Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Eén klosje, maar wel een bijzondere!

Ja, Chris is aan de klosjes. Maar niet de klosjes die ik vaak voorbij zie komen. En het is er nog maar één, maar wel een hele bijzondere! In een vorig logje schreef ik al dat ik aan een nieuw projectje was begonnen. Een tijdje geleden had ik het bij Marianne gezien en ik was er weg van. Ik moest er nog wat stofjes voor aanschaffen. 's Ochtends op de zaterdag dat Chago 's avonds dat ongeluk kreeg, nu precies een week geleden, gingen Chago en ik gezellig naar de Rijp, naar de winkel van Sylvia. Chago krantje mee, ik lekker rondneuzen. Tevreden stapte ik met wat lapjes de winkel weer uit. We dronken ergens nog gezellig koffie (met iets erbij natuurlijk) en hebben een hele tijd zitten kletsen. De volgende dag stond ik met een grote zak met kleding van Chago in de keuken. Alles kon weggegooid. In het ziekenhuis hadden ze alles moeten losknippen. Ik heb het allemaal even door mijn handen laten gaan. Zijn overhemd was stuk, maar nog wel schoon. En de kleur!! Die zou precies in het quiltje passen!
Dus ik heb er stukken uitgeknipt en gewassen. In het quiltje komen 12 stitcheries en eentje had Marianne een beetje aangepast. Op dat stukje staat oorspronkelijk: "a golden heart family". Zij had het veranderd in: "a golden heart husband". Je snapt dat ik direct aan haar gevraagd heb of ik die verandering van haar mocht overnemen. En zo gaat het een quiltje met een wel hele speciale herinnering worden. Het uur tussen de bezoekuren door, zit ik beneden in het ziekenhuis in het ontzettend gezellige restaurant te stitchen! Ik heb nu 3 stitcherietjes af en één klosje.
Nu gaan we het weekend weer in. Ik wens jullie allemaal hele fijne, gezellige en gezegende Paasdagen en een hartelijke groet voor jullie allemaal. Ik heb nog even geen tijd en rust om sites langs te lopen, maar dat komt wel weer. Dagdag.

22 opmerkingen:

marjan zei

Dit gaat een heel bijzonder quiltje worden in hele mooie kleuren.
In het restaurant is het zeker goed toeven.
Ook jij gezegende paasdagen toegewenst.
Groetjes Marjan

Elly L zei

Dit wordt wel een hele bijzondere en gedenkwaardige quilt. Succes ermee.
Ondanks de situtatie hoop ik dat je fijne Paasdagen hebt.
groetjes Elly

Inge Slaats zei

Wat mooi gaat dit worden Chris, echt heel bijzonder, een quilt vol herinneringen. De kleuren zijn prachtig en dat Chago's overhemd er zo goed bij past, is een wonder. Wie zou ooit hebben kunnen bedenken dat dit overhemd nog eens in zo'n prachtquilt zou worden verwerkt?
Ik wens je fijne paasdagen toe, ze zullen wel anders dan voorgaande paasdagen zijn, maar met Chago in goede handen en aan de beterende hand komt het vast goed. Veel stitch- en klosjes naaiplezier in ieder geval. Het klosje is trouwens heel erg leuk, net als deze stitcherietjes, die ik ook nog ergens uitgeprint heb liggen voor "ooit".
Enne.... doe maar lekker rustig aan hè, blogjes bezoeken komt vanzelf weer.

Héél véél liefs!

Inge, die elke dag aan jullie denkt......

marian'ne m zei

Wat een gemixt logje dit. Akelig het overhemd zo te zien, kleurrijk van een kleurrijke man. En dan zo mooi vastgelegd in een warme tekst en mooi handwerk. Fijn dat Chago er nog is en mooi dat je rust kan vinden om te hanwerken.

Gezegende dagen mét elkaar !!!;-)

katrien zei

Dit zal een hele bijzondere quilt worden.
Fijne Paasdagen.

