Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Expo Rijswijk

Daar ben ik dan eindelijk met mijn verslag over 3 heerlijke dagen. Gister geen tijd en vandaag een urenlange complete stroomstoring. Alles viel, boem, uit. Maar het is gelukkig weer in orde, voor het echt koud begon te worden.
Bij Lida hebben jullie al het een en ander kunnen lezen over onze escapades vorige week. Ik ga daar nog wat aan toe voegen. Op zich was het al heerlijk om 3 dagen uit te zijn, lekker met de trein, dat gebeurt ook niet zo veel. En in de streek waar Lida woont, kom ik eigenlijk nooit. Ik vond het ook vreselijk leuk om Bep en haar man te bezoeken.



Wat hebben ze me verwend! Donderdag een heerlijke maaltijd bij Bep en 's avonds met z'n viertjes naar een uitvoering van Fling, Ierse muziek. Heel speciaal, leuk en ook mooi. Ik heb de hobby kamers van Bep bewonderd! Ze quilt niet alleen, maar doet ook heel veel aan scrappen. Zo ontzettend leuk. Heerlijk om in haar kamers rond te neuzen, er is daar zoveel te zien. Vrijdag, nadat we moe maar voldaan terug kwamen van de Expo, een onovertroffen maaltijd, bereid door DP van Lida.



Oh, wat was dat lekker en gezellig. Lida heeft al verklapt waar ik sliep. Jaja, bij Ome Jan. Maar die zat keurig onder de hoes hoor! Jongens, of liever meisjes, wat heeft Lida een heerlijke, praktische en oergezellige werkkamer. En onder handen. Ik kan haar niet bijhouden hoor! Zoveel leuks. Een van haar schattige bicornu's ligt nu op mijn sidetabel.

Ze heeft me ook wat praktische tips gegeven en ik heb 's avond in bed nog heerlijk in haar boeken liggen neuzen. En dan nog wat: Lida is een topchauf-feur! Ze zeilt met gemak en een vaart door al het drukke ver-keer, draait haar hand er niet voor om. Petje af hoor Lida!

En dan natuurlijk de Expo. Ik heb nog geen tijd gehad om bij anderen te kijken, dus misschien laat ik dingen zien die jullie op andere sites al zijn tegen gekomen, maar dat geeft niet.Mijn eerste aankoop was een schoen. Jawel. Er stonden er 2. Eén was direct verkocht, de tweede pakte ik op en ik zag heel veel dames op dit tweede schoentje loeren. Dus dacht ik: Chris, doen! Ik vind hem enig en heb er geen spijt van.

Lida vertelde al dat we Inge en Erna tegenkwamen. Heerlijk even bijgepraat en gelachen.

Mooi stel is dat hoor! Heel apart vond ik de Ierse quilts. Lida was er helemaal weg van. Ze fotografeerde er lustig op los. Ach, er was zo veel leuks te zien, zoveel om ideetjes op te doen. Natuurlijk heb ik wat lapjes gekocht en een klein stitchery patroontje.

Ronduit fantastisch vond ik de quilts uit Caïro.Kleurrijke patronen, geappliceerd met talloze kleine stukjes stof. Een handwerk dat al eeuwen lang toegepast wordt in Egypte. Alles was te koop, eigenlijk voor spotprijzen. Een poosje terug vroeg Chago of ik 'even' een kussen wilde patchen voor een stoel. Hier hingen heel veel kussenhoesjes uit Caïro, dus heb ik er eentje voor Chago meegenomen. Niet helemaal onze kleur, maar wel erg mooi en netjes uitgevoerd en een prachtig patroon.

Nog een heel bijzonder quiltje vond ik dit rood/blauwe, gemaakt door Vera Skockova uit Tsechië. Nou, jullie snappen wel dat ik enorm genoten heb. Het is zo ontzettend leuk, die contacten die ontstaan en groeien door onze weblogs. Ik hoop er nog heel lang van te kunnen genieten!

