Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Een heel persoonlijk blokje

In het quiltje 'De Quilters' Blessings' zitten 12 blokjes met stitchery's. Stuk voor stuk vreselijk leuk om te maken en de zegeningen zijn ook zo herkenbaar. Wat denk je bijvoorbeeld van: 'snel en makkelijk koken' of 'spoeltjes die altijd vol zijn' of 'naalden die altijd scherp zijn' en natuurlijk een 'mand die altijd gevuld is met stofjes'. Toch ontbrak er wat mij betreft nog één zegening. Dus ik ben heel eigenwijs aan het tekenen geslagen om die hele speciale zegening uit te beelden. Wat denk je dat het is? Natuurlijk! Mijn heerlijke eigen werkplek, de 'Idylle', het tuinhuisje achter in onze tuin.



15 opmerkingen:

katrien zei

Dit is wel een heel leuk blokje.

Elly L zei

Inderdaad heel persoonlijk.
Maar je weet dat het patroon uit 16 blokjes bestaat? Er zijn nog vier bonusblokjes. Ik ga nu starten met de bonusblokjes, de 12 maanden blokken heb ik nu af.
groetjes Elly

Rian zei

Enig Chris! Die mag zeker niet ontbreken. Zo wordt het nog persoonlijker dan dat het al was. "tel uw zegeningen". Zo wordt dat letterlijk.
Liefs

Inge Slaats zei

Chris, eigenlijk zou ik al in mijn bed moeten liggen, maar toch nog even een reactie op jouw laatste logjes. Wat een leuke verhaaltjes lees ik hier en wat zie ik mooie dingen. De foto van Chago springt er helemaal uit, prachtig zoals hij daar zit, je ziet (zelfs van achteren) dat hij geniet. Jammer dat er dan een slechte dag volgt, maar zo gaat het wel hè, ups en downs. Het stukje over de leuners en dragers spreekt me ook erg aan.
En dan dit blokje dat je helemaal zelf hebt verzonnen, ik vind het énig! Wat goed bedacht, het hoort echt in jouw quilt.
Zo, en nu huppetee mijn bedje in, tssss....het is al 00.30 uur (geweest)

Liefs,
Inge

marjan zei

Wat een mooi blokje heb je ontworpen.
Hoop dat jullie een goede dag hebben gehad.
Groetjes Marjan

lut zei

Wat een heel mooi en speciaal blok!!

Annelies.H. zei

O,oo Chris wat een gaaf idee om toch je eigen inbreng eraan te geven, erg mooi.
Ik wens je een heerlijk weekend en hoop dat het met Chago samen een goed weekend wordt.
Morgen Koninginnedag lekker TV kijken met Chago geniet maar fijn, met oranje tompoes??

Lieve groetjes Annelies.

sylvia zei

oh, Chris, wat leuk!!!!
je eigen plekje!!!!
ben benieuwd hoe deze dag voor jullie is....

Yvonne aka sommeke zei

Prachtig!!!!!!!!!

inge zei

wat een schitterend blokje! echt mooi!

Hennie zei

Erg mooi gedaan, mooi in de zelfde stijl, deze past er prima bij.
Groetjes Hennie.

Marijna zei

Hallo eigenwijsje.... leuk jou eigen bedachte borduurtje. Heb je vandaag nog mee gelopen in Heliomare? Fijn weekend voor jullie samen.

Annelies vdB zei

Heel persoonlijk en heel leuk !!

Saskia zei

Helemaal in stijl! Fantastisch!

Marga zei

Chris, wat een verborgen tekentalent heb jij.
Vind het blokje te gek en zo word het nog meer echt jou geheel.
Groetjes,
Marga