Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Maart

Vandaag is het al weer 1 maart, tijd om het maartquiltje van de kalenderBOM van Elly in het wisselhuisje te hangen. Dit keer heb ik het patroontje aangepast. Het oorspron-kelijke patroon heeft ook tulpjes, maar ik had nog een Afghaantje liggen. Een borduurwerkje dat ik op de Algemene tentoonstelling in Alkmaar kocht. Het is een onderdeel van het borduurproject om Afghaanse vrouwen te ondersteunen. Dit borduurtje is gemaakt door de Afghaanse Shëla. Past het niet prachtig bij dit maartquiltje?
Maart, Mensis Martis, maand van (de god) Mars. Je kent natuurlijk de uitdrukking 'maart roert zijn staart', minder bekend is 'maart heeft knepen in zijn staart' of 'een droge maart en een natte april is de boeren naar hun wil'.


15 opmerkingen:

sylvia zei

hallo chris, mooi dat borduurwerk in de Kaffe-stoffen gevat!
tja, arme Max, je zult toch zo je mannelijkheid verliezen........

Rian zei

Dat is zeker een nare beslissing, maar soms moet je van twee kwaaien de beste kiezen... Hij zal nog wel duf zijn van de narcose als hij weer thuiskomt, maar knuffelen is het beste medicijn!
Mooi maartquiltje!!
Liefs,
Rian

marian'ne m zei

Ach gossie !!

Maar wat is het een schitterende hond.
Die prachtige oren.
Dat pluizige bolletje herken ik nog van onze Tico. Ziet veel B collie in max hoor.

MMMM ik wil hem ook wel knuffelen, maar nu eerst maar even voorzichtig doen met hem ;-)

Leuk zo het maart quiltje.

Annelies vdB zei

Veel sterkte voor Max !

katrien zei

Leuk maart-quiltje.

Saskia zei

Beter zijn mannelijkheid verliezen, dan voortdurend kwakkelen met die adenoom.
Sterkte, Max!

Mooi hoe je je Afghaantje hebt verwerkt!
Sja, maart roert zijn staart. Dus we hebben nog geen lente. Helaas, want ik verlang er zo naar!

Elly zei

Die Max, misschien komt hij juist nu in een tweede pubertijd.
fijne avond
groetjes Elly

Lida zei

Zielige Max, nu maar hopen dat het helpt, want die ontstekingen iedere keer is ook niks! Ja als ze oud worden krijgen ze net als wij kreukeltjes en die kun je niet meer altijd gladstrijken! Je maartquiltje is erg leuk geworden, leuk idee dat tulpen borduurseltje erop! Nog een heel fijne avond, knuffel
lida

Rina zei

Sterkte met Max en wat een mooi quiltje is dit geworden. Ik vind je veranderingen erg leuk.

MarianneD zei

Wat is jullie max een prachtige hond...geef hem vanavond maar een lekkere kluif,dat heeft hij wel verdiend na zo'n ingreep!
En dat op z'n 13e....;-(

willy zei

Ik hoop dat Max er verder niet te veel last van zal hebben. Dikke knuffel.
Je quiltje voor de maand maart is leuk, zo heb je het tulpen borduurwerkje mooi kunnen verwerken.
Groetjes

Yvonne aka sommeke zei

Mooi maartquiltje Chris!
En geef dat arme Maxke van mij ook een extra knuffel!

Johanna Zweden zei

Hi Chris, wat naar omdat te lezen, nu vertroetel hem maar goed als hij morgen thuis komt.
Wat een schattig quiltje is dit geworden Chris, en leuk zo dat wissel lijstje.

Liefs Joke en een fijne avond

Marga Bult zei

Hoi Chris

Hoe gaat het nou met Max?
Heeft hij de ingreep goed doorstaan?
Ik hoop voor jullie dat hij er van opknapt.
Groeten Margaquilt

Corrie zei

Oh wat zielig voor Max! Ik moest even opzoeken wat een adenoom is, nu begrijp ik het wel moest die balletjes weghalen.
Ik ga maar gauw aan je mooie tulpjes uit Afghanistan denken en je hebt er een heel lief maarts quiltje van gemaakt.