14 opmerkingen:

Erna zei

Een heerlijk verhaal en dat jullie genoten hebben straalt zo ongeveer van mijn laptoppie af. Ook leuk dat we elkaar in Rijswijk zijn tegengekomen. Groetjes, Erna

Inge Slaats zei

Hoi Chris,

Wat heb je een leuk verslag geschreven en dan al die gezellige foto's erbij. Ik zit hier ook helemaal te watertanden van die paëlla, die Lida's DP maakte.
En dat schoentje is ook zo gááf, bofkont dat jij nog net die ene kon pakken. Je lapjes zijn ook mooi, er zitten 2, voor mij, hele bekende tussen.
Aardig van je dat je Erna en mij een "mooi stel" noemt, ik vind jou en Lida ook helemaal tof hoor! LOL
Nou Chris, fijne avond nog, ik heb genoten van dit verslag.

Liefs,
Inge

Annelies.H. zei

Hallo Chris, Ik heb even heerlijk zitten genieten van je gezellige verslag. Gaaf dat je het zo leuk hebt gehad bij Lida, even eruit, avondje schouwburg,lekker eten, wat wil een mens nog meer, ja naar Rijswijk, en ook dat was top lees ik.
Nog even, goh jij in 1965 op Curaçao op doorreis, dat is alweer heel lang geleden, is die markt zo te zien nog het zelfde Chris? De tocht is niet voor niets geweest, want jullie zij al heel wat jaartjes gelukkig.

Lieve groet Annelies.H.

Lida zei

Hoi Chris,
Bedankt voor de complimenten, maar ja ik vind autorijden leuk en doe het graag en veel en mijn DP houdt van lekker eten en ik ben een "gewone" kok en hij dus een fantastische en op deze manier krijgen wij toch nog eens bijzonder te eten!LOL!! Ja het is een fijne kamer, maar ik moet oppassen dat hij niet dicht slipt, want ik heb alweer van die leuke dingen gezien om te maken, straks staat de trap ook vol! Ik heb ook zo genoten van deze dagen, we doen het gauw nog een keertje over!! Knuffel
Lida

MarianneD zei

Wat een gezellig verslag van een stel heerlijke dagen!Ik heb genoten van al je belevenissen Chris! Wat bijzonder al die web-log ontmoetingen...een feest van herkenning,heerlijk!

marjan zei

Wat en gezellige dagen hebben jullie gehad het spat van het scherm af. Het water loopt me nu al zo in de vroege morgen in de mond bij het zien van die lekker paella.
Het kussen is een pracht exemplaar.
Heerlijk om op zulke mooie dagen terug te kunnen kijken.
Groetjes Marjan

willy zei

Chris ik geniet met je mee. Wat een heerlijke dagen heb je gehad. Eigenlijk moet ik jullie zeggen.
Lijkt me een erg leuke beurs, ik zie al veel mooi quilts hangen.
Leuke schoen, goed dat je er net optijd bij was en niet meer losliet ;)
Geniet nog lekker na.
Lieve groet Willy

katrien zei

Wat een leuke dagen hebben jullie gehad,heerlijk genieten.

Rian zei

Nou Chris, dat je genoten hebt van deze dagen daar hoeft geen mens aan te twijfelen. Heerlijk hoor, al die leuke/mooie/lekkere/gezellige dingen. Schattig schoentje heb je ook in de wacht gesleept. (net op tijd, begrijp ik uit je verslag) De quilthobby is zeer veelzijdig, en gaat nooit vervelen. Dat is alweer bewezen.
Liefs
Rian

marian'ne m zei

Dat ziet er inderdaad heerlijk uit !!

(psst had niet anders verwacht:-))

sylvia(willemien) zei

ha, die Chris, wat een heerlijke dagen voor jullie!!
je had ze verdiend!!!
liefs, Syl

Annelies vdB zei

Leuk je verslag te lezen en naar de foto's te kijken.
Het ziet er heel gezellig uit !

Johanna Zweden zei

Heerlijk om dit nog even na te lezen dat jullie het zo gezellig hebben gehad.
Het eten zag er heerlijk uit, en leuk om Bep haar werk kamer ook even te zien.
Zalig dat je zo genoten hebt, dan kan je er weer even tegen aan.
Hoop dat de stroom weer terug is.
Gr joke en een fijne dag

marian'ne m zei

((( zwaaiii))) fijn weekend !!!

(pssssst je bent lieffff ;-))