Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

De Sandwich

Pfffff, wat was ik moe toen ik gisteren aan het eind van de middag thuiskwam! Ik was de hele dag bezig geweest met het sandwichen van mijn siggy-quilt. Ik moet eerlijk bekennen dat dat niet mijn favoriete bezigheid is, zeker niet als je het alleen doet, en dat ik er steeds meer tegenop ga zien. Maar de plek waar ik dat doe is geweldig,
in een van de lokalen van ons kerkgebouw. Het voorste gedeelte van dat gebouw is lang, heeft 2 verdiepingen en heeft veel lokalen.  Het is het enige restant van de oude Wolfabriek in Alkmaar waar vroeger de kantoren in zaten. O nee, er is nog een overblijfsel: een namaakschaap met echte wol dat af en toe van stal wordt gehaald. De fabriekshal kon je indertijd met je hand omduwen. Die is afgebroken en daarvoor in de plaats is er een zaal gebouwd.

Het lokaal waar ik gister was, is ruim, licht, lekker warm, heeft vaste vloerbedekking en ideale grote tafels die krasvast zijn. Er zijn ook altijd mensen in het gebouw. Elke dag is het kantoor open, zijn mensen bezig met het een of ander en staat

altijd de koffie klaar! Als ik wil kan ik samen met anderen lunchen. En af en toe komt er iemand bij mij binnen lopen om even te kijken waar ik mee bezig ben. Heel gezellig. Sandwichen doe ik nooit meer op de grond, dan loop ik een week krom. De siggy-quilt is toch behoorlijk groot geworden, 180x180, dus ik was er wel even mee bezig. Eerst de achterkant strijken en vastspannen

met tape, vulling er op en toen nog heel voorzichtig de top hier en daar geperst. Je moet oppassen met sommige siggies, die kan je beter niet strijken. Hup, top er op, spelden en dan maar rijgen. Mijn vingertoppen voel ik vandaag nog! Toch sta je nog veel krom hoor en soms moest ik acrobatische toeren uithalen en boven op de tafel klimmen. Ik moet hier en daar nog een klein stukje rijgen, maar dat kan ik thuis doen. In ieder geval ben ik weer een hele stap verder. Vandaag lekker andere dingen doen en morgen naar de Lentetuin in Breezand.

P.S. Met Max gaat het prima en hij zegt 'wafwaf', bedankt voor al jullie lieve knuffels!

18 opmerkingen:

Marja zei

Hoi
Arme jij dat je dit nare werkje helemaal in je uppie moest doen.
Als je het met meerdere doet is het gezelliger en ben je wel sneller klaar.
maar de ruimte die je ervoor hebt uitgezocht is erg geschikt.
Lekker de ruimte.
Het quilten wat je nu gaat doen kan lekker zittend hoor!
ben benieuwd hoe het eruit gaat zien.
Hoe is het met de Amish quilt?
Gr

Klazien zei

Wat maak je er weer een prachtige quilt van.
En zo te zien ben je nog lenig genoeg om op tafel te klimmen!
Fijne dag!

Yvonne aka sommeke zei

Sorry, de laatste foto vind ik komiek! De ruimte is prima, de tafel ook maar rijgen blijft p....werk, hé.
Heb je nog niet aan lijmspray gedacht?

Corrie zei

Chris, na Max heb jij nu ook wel wat knuffels nodig voor je gepijnigde lijf en straks zal ik je ze geven ook als je komt.
Ik ken het gebouw oh zo goed en weet nog hoe ik tijdens de grote verbouwing voor de koffie en broodjes zorgde voor allen die er (meestal belangeloos) aan meewerkten, wat een leuke tijd was dat! Ik hoop binnenkort samen met jou ook eens zo over die krasvaste tafels te kunnen kruipen, ha,ha,ha. Tot zo Chris!

