Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Herinneringen aan Libanon

Gister was een dag met bezoek, maar dan met vriendin Ria en een zendelinge op verlof van onze kerk. Lekker koffie leuten en bijpraten bij Intratuin hier vlakbij. Vijf jaar geleden zaten we daar ook met ons drietje en toen werden er plannen gesmeed. Ria en ik waren toen 20 jaar bevriend en wilden dat op een bijzondere manier vieren. "Wat dacht je er van bij mij op bezoek te komen?" vroeg J. onze zendelinge. Tja, dat was natuurlijk super. En zo waren Ria en ik 8 dagen in Beiroet in Libanon. Een hoogtepunt in die tijd was de trip naar de bergen, naar de Ceders van de Libanon.



Je leest daar nogal eens over in de bijbel en hetis natuurlijk fantastisch om daar eens in het echt te zijn. We kregen een gids mee. De ceders zijn beschermd, dus je moet binnen de paadjes blijven, maar omdat Ria blind is, werd er een uitzondering gemaakt en nam de gids haar mee tussen de bomen en heeft haar alles laten voelen en uitgelegd. Geweldig!! De grote boom op de foto is 600 jaar oud. Op de foto met de handen laat de gids een boompje van één jaar zien en waar Ria en ik samen op staan, kijken we naar een boompje van 5 jaar.


En de geur die er hing. Later flaneerden we langs de boulevard in Beiroet. Daar kan je heel veel lekkers krijgen. Als je wilt, kan je ook een waterpijp roken. Dat hebben we maar niet gedaan. Wat hebben we genoten en gelachen. En van de zon genoten op het dakterras.


De mensen zijn ontzettend vriendelijk, maar het verkeer!!! Brrrr!! Vijf rijen dik tegelijk om een rotonde en voortdurend getoeter.
Onze vriendin had indertijd een cadeautje voor me meegenomen. Dat hangt in mijn Idylle naast me aan de muur.Een mannetje met een heerlijke snor. Een zakje waar mijn rolmes in zit. Zo heb ik altijd een stukje Libanon vlak bij me.
Deze week zal het verder stil worden op mijn blog, want ik ga nog een paar heerlijke dagen tegemoet!

9 opmerkingen:

marjan zei

Je hebt 2 superdagen gehad en gaat er nog een paar tegemoet als ik het goed begrepen heb.
Die kar met eten heerlijk dat moet een geweldige reis zijn geweest.
Ben zelf maar een klein stukje over de grens met Libanon geweest vanaf Israel.
Hele fijne dagen.
Groetjes Marjan

Rian zei

Haa, daar was je toch nog even tussendoor.. Ik had me al ingesteld op een log-loos weekje, maar zie, een meevallertje. Fijne vriendinnendagen zijn dat geweest Chris. En wat een bijzondere manier van 20 jaar vriendschap vieren. Jullie hebben tussen de ceders van de Libanon gelopen; dat is een hele ervaring... Als de grond er kon praten.... Wat heeft zich daar allemaal niet afgespeeld in de loop van de eeuwen... Geniet verder van de rest van de week Chris.
Warme groet!

Tineke zei

Wat een bijzondere vriendschap beschrijf je Chris. Ik raakte er een beetje ontroerd van. Alweer ja, ik weet het. Fijne dagen. En dank voor weer een prachtig logje. O en het verkeer...... ik ken het uit Caïro. Vreselijk.

willy zei

Wat een speciale manier om zo een vriendschap te vieren.
Fijne ontmoetingen heb je de laatste dagen gehad en een fijne week wens ik jou toe.
Lieve groet Willy

Annelies.H. zei

O,oo Chris wat een bijzondere vriendschap, en wat heb je vaak een prachtige verhalen.
Ook merk ik wel dat je heel wat mooie reizen hebt gemaakt.
Heerlijk om zo even mee te genieten.

Lieve Groetjes van Annelies.H.

Yvonne aka sommeke zei

Wat een zonnig logje Chris en dat terwijl de sneeuw hier weer vrolijk neer dwarrelt! Véél plezier tijdens de heerlijke dagen!

Johanna Zweden zei

Toen ik dit verhaal las Chris dacht ik meteen aan ons, en ook dat je schreef over die boom! weet je nog hier de boomstam, waar die dame zo lyrisch over stond te praten en te wrijven,de boom van Vasa de koning!
Ik hoop dat wij nog vaak samen af en toe een klein reisje kunnen maken, en dat we net zoals jij met Ria mooie herinneringen later kunnen opdoen, nu een hebben we al,.
Ik wens je een hele fijne tijd bij Lida en geniet ik hoor het allemaal wel als je terug bent, want als jij geniet, en door jou verhalen, geniet ik mee.
Liefs Joke

marga zei

Hallo Chris.
Ik wens je een paar heerlijke dagen toe.
Groeten Margaquilt

Marga zei

Nu dat ik dit schrijf denk ze zal alweer bijna terug zijn. Mocht het niet zo zijn en je hebt toch tijd om dit nog te lezen geniet er lekker van.
Groetjes,
Marga