Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Bloesem, bloemen en levende bezems.

In onze tuin staan 3 fruitbomen. Een jonge amandel, die al uitgebloeid is en vorig jaar voor het eerst 5 amandelen opleverde. Een kersenboom die 8 jaar geleden waarschijnlijk uit een weggegooide pit spontaan is opgegroeid en al een hele boom is geworden. De kersen zijn verrukkelijk. En dan nog een soort pruimenboom die al in de tuin stond toen we hier 12 jaar geleden kwamen wonen. Maar dit jaar staat hij voor het eerst in vol ornaat in bloei. Zo prachtig. Chago heeft er dit weekend van genoten! Vooral zaterdag was het zulk heerlijk weer om even buiten te zitten. Volgens mij was de boom gister op zijn mooist. Vanmorgen vroeg toen ik de hond uitliet zag ik al wat meer groen tussen de bloesem komen.
Zaterdag ging het goed met Chago. Maar waarschijnlijk heeft hij zich toch wat geforceerd, want gister was het hommeles. Hij had zo'n moeite en pijn in zijn rechterknie dat ik hem weer met de rolstoel op zijn kamer moest brengen en hem in bed geholpen heb. Kennelijk zit er toch nog een beschadiging in. En hij is ontzettend gauw moe. Geen wonder. Zijn lijf is hard bezig met herstel en dat kost energie.
Donderdag a.s. heb ik een 'meeloopdag' in Heliomare. Ontzettend leuk. De hele dag loop je mee, zodat je een indruk krijgt van alles wat Chago moet doen. Aan het eind hebben we met het hele behandelteam een evaluatie over wat er tot nu toe is bereikt en hoe we verder gaan. Onze dochter is er ook bij.
In huis hebben we ook veel bloemen, gekregen van veel lieve mensen. Deze weken zitten we nooit zonder bloemen.

En sommigen sturen bloemen of fruit op een kaart. Ik vind het zo leuk dat jullie speciaal een kaart naar Chago sturen. Ze hangen inmiddels op zijn prikbord hoor.
Tot slot nog iets over een boek. Ik kreeg het boek 'Levende bezems' van een kennisje te leen. Het is een jeugdboek dat lekker makkelijk leest. Je snapt het wel, nog even een hoofdstukje in bed voor het slapen. Dat gebeurt normaal nooit! Het gaat over een onderwerp waar ik nog nooit van gehoord had: arme jongetjes uit Zwitserland die rond 1830 als 'levende bezems' verkocht werden aan schoorsteenvegers in Milaan. Ze moesten in stikdonkere, nauwe schoorstenen kruipen, werden natuurlijk vies en kregen vaak roet in hun longen. En ze werden meestal ook nog slecht behandeld. Ongelooflijk. Gelukkig loopt het goed af en zo hoort het ook in zo'n boek.
Aan handwerk kom ik niet veel toe, maar toch staat dat niet helemaal stil hoor. Tussen de bedrijven door wordt er af en toe nog wat genaaid. Dat bewaar ik voor een volgend logje.

14 opmerkingen:

sylvia zei

hallo chris, fijn dat chago weer een weekend thuis was en jammer dat zondag niet zo lekker ging!
maar ja, als het goed gaat, denk je dat je meer kunt en dan ga je de mist in. ( hoe weet ik dat.....hum......gebeurt me nog, hoor).
ik kan me voorstellen dat je niet zo heel veel handwerkt, maar die tijd komt wel weer en is ook niet het belangrijkste nu!!
fijne dag donderdag in heliomare!
liefs en knuffel van mij!

Jantje zei

Dag Chris,

Wat vervelend dat Chago nog veel pijn aan zijn knie heeft. Het is wel mooi dat je er bij betrokken wordt in Heliomare.

Dat geeft ook weer nieuwe moed.

