Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Amisch Circle Quilt

Zo, eindelijk weer eens een logje over de ACQ. Deze blokjes lagen al een tijdje klaar. Ik ben niet helemaal tevreden met blokje 32 en 34, maar ik laat ze maar even zo.
Blokje 31, Wollen Fanquilt. Ida heeft een gezonde dochter gekregen. Haar andere 2 dochtertjes helpen haar met plezier. Haar man heeft een nieuwe houten wieg gemaakt. Eindelijk heeft ze de wollen Fanquilt die ze van haar moeder kreeg, af. Hij zat ongeveer 4 maanden in het frame. Ze heeft meer dan 500 meter garen gebruikt en vond dat het quilten door de wol niet zo makkelijk ging als door katoen. Ze is ook bezig de blokken die ze ruilt met haar vriendinnen met de hand te naaien. Deze keer stuurt zij het patroon van de Fanquilt met haar briefje mee. Morgen is er een 'frolic' bij haar thuis. Dan komt er heel wat manvolk om te helpen bij een aanbouw aan de meubelzaak van haar man.

Blokje 32, Lentebloemen. De familie van Regina en nog 2 andere families hebben een picnic. Het is heerlijk lenteweer en ze verbazen zich over de bloemen die al bloeien na zo'n strenge winter. Een van de buren bracht een stel comforters mee om op te zitten, maar ook om ze te knopen. De kinderen hielpen ook mee. Daarna deden de mannen met de kinderen een spelletje basketbal. Ze is begonnen met een Eight-Pointed Star quilt in maar 2 kleuren.

Blokje 33, Log Cabin quilt. De Logcabin quilt van Miriam is eindelijk klaar en precies op tijd. Ze gaat trouwen! Met Daniel Schlabach, een weduwnaar met 4 kinderen. Daniel is druk met zijn boerderij en hij is bishop van zijn district. Miriam gaat niet meer in de quiltwinkel werken. Ze kijkt er naar uit om voor Daniel en de kinderen te zorgen. Er is daar ook een grote groente- en bloementuin en een boel kippen. De kinderen van Daniel vinden het leuk karweitjes op de boerderij te doen en Dale, de zoon van Miriam, kan bijna niet wachten om daar meer van te leren.

Blokje 34, Appel en Abrikoosbloesem. 
Bij Rachel thuis gaat het na het ongeluk allemaal weer veel beter. Haar man Samuel gebruikt nog wel zijn rolstoel. Ze hadden veel hulp van familie en vrienden en het meest belangrijke, ze vertrouwen op God, dat Hij hen altijd door elke dag heen helpt.
De abrikoos en appelbomen bloeien met grote witte en rose bloemen. Er was bij hen thuis een 'werkfrolic'. Heel veel familie en vrienden kwamen om te helpen. Zelfs een paar Engelse buren. Terwijl de mannen aan het werk waren, maakten de vrouwen een Vriendschapsquilt voor Rachel, die in het frame gespannen werd en doorgequilt. Ze hadden buiten een maaltijd met kip, ham, aardappelen, groenten en ijs als dessert. Er waren 68 mensen (!). Aan het eind van de avond zongen ze hun favoriete liederen.

We hadden een goed weekend, Chago en ik. Hij vond het heerlijk om even uit de ziekenhuissfeer te zijn. Het is wel krummelen en even uitzoeken hoe je de dingen het best kan doen. Ik vond het niet fijn hem gisteravond weer weg te brengen. Maar ik denk dat hij vanuit Heliomare in het weekend ook naar huis mag en dat is heerlijk. Ik heb gister op het politieburo ook de jongeman die hem heeft aangereden, ontmoet. Eerlijke jongen die er ontzettend mee zit natuurlijk. Hij had een grote bos bloemen mee voor Chago en wil hem ook graag een keer ontmoeten. En zo gaan we moedig door!

19 opmerkingen:

sylvia zei

hallo meis, ik heb het weekend aan jullie gedacht!!
we reden vlak langs en ik dacht: zou wel even om het hoekje willen kijken hoe het met Chago is...........maar nee nee, het was jullie weekend!!!
goed vooruitzicht als Chago straks tijdens de Heliomare tijd ook het weekend naar huis mag!
hou je taai, liefs, Syl

Yvonne aka sommeke zei

Ik zie niks mis aan blokjes 32 en 34 hoor.
Geniet van de tijd dat Chago bij je is en uit het ziekenhuis. Wie weet hoe snel de genezing vordert en dan mag je hem weer bij je houden!

Annelies vdB zei

Mooie blokken Chris.
Fijn dat Chago het weekend thuis is geweest !

