dat zit wel goed!! Jij ook sterkte en een dikke knuffel van mij, groetjes
Lida