Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

In één seconde!

In één seconde kan je leven op zijn kop staan. Dat hebben we gisteravond weer ervaren. Mijn lief, mijn Chago ligt zomaar ineens in het ziekenhuis. Om ongeveer 8 uur 's avonds is hij door een auto geschept. Hij heeft een zware hersenschudding, of liever een hersenkneusing, scheurtjes in een oogkas, een dicht dik oog, blauwe plekken en schrammen. Zijn bril was nog heel! De hersenkneusing is het meest vervelend, daarom houden ze hem deze nacht en waarschijnlijk nog langer onder controle. Hij wist er niets meer van. Hij had het licht van zijn fiets gerepareerd en ging het uitproberen. Hij wil niet zonder licht rijden, zodat niemand hem ziet..... En toen zag hij de auto niet. Ik vond het al zo vreemd dat hij zo lang weg bleef. Toen werd ik echt ongerust, want dat is niets voor Chago. En toen uiteindelijk de telefoon ging, was ik niet verbaasd dat iemand van de spoedeisende hulp belde. Wat deed ze dat goed!! Toen ik bij hem kwam, was hij al helemaal onderzocht, inclusief scan, maar hij zag er niet uit. Nog niet schoon gemaakt. Maar wat hindert dat. Het had een tijdje geduurd voordat hij kon vertellen wie hij was en wie ze moesten bellen. Maar gelukkig werkte zijn geheugen, alleen van het ongeluk zelf wist hij niets. Ik weet nu ook nog niet waar het gebeurde en waar zijn fiets gebleven is, maar dat komt wel. Ik ben nu net thuis, maar kan nog niet direct mijn bed instappen. Hij was wel onrustig toen ik wegging, maar er werd mij verteld dat dat normaal is, dat je door die kneusing verward wordt en hij is daar in goede handen. Dus, nu toch maar proberen te slapen, want morgen wil ik fit zijn.

30 opmerkingen:

Birgitte zei

Kom ik thuis van een gezellige verjaardag en dan lees ik dit. Wat een verschil.
Zelf heb ik ook ooit een aanrijding meegemaakt en ook diverse black outs gehad. Nog steeds 'mis' ik een stuk van het verhaal. Maar voor de rest ben ik helemaal de oude. Dus ook voor jouw Chago zal het uiteindelijk goed komen. Daar steek ik vannacht nog een kaarsje voor op.

martine zei

Wat een schrik zal dat geweest zijn.
Hoop dat je Chago snel weer naar huis mag.

Marja zei

Wat een nare ervaring.
Heel veel sterkte deze dagen.
Gr

Annelies vdB zei

Wat een schrik en wat zul je ongerust zijn geweest.
Ik kan me voorstellen dat je niet meteen kon slapen, want je lijf zit nog vol adrenaline.
Veel beterschap voor Chago. Ik leef met je mee.

Heleen zei

jeetje, wat schrikken! Kan me voorstellen dat je daar flink van moet bijkomen. Hopelijk gaat het vandaag al een stukje beter! heel veel sterkte en wens hem beterschap!!

Jantje zei

Dag Chris,

Joh, dat is schrikken, ik kan me heel goed je ongerustheid voorstellen, want mijn man bleef ook wel eens veel langer weg dan waar op gerekend werd. Bleek hij doodleuk bij anderen op de tuinbankje te zitten kwebbelen. Maar dit is wel ernstig.
Ik hoop dat je man gauw weer beter wordt.

Veel groeten van Jantje

Elly L zei

Jeetje Chris wat heftig en wat een schrik. Gelukkig is hij nu in het ziekenhuis en onder controle. Nu hopen dat hij snel opknapt er niets aan over houdt.
sterkte
Liefs Elly

sylvia zei

meid, Chris, we schrikken ons wezenloos!!!!
ben even helemaal van slag!!!!
ik hoop dat je wat geslapen hebt en dat je inmiddels alweer contact hebt gehad met het mca, hoe de nacht geweest is?!
vorige week zaterdagavond was een hele andere...........
heel veel sterkte en liefs, Jan en Syl

Klazien zei

Heel veel sterkte toegewenst Chris!

inge zei

wat is dat even schrikken! veel courage!

Gert zei

Jeetje Chris, wat zul jij geschrokken zijn. Ik wens jullie veel sterkte en beterschap toe: gelukkig is Chago ik goede handen in het ziekenhuis.

mams T&J zei

Beste Chris en Chago,

Wat een grote schrik.
Van harte beterschap.