Veel groeten van Jantje

Annelies vdB zei

Wat moet het heerlijk zijn als je dan in het weekend even in je eigen tuin kunt zitten.
Veel beterschap toegewenst.

miranda sol zei

Chris lievert, eindelijk weer eens aan het bijlezen. Lees dan het verhaal van je mannetje...wat een verschrikkelijk iets om mee te maken. Ik ben er helemaal van geschrokken, net als het zinnetje van Marianne der man. Straks ook even bij haar langs.....Gelukkig gaat het inmiddels een heel stuk beter met hem lees ik, maar toch leuk is anders. Is hij nu weer thuis of gaat hij nog revalideren? Gaat het met jou een beetje, want het zal ook niet in jou koude kleren gezeten hebben. Gelukkig zijn jullie weer op de goede weg en hopelijk krijgen we een heerlijke zomer, waar jullie en wij heerlijk van kunnen genieten met al die mooie natuurpracht om ons heen. Een hele dikke knuffel en veel sterkte en beterschap gewenst voor jou en je kerel!

marjan zei

Heerlijk voor jullie dat Chago dit weekend thuis was maar jammer dat de zondag een beetje misliep.
Van het boek heb ik nog nooit gehoord maar zal zeker de moeite waard zijn om te lezen.
En goede dag donderdag.
Groetjes Marjan

katrien zei

Toch even samen kunnen genieten in jullie tuin.Met af en toe een mindere dag gaan jullie erdoor moeten.Heel veel sterkte samen.

Anne-Marie zei

Hoi Chris, wat lekker weer was het om te genieten van jullie tuin.Wat zal je veel leren donderdag!Sterkte en dat naaien kan heerlijk je gedachten weer op een rij zetten, en dat werkt ontspannend voor jou.
Had je het laatst over dat mooie boek dat je gevonden had, ik heb hem ook in huis en vind het schitterend om te zien dat er voor 1 patroon zo veel namen bedacht zijn. groetjes, Anne-Marie,knuffel voor jou en Chago

Johanna Zweden zei

Hallo Chris wat staat je tuin er mooi bij, nu hier is alles nog niet om aan te zien.
Gisteren weer lekker even bij gepraat, zalig , even een menselijke stem te horen.
Lief dat jullie zo veel bloemen krijgen, en kaarten, nu die steun heb je nodig Chris.
Hoop dat Chago zich vandaag weer een beetje beter voelt.
Knuffel Joke

Corrie zei

Dag lieve Chris, wat akelig om te lezen dat oefening zoveel pijn oplevert voor Chago, hij wil natuurlijk zó graag alles doen om beter te worden. We hopen binnenkort bij hem op bezoek te gaan, we bellen je dan nog wel. Prachtig is de natuur momenteel al die bloesems en kleuren zijn een feest. Ook ik heb nog nooit gehoord over die schoorsteenvegertjes, gruwelijk zoals kinderen behandeld werden en nopg steeds worden ergens op deze aarde.

Rian zei

Ha Chris,
Wat fijn om Chago weer in z'n eigen tuin te zien zitten na al dat ziekenhuis-gedoe. Ook al is het maar een weekend, toch iets om van te genieten. En ja, maat houden is voor iedereen moeilijk. (Ik lees net het logje van Joke :-D ) We willen zo graag, he...
Ik hoop dat donderdag een leuke en informatieve dag wordt. Mag Chago met koninginnedag thuis zijn? Dan wordt dat een 'lang weekend'.
Groetjes en tot horens
Rian

marian'ne m zei

(((zwaaaiii)))

Dag Chago fijn je mooie hoofd te zien, al is het nog even de achterkant.

Heerlijke bloemenpracht Chris bij jullie, lieve post !!

MarianneD zei

Fijn dat Chago dit weekend lekker thuis kon zijn...tja,we willen allemaal te veel te snel...
Leuk dat je een meeloopdag had in Heliomare en wat zijn je bloesems móói!

Lida zei

Hoi Chris,
Fijn dat Chago de weekenden thuis kan zijn en ja er zal nog heel wat pijn zijn voor hij er weer helemaal bovenop is en dat kost ook nog een berg energie, maar gelukkig heeft hij jullie om hem te steunen en ik denk dan ook dat het weer helemaal goed komt door alle liefde die hem omringt! Genieten jullie maar lekker van die schitterende bloesem en bloemen en dan straks van de vruchten, het ziet er schitterend uit! Fijne meeloopdag, dikke knuffel
Lida

Willeke zei

Toch leuk om Chago zo weer in jullie tuin te zien zitten.
Ja joh revalideren is niet niks!
Wat een goed idee zo'n meeloopdag.
Schitterende bloesem en prachtige boeketjes!
Geniet er toch maar lekker van (ondanks de zorgen)
groetjes,