Corrie zei

Vergeet ik dus te schrijven dat ik je siggyquilt een plaatje vind. Jouw lijn mag er trouwens ook nog steeds helemaal zijn ;- ))

Annelies vdB zei

Sandwichen is zeker niet mijn favoriete werkje. Ik kom helemaal pijnlijk en krom van de grond.
Wat fijn dat je een plek hebt om het op een tafel te doen.

katrien zei

Dit is ook niet mijn favoriete werkje.
Gelukkig kun jij terecht in dit lokaal met grote tafels,bij mij gebeurd het nog op de grond,lastig karwei hé.
Maar nu kun je heerlijk beginnen met quilten.Succes.

Lida zei

Hoi Chris,
Je hebt nu van die heerlijke apparaatjes en daar niet je als het ware je quilt mee aan elkaar, gaat lekker vlug en scheelt een berg rugpijn, maar zoals je het nu doet gaat het toch ook prima! Als ik een echt heel grote heb laat ik hem lekker rijgen, dat scheelt helemaal een berg pijn!Maar je kunt nu gaan quilten, veel succes, ben heel benieuwd naar het eindresultaat! Knuffel
Lida
P.S. Hoop dat je van het zonnetje hebt genoten in die mooie tuin!

inge zei

veel quiltplezier! het sandwichen is inderdaad niet de leukste bezigheid, maar één keer die voorbij is, kan het quilten beginnen!

IngridR zei

Wat fijn dat je grote top gedubbelt is.
Goed dat je hiervoor in het kerkgebouw terecht kan. Hihi, leuke actie-foto van je.
Fijn dat het met Max goed gaat.Loopt hij met zo'n lampekap om?
Oh, ik vind je stitchery heel leuk geworden.
Veel plezier morgen.

sylvia zei

heb je dat helemaal alleen gedaan......:(
is er niemand in de buurt die je kan helpen???
volgens mij wel, hoor, tis maar 5 km verderop!!!!
suffie.........had nou gebeld!!!!

Marga Bult zei

Hoi Chris

Jij hoeft de komende week niet naar de gymclub.
Mijn knieeen en heupen deden vandaag nog zeer van het kruipen.
Wat doen we onszelf toch aan he.
Groeten marga

Johanna Zweden zei

Hallo Chris wel heerlijk dat je naar de kerkgebouw kunt gaan en daar dan heerlijk kan werken.
Handig idee van jou omdat zo vast te plakken, staat in mijn boekje genoteerd.Moet wel lachen Chris op de tafel hahahah
Word schitterend, zo en het is een sieraad van een siggy quilt, hoop het gauw te mogen komne bewonderen. en heb al met Sylvia P afgesproken, en we met zijn 3tjes koffie gaan drinken!!! mag wel hé!
Fijne dag liefs Joke

marcella zei

niet het allerleukste werkje in het quiltproces. Ik doe het meestal samen met vriendinnen en dan doen we er een paar tegelijk. Dat is in ieder geval gezellig ;) Mooie quilt!

marian'ne m zei

OOO wat een werk !!
Zo'n grote lap.
Mooi dat je deze ruimte kon gebruiken. Ja een paar handjes extra was ook wel lwekker geweest. Je bent nog lekker lenig, én een mooi bibsje !!?;-)

Laat ik nu een groot vermoeden hebben wáár jij geweest bent. !!;-))

Marijna zei

Dat is een joekel geworden! Zat je lekker op de tafel? Wat fijn dat je dat daar kunt doen. Lekker de ruimte. En nu aan het doorpitten zeker? Of laat je hem quilten bij een winkel.

Hilda zei

Chris wanneer je meerdere lagen op elkaar moet door rijgen gaat het gemakkelijker om een stok onder de lagen te leggen. Een bezemsteel is dan zeer handig. Misschien een optie voor volgende keer.

Marga zei

Chris de siggy quilt is een plaatje.
Zal je mijn telefoonnummer mailen dan kan je me de volgende keer gewoon even bellen.
Dan kom ik naar je toe en dan hebben we al vier handen die het werk doen en wat nog belangrijker is nog GEZELLIG ook.