Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Een Russisch Lentesprookje in Breezand

Dat wás het, een lentesprookje met een Russisch sausje. Genoten hebben we gister in de Lentetuin in Breezand, de jaarlijkse bloembollenshow. Dit jaar was het thema 'Rusland'. Op magnifieke wijze hebben ze de kathedraal op het Rode Plein van Moskou, de 'Wasilij Blazjennij' cathedraal, en de Hermitage nagebootst. En natuurlijk ook de bekende 'Matroesjka's'. Achter de ramen van de Hermitage dansten enkele paren op Russische muziek. Op een andere plaats reed een koets met paarden door de 'sneeuw'. Hieronder een aantal foto's om even de sfeer te proeven. (klik om te vergroten)





Tot slot nog een hele speciale foto. Hoe vinden jullie deze tuin- of strandkorf?! Kan je helemaal in elkaar klappen en met handvaten verplaatsen. Wat een luxe! Chago moest hem echt even uitproberen. Hij stond op een soort beurs die bij de lenteshow hoorde.

16 opmerkingen:

lut zei

Wat een bloemenpracht! De stoel vind ik super. Fijn weekend

goof zei

Hoi Chris, ik vind de foto van meneer Chago en de stoel het mooiste!
:o)

sylvia zei

mooie fotos, chris!!!
en die meneer in de stoel......leuke man, leuke stoel....;)

willy zei

Chris wat een een bloemenpracht en mooi met die Russische plekjes. Wat een mooie stoel had Chago uitgezocht, er is nog een plaatsje vrij voor jou.
Groetjes

katrien zei

Prachtige plaatjes.

nelleke zei

Hallo Chris wat een mooie foto's laat je ons zien.En met recht gezegd bloemenpracht.En de stoel is ook geweldig volgens mij zal de prijs daarvan ook wel geweldig zijn.groetjes Nelleke

Rian zei

Wat heerlijk om daar rond te wandelen, Chris. Beetje Keukenhof, maar dan russisch... Heel sfeervol. Enne.... pas geleden zei je dat een hoed Chago goed staat... Helemaal mee eens!! Ik vind die stoel trouwens ook prima bij hem passen.
Een lentegroet van
Rian

Saskia zei

Geweldige bloemenpracht!
En wat een mooi plaatje, jouw Chago in die nostalgische strandstoel!

Willeke zei

Dat geheel ziet er super zonnig uit Chris!!!!
groetjes,

Corrie zei

Wat fijn Chris dat jullie zo'n geslaagde dag hebben gehad, bloemen in overvloed en speciaal voor jou helemaal in Russische stijl gevat ;- )
Toen ik de foto van de strandstoel zag dacht ik in eerste instantie even een foto van Ernest Hemingway te zien, maar het blijkt jouw eigen gedistingeerde Chago te zijn.
Dag, dag, allebei!

marian'ne m zei

Jaa dacht het al, LEUK !!
Kreeg een tip uit het buitenland en heb het via het nieuwsblad bewonderd. Ze zijn enorm denk ik. Prachtige bloemenzee.

Chago, staat je goed !!;-)

Marijna zei

Ohhhhh, wat prachtig. En wat een mooi thema!! Wat zullen jullie genoten hebben. Zo'n strandstoel wil ik ook wel hebben.

marjan zei

Ben er zo dichtbij maar deze keer niet in de gelegenheid om er heen te gaan. Gelukkig door jouw foto's toch nog mee kunnen genieten.
Die stoel hoort gewoon bij Chago.
Ben je nog naar de quilttentoonstelling geweest van de Opkamer?
Groetjes Marjan

Johanna Zweden zei

O wat mooi Chris wat zal je genoten hebben, zit met open mond te kijken, dat ze dat met bloemen kunnen doen.
Heb je de stoel meteen voor Chago gekocht!!! grinnik.
Groetjes Joke

Lida zei

Schitterende foto's, nu die kun je wel doorsturen naar je Russische vriendinnen, of zouden ze het niet waarderen om dat ze Wit- Russisch zijn! Maar het is een schitterende bloemenpracht en wat betreft die strandstoel, geweldig! Chago ziet er gelijk zonnig in uit! Trouwens hier schijnt de zon en in dat ding zou je ook lekker uit de wind zitten! Ik zou hem best willen hebben! Nog een fijne dag verder, knuffel
Lida

cisca zei

Kan me vorstellen dat je genoten heb. Wij gingen er ook ieder jaar naartoe. Heb vrijdagochtend via NoordHollands dagblad gekeken naar een impressie en heb toen melding gedaan van een reizende dame. Groetjes Cisca