Groeten Marjolein dochter van Sylvia

WilmaKuin zei

Oh wat een schrik!! Ja je leven kan ineens zo'n andere wending geven..

heel veel beterschap en sterkte voor jullie..

Mascha zei

Wat is dit schrikken. Heel veel beterschap.
Groetjes Mascha

Anne-Marie Koelemij zei

Oh wat een schrik Chris,Ik hoop dat Chago een beetje geslapen heeft in het MCA en jij ook, want er spookt toch van alles door je hoofd.Hopenlijk voelt hij zich iets beter al zullen zijn spieren vandaag wel protesteren.
Onze zoon Kevin kwam gisteravond bij een vriend vandaan met het verhaal dat er een ongeluk was gebeurt vlak bij en zij wonen op de Budleialaan.Sterkte voor jullie beiden.
Liefs Anne-Marie

Anonymous zei

Lieve Chris, wat is ons leven toch een broos iets. Je gaat 'even' je licht uitproberen, en het volgende moment word je wakker in een ziekenhuis. Gelukkig maar, want het had ook anders af kunnen lopen, he... Door je ongerustheid was je vast al op 'iets' voorbereid toen er gebeld werd. Misschien kwam de schrik pas achteraf, toen je tijd had gehad om alles te doordenken..Je beseft dan weer extra goed wat je voor elkaar betekent... Heel veel sterkte met alles, en van harte beterschap voor Chago. Ik hoop dat alles goed geneest.
(mijn paasgroet is naar je onderweg, maar dat is nu even allemaal niet belangrijk meer)

Simone Hopman zei

Lieve Chris wat vreselijk voor jullie beiden en wat gelukkig dat Chago er nog is.
Zo'n schrik en hij zal pijn hebben ook.
Heel veel sterkte en ik bid voor jullie beiden
Liefs Simone

Yvonne aka sommeke zei

Oei, da's geen goed nieuws! Ik duim dat Chago weer snel de oude is en terug thuis!
Sterkte hé!

Klaske zei

Ojee dat is schrikken, sterkte en beterschap voor Chago!

Saskia zei

Oh Chris wat is dat schrikken!
Toch ook blij dat hij het kan navertellen.
Heel veel beterschap voor Chago en kracht voor jou!
Ik steek direct een kaarsje aan voor positieve energie jullie kant op.

marian'ne m zei

Ach meisje toch, het kippenvel schiet over mijn lijf, das schrikken !!
Hij is 'gedragen' door engelen!!
Heel veel sterkte en Chago een voorspoedig herstel !!

Marga zei

Heel veel sterkte voor jouw en heel veel beterschap voor Chago.
Groetjes,
Marga

Anita A zei

Hoi Chris, wat vervelend allemaal. Heel veel beterschap voor Chago, en sterkte voor jou.

Marlies zei

Net als Marianne kreeg ik kippevel! Poe wat een schrik , maar toch ook wat heerlijk dat Chago niet ernstiger gewond raakte.
Beterschap voor je man en jij ook sterkte Chris!

Marlies

Lida zei

Lieve Chris,
Ik hoop dat de berichten uit het ziekenhuis goed zijn en dat Chago weer vlug naar huis mag. Wat een schrik, ja ik ben ook bang als ze in het donker weg gaan, vooral als ze op de fiets gaan, ze zijn dan zo kwetsbaar. Ik wens jullie beiden veel sterkte en beterschap, knuffel
Lida

Bep Kleingeld zei

Wat zal je geschrokken zijn, maar dat merk je pas als je even tot rust komt. Voor Chago zal het nog moeilijker zijn, maar vertrouw erop dat het goed zal komen en hij vandaag weer naar huis mag. Voor beiden veel sterkte de komende tijd.
Lieve groet met een dikke X van Bep!

Johanna Zweden zei

Lieverd bel je vanavond weer,dan weet je hopelijk weer even iets meer.
Knuffel en sterkte ook van Angus en Simba
Groetjes Joke

willy zei

Lieve Chris, ik hoop dat het goed gaat met Chago. Wat is dat schrikken. Ik denk aan jullie.
Lieve groet

johan en ruth zei

Lieve Chris,
wat een schrik! Heel veel sterkte voor jou en goede beterschap voor Chago.
Heb je een keer geen zin/tijd om te koken, bel even en schuif aan.
veel liefs.

Willeke zei

Oh getsie, wat een schrik!

Van harte beterschap gewenst voor hem hoor!
groetjes,