Anonymous zei

Dag Chris,

Gelukkig dat het nog redelijk goed is gegaan met Chago.
Ja, handwerken in wachtkamers heb ik ook al veel gedaan.

Ik wens jullie ook een goede Paasdagen toe.

Hartelijke groeten van Jantje

MarianneD zei

Lieve Chris,veel succes met je quilt en de klosjes en samen een stel goede Paasdagen toegewenst!

sylvia zei

lieve chris, wat een leuk project met nu ook nog een bijzonder randje!
ik kan me zo voorstellen waar je zit....prettig plekje, he?!
veel succes, hele lieve groet voor chago en jou van jan en mij!!!

elise / tiel zei

Dit wordt wel een heel bijzondere quilt, Chris. Ik wens jullie samen heel fijne Paasdagen en veel beterschap voor Chago.

Groeten,
Elise

Annelies vdB zei

Dat wordt een heel speciale quilt en dat is goed.
Ik wens jullie hele fijne Paasdagen toe en blijf aan jullie denken.
Denk jij ook een beetje aan jezelf ?!

Saskia zei

Dat is altijd bijzonder: een quilt met een verhaal en stofjes die gedragen zijn.
Het overhemd van Chago is nu de klos!
Houd allebei goede moed en ondanks alles toch vrolijke paasdagen gewenst!

IngridR zei

Wat een speciale quilt gaat dat worden. Fijn dat je dit tussen de bezoekuren kunt doen. Ik lees dat er een hele tijd aan revalidatie aan zit te komen. Houd jullie sterk!En goede Paasdagen gewenst.

Yvonne aka sommeke zei

En met ieder steekje van jou komt het moment dichterbij dat Chago weer gezond en wel naar huis mag.
Z'n overhemdenstofje past schitterend in jouw werk! Een mooie quilt met een verhaal!
Fijne paasdagen!

Annelies.H. zei

Hallo Chris,
Wat bijzonder dat het overhemd nu in een quilt verwerkt gaat worden,een mooie herinnering aan een moeilijke periode.
Deze Pasen had je, je wel anders voorgesteld, maar goed om te horen dat het wel beter gaat met Chago.
Ik wens jullie samen veel sterkte en toch ook Fijne Paasdagen, ik denk regelmatig aan je Chris, het had zo anders kunnen zijn.

Liefs Annelies.H.

elma zei

Chris, ik lees het verhaal van het ongeluk van je man. Ik hoop dat hij weer spoedig hersteld. Fijn dat je het met ons kunt delen, wij leven met je mee.
Elma

lut zei

Dit wordt een heel speciale quilt! Nog een fijne paasmaandag!

Lida zei

Wat wordt dat een schitterende herinnering voor jou en Chago, een moeilijke tijd en dan toch zoiets moois maken! Ja ze knippen echt niet langs de naadjes!! Maar het is in ieder geval een heel mooi klosje! Veel sterkte de komende tijd, knuffel
Lida

Johanna Zweden zei

Hallo lieverd.wat een mooi verhaal. nu dat quilt zal heel bijzonder worden.
Heb je vanmorgen gebeld, maar je was er niet, nu probeer het morgen ochtend weer even.
Knuf uit Zweden waar het weer sneeuwt.en sterkte wou dat ik even bij je kon zijn om je te steunen.

willy zei

Chris dat wordt een hele speciale quilt, zo met het overhemd van Chago. Fijn dat je het werkje mee kunt nemen en tussen de bezoekjes door even wat steekjes kunt maken.
Lieve groet

Inekeo zei

Wat zal dit een mooie herrinnering worden na een spannende tijd,heel veel goeds

Willeke zei

Wat een goed idee Chris!

helemaal top!

groetjes en ik hoop dat je een leuk weekeind tegemoet gaat.

ida zei

Hallo Chris,

Prachtige quilt moet dit worden. Vraagje: waar heb je deze patroontjes vandaan; is net wat voor mij. Hoef niet helemaal hetzelfde, maar zou graag wetem welke dit is.
Alvast bedankt en ik hoop dat het verder goed met jullie gaat. groetjes