Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Het gaat goed met de siggy's

Dat kan je hieronder wel zien. Mijn verzameling is weer behoorlijk aangevuld met gezellige siggies overal vandaan.

Els Quilt al 25 jaar! Alles met de hand. Haar motto is haar hond Tom, een labrador die altijd de post haalt! Lijkt me ideaal. Heike heeft een fulltime baan in Keulen. Naast quilten houdt ze van lezen, zeilen en reizen. Ze heeft 3 katten. Johanna quilt al 18 jaar. Ze is nu bezig met de NI. Francoise was accountant van beroep, maar is al een aantal jaren gepensionneerd en woont sindsdien op het platteland in Canada. Naast quilten borduurt, weeft en breit ze. Roos heeft, hoe kan het ook anders, als motto een roos, quilt 16 jaar, bij voorkeur traditioneel zoals de DJ en de Underground railroad quilt. Gerry woont heerlijk in de Betuwe tussen de fruitbomen. Zij quilt ook al een hele tijd, 20 jaar! Maar ook breien en borduren, vooral antieke merklappen, vindt ze heerlijk. Wollie heeft een grote familie en 11 kleinkinderen, quilt sinds '94 en is nu bezig met een 'snipperquilt' van afvalstukjes. Tanja woont in Duitsland en heeft een speels hartje als logo. Tot slot, net vandaag ontvangen, nog een siggy van Jolanda. Zij is sinds een jaar besmet met het quiltvirus en vindt het geweldig. Ze is gek op olifantjes.
Zo, dat was het voor nu. Ik ben bezig ze te verwerken in mijn siggy-rol. Dat laat ik een ander keertje zien. Intussen geniet ik vandaag van het lekkere weer: bladeren uit de tuin harken en in de bak doen. Brrrr, er ligt toch een berg! Van die gezellige eikebladeren die overal in en onder kruipen en zo goed zijn voor de tuin, maar niet heus. We schieten er lekker mee op. Ik hark de hopen bij elkaar en Chago stampt ze in de bak. Maar nu kan ik tenminste overal de nieuwe groeipunten van de vaste planten zien en de sneeuwklokjes en crocussen. Allemaal beloftes. Tot de volgende keer.

11 opmerkingen:

Rina zei

wat een heerlijke verzameling en wat leuk dat je van iedereen achtergrond informatie hebt.

Annelies vdB zei

Mooie siggies heb je er weer bij Chris ! Dat wordt een lange rol.
Mijn groencontainer zit vol en wordt pas volgende week vrijdag geleegd. Lastig als je nog veel te doen hebt in de tuin.

marcella zei

een mooie verzameling! leuk zo met de verhalen erachter.

Lida zei

Jemineetje, wat een lading heb je er weer bij! nu die rol van jou zal er aardig door groeien!! Echt heel erg leuk, ben nieuwsgierig naar het vervolg! Succes, knuff
Lida

sylvia zei

het gaat maar door, he Chris!!
hartstikke leuk, en ik kijk al weer uit naar je rol!!!

marian'ne m zei

leuk al die siggies met de persoonlijke verhalen.

Ben benieuwd naar de rol.

Fijn weekend met veel lente (belofte) ;-)

willy zei

Leuk dat je bij elke siggie een verhaaltje hebt en dat ze vanuit alle windstreken naar je toekomen.
Groetjes

Annelies.H. zei

Och Chris toch, jij gaat lekker met je Siggies, en zo leuk overal vandaan.
Als ik het goed zie heb je er nu 155 ?
Je siggy rol vind ik een top idee, als mijn quilt klaar is gaan de volgende ook in een rol.
Enne Chris had Joke je een foto gestuurd?
Want om de hoek kijken is een beetje ver !!

Lieve groetjes en een fijn weekend Annelies.

Hennie zei

Prachtige siggies heb je weer ontvangen.
Fijn weekend Hennie.

Johanna Zweden zei

Wou Chris wat veel siggys! wat een mooie, groetjes Joke

katrien zei

Oh,wat zijn ze weer mooi.