Rian zei

Wat fijn dat je 'weekend-samen' is doorgegaan. Ik kan me best voorstellen dat je hier en daar wat aanpassingen moet verzinnen, maar als hij eenmaal gericht gaat oefenen zal dat vast steeds minder nodig zijn.
Het klinkt misschien raar, maar toch fijn dat je die jongen ontmoet hebt; ook voor hemzelf, want zo'n schuldgevoel kan voor rare dingen zorgen... En dan nu: op naar Heliomare en de therapie. Ik wens jullie, maar vooral Chago veel sterkte en doorzettingsvermogen!
Veel liefs,
Rian

katrien zei

Wat fijn voor jullie dat je het weekend samen kon doorbrengen,en ja dan weer het afscheid.Weet dat ie in goede handen is.Ik blijf voor jullie duimen.
Wat een mooie blokjes zijn het weer geworden.

Marianne D zei

Wat gezellig dat Chago het weekend thuis kon zijn...even slikken als hij weer terug moet...
Maar er wordt aan gewerkt Chris,straks in Heliomare zal het elke keer weer een stukje betergaan!
Je blokjes met erhaaltjes zijn mooi geworden!Bij mij was het ook Amish update...
Fijne week!

Anita zei

Mooie blokken en ik vind de verhalen erbij zo leuk. Gelukkig dat het met je man toch langzamerhand wat beter gaat.

Corrie zei

Wat fijn Chris dat jullie zo'n fijn weekend hadden en ik kan me helemaal voorstellen hoe naar het is om hem weer weg te brengen, moet er niet aan denken, maar jij wel :- (
Lijkt me helemaal niet makkelijk om die ontmoeting aan te gaan Chris, maar ik weet hoe goed jullie met hem en de hele situatie zullen omgaan, voor iedereen op de best mogelijke manier. Liefs en sterkte!

Annelies.H. zei

Heel fijn om te lezen dat jullie en goed weekend hebben gehad Chris, en ik kan me goed voorstellen dat het niet leuk is als je hem zondagavond weer moet terug brengen.
Hopelijk kan hij nu heel gauw naar Heliomare.En kan Chago verder werken aan zijn herstel.
Blokje 31, 32, 33, zien er mooi uit, ik vind het echt juweeltjes.

Lieve groetjes en sterkte Chris.

Inge Slaats zei

Heerlijk Chris dat jullie zo'n fijn weekend hebben gehad. Je zult het zien, het komt allemaal weer goed!
Je blokjes zijn superleuk, lekker kleurrijk. Ook de 2, die jij niet zo mooi vindt, vind ik mooi. Lekker erin laten, geen nieuwe maken, ze zijn helemaal goed!
Fijne avond nog!

Liefs,
Inge

elise / tiel zei

Wat heb je een mooie blokjes gemaakt. Met de verhalen erbij gaan ze nog meer leven. Fijn dat het weekend goed verlopen is. Heerlijk hè om Chago zelf weer een beetje te kunnen verwennen. Houd maar voor ogen, dat Heliomare het genezingsproces vooruit zal helpen. Sterkte, maar geniet maar lekker van de weekenden dat jullie samen zijn. Fijn dat je de jongeman hebt ontmoet. Zowel voor jou als voor hem ..............

Groeten,
Elise

Marja zei

Hallo
De blokken zien er mooi uit hoor ook 32 en 34.
Fijn dat jullie een fijn weekend samen hebben gehad.En het zal wel niet fijn zijn om nu weer alleen te zijn.
Je moet maar denken dat hij daar in goede handen is en dat ze daar alles in het werk stellen voor een goede revalidatie.
En wat fijn dat er toch nog lieve en medelevende mensen zijn die het goed met je nemen en niet onverschillig blijven onder het geen wat er gebeurd is met je jullie.

Gr Marja

willy zei

Chris toch fijn dat Chago thuis kan zijn in het weekend, maar het afscheid zal elke keer weer moeilijk zijn.
Ik kan me voorstellen dat die jongen er ook vreselijk mee zit.
Lieve groet Willy

Anne-Marie zei

Hoi Chris,

Wat fijn dat jullie een weekend samen zijn geweest, heb ook veel aan jullie gedacht dit weekend.Groetjes, Anne-Marie

lut zei

Fijn dat jullie een goed weekend hadden.
Je blokken zijn prachtig

Inekeo zei

Wat fijn om te lezen dat jullie een weekend bij elkaar konden zijn en leuk dat bij de blokken een verhaal horen ze zij prachtig groetjes ineke

marcella zei

Ha Chris eindelijk weer eens tijd om de logs langs te wandelen. Dat is schrikken bij jou, wat een vervelend ongeluk. Gelukkig is het redelijk goed afgelopen, maar toch. Dit kost een heleboel kostbare tijd in jullie leven. Sterkte met de revalidatie en geniet van de goede momenten zoals het afgelopen weekend!

dineke zei

Mooie blokjes Chris, ook blokje 32 en 34 hoor, ik vind er niks mis mee. Fijn dat jullie lekker samen het weekend hadden.

Lida zei

Schitterende blokken en ik zie dat je twee verschillende appliquatie technieken gebruikt, vind dat best origineel en snap eigenlijk niet wat er aan die twee mankeert! Nu ik ben zo blij voor jou en Chago dat het nu zo veel beter gaat en hij morgen naar Heliomare gaat! Veel sterkte samen en wens hem maar succes van mij, dikke knuffel
Lida