Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Amish Circle Quilt, update

Vandaag weer eens een update van de ACQ. De blokjes liggen al wel een tijdje klaar, maar er waren zoveel andere dingen. Op zich zijn de patroontjes niet zo moeilijk, makkelijker denk ik dan van de NI. Maar soms zit ik toch te puzzelen, vooral met de kleurtjes en stofjes. Bijvoorbeeld bij blokje 27. Dat  moeten stapels ijsblokken voorstellen. En ook bij de Red Robin. Ik vond de vleugel van het patroontje veel te zwaar, heb het wel 3x overgedaan. Ook bij de vertaling van sommige Engelse zinnen, moet ik puzzelen. Er zijn van die dingen in de Amish wereld die wij helemaal niet kennen, zoals een 'Box Social'. Uit het verband snap je wel wat er bedoeld wordt, dus moet je het omschrijven. Ik begreep er uit dat het een feest is met verloting van dozen met inhoud voor een sociaal doel. Het houdt me in ieder geval op een leuke manier bezig, met het patchen èn met de vertaling.

Blokje 27, IJsblokken. Vorige week kreeg Lavina haar 9e kind! Reuben. Haar man heeft een meisje, Anna, gehuurd om te helpen met de kinderen en de huishoudelijke karweitjes. Ze werkt heel goed en helpt ook aan het quiltframe. Leert zelfs haar naaitechnieken aan de meisjes. De vader en broers van haar man hebben hem geholpen met het hakken van ijsblokken en het vullen van het 'ijshuis'. Zelfs de kinderen probeerden de ijsblokken op hun sleetjes te vervoeren.

Blokje 28, Geschenkdoos. Lloyd, het 5 maanden oude zoontje van Edna, blijkt ernstig ziek te zijn. Hij heeft een tumor in zijn hoofdje die niet te opereren is. Alles wat ze nu voor hem kunnen doen, is hem zich zo prettig mogelijk te laten voelen en te koesteren. Gisteren had de jeugd op school een verkoop van versierde dozen georganiseerd voor kinderen. In de dozen zaten zelf gemaakte maaltijden. Op die manier werd er geld ingezameld voor de zieken-huisonkosten van Lloyd. Wat hadden de meisjes hun dozen mooi versierd! Iedereen genoot er van hoe de jongens een bod deden op die maaltijden. Er waren ongeveer 60 kinderen en de opbrengst was $321.

Blokje 29, Buggy ongeluk. Vorige zondag kreeg Rachel en haar familie een vreselijk ongeluk met hun buggy. Het was glad en een auto reed op hun buggy in. Rachel heeft een arm gebroken en haar man zelfs 2 benen. Ook dochtertje Martha heeft een gebroken arm. De familie van Frieda en buren en andere families zullen nu samen helpen met al het werk op hun boerderij.
Edna's zoontje Lloyd is overleden. Het is een week die Frieda niet zal kunnen vergeten.

Blokje 30, De eerste Red Robin. De familie van Lavern is samen met buren bij Rachel thuis geweest om te helpen. Lavern hielp in de keuken. De mannen deden heel wat karweitjes en maakten een schema voor het melken van de koeien en zorg voor het andere vee. De kinderen konden buiten spelen en zagen de eerste Red Robin van dit jaar. Ze hoopt dat het gauw warmer weer wordt. Ze is klaar met het patchen van haar Ocean Waves quilt. Hij is groot genoeg voor een queen-size bed. Morgen gaat ze hem in het frame spannen.

Een beetje trieste verhalen dit keer. Maar soms gebeurt dat bij ons ook, lijkt het alsof er van alles tegelijk op ons af komt. Ik vind het zo mooi om dan te lezen hoe deze mensen elkaar helpen.

Nog één foto. Dit wordt mijn eigen 'boek' met de complete vertaling en mijn eigen blokjes van de ACQ.
(Kijk morgen ook eens bij Marianne D. Dan heeft zij waarschijnlijk een update van haar ACQ en die van Marianne K.)

13 opmerkingen:

katrien zei

mooie blokjes zijn het weer geworden.
Deze quilt staat ook nog op mijn verlanglijstje.

sylvia zei

inderdaad wat triest, deze keer!!!
maar wat leuk dat je een boek maakt voor jezelf.........wat heb je toch altijd leuke ideeen, Chris!!!!
ps ik wacht nog op DE deurbel........;)

Rian zei

Wat is het toch een bijzondere quilt, Chris, door al die menselijke belevenissen, leuk of verdrietig, het wordt allemaal aaneen geweven tot een 'heel leven' in onderlinge verbondenheid. En met zo'n prachtig naslagwerk heb je een uniek geheel. Móói!! Spreekt me heel erg aan.
Groetjes

Johanna Zweden zei

Lieve Chris, ondanks het trieste verhaal , vind ik de blokken prachtig.en zo vrolijk,
Wat leuk dat je er een naslag werk van maakt.
Groetjes Joke en een fijne avond.

marian'ne m zei

AAA mooi, dat cadeautje zou je zo willen uitpakken.
En het vogeltje zo vrolijk, ik hoor hem twieten !!;-)

marjan zei

Wat een prachtige blokken zijn het weer geworden.
Ook al bij de anderen gekeken en wat een verschil.
Wat kleurgebruik al niet kan doen.
Bij de quilt een naslagwerk wat een mooi idee.
Groetjes Marjan

willy zei

Wat een leuk boekwerk heb je bij de mooie blokken. het zijn ook allemaal bijzondere verhalen.

lut zei

Ook hier is het telkens weer genieten van de blokken en de verhaaltjes!

Annelies vdB zei

Mooie blokken en wat lief zo'n eerste roodborstje !

Anita A zei

Hoi Chris, hoe is het met de kantklos pogingen van je man? Ik ben erg nieuwsgierig hoe het hem vergaat. Kun je daarover eens iets vertellen of laten zien op je web-log?
groet, Anita A
http://dot.web-log.nl

Erna zei

Wat een prachtige blokjes. En een heel lief klein vogeltje. Groetjes, Erna

Marianne K zei

Goede morgen, Chris. Je blokjes zijn weer mooi geworden. Wat een leuk idee om de blokjes met de verhalen in een boek te verwerken.
Ik heb soms ook moeite met de engelse teksten.Gelukkig helpt de omschrijving.
Op naar de volgende blokjes. Veel plezier!
Groetjes.

Inge Slaats zei

Ik dacht...even naar Chris, is alweer een tijdje geleden. Nou, dat "even" is inmiddels een half uur, zo veel is hier te zien en te lezen. Ik heb genoten van je verslag over de lentetuin, vooral de foto met de Matroesjka's vind ik enig!
Je Amish Circle blokken zijn ook weer prachtig.
En dan nog het cadeautje van Joke, prachtig en wat heerlijk hè, zo'n pakje bij de post.

Nou Chris, ik blijf niet meer zo lang weg hoor, het was weer gezellig hier!

Lieve groetjes